PRÁVO PRO KAŽDÝ DEN PROBAČNÍ PROGRAM Žďár nad Sázavou 16. 7. 2012 – 20. 7. 2012 16. 7. 2012 – 20. 7. 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Odpovědnost při hospodaření s majetkem státu
Advertisements

PRACOVNÍ PRÁVO ZÁKONÍK PRÁCE Zákon č. 262/2006 Sb., účinný od
Správní právo Pojem správního práva.
Trestní odpovědnost právnických osob Zákon č.418/2011 Sb., O trestní odpovědnosti právnických osob a řízení proti nim (6 částí, 48 paragrafů)
Typologie vztahů podle nového občanského zákoníku Pavla Menšíková Jana Rychtaříková.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Pracovní a trestní právo Datum vytvoření11.
Vybrané právní aspekty pracovního práva
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Pracovní a trestní právo Datum vytvoření28.
Testování osob mladších 18 let – právní a kriminologický pohled
tříletý učební obor – Číšník, servírka
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_BERGMANNOVA_13.
Ochrana osobních údajů v České republice
ZÁKLADNÍ NÁSTROJE PRÁVA Mgr. Michal Oblouk. ZÁKONY  obecně závazné právní předpisy přijaté zákonodárným sborem (parlamentem)  mají psanou podobu  obsahují.
Firemní právník Softwarová publikace pro zvýšení právní jistoty Vašeho podnikání snadná a rychlá ovladatelnost 2x ročně aktualizace HOTLINE zdarma obsah.
Vybrané skutkové podstaty trestných činů Ideální demokracie zahrnuje pět nezávislých mocí – výkonnou, zákonodárnou, soudní, výběrovou a dohlížecí.. Sunjatsen.
Boj proti fotbalovému násilí filosofie, právní rámec a role jednotlivých subjektů Ivan Langer ministr vnitra.
1 Zkušenosti s výukou dovedností z předmětů ELCP a IBT Simona Trávníčková
Občanská nauka 2. ročník dvouletého učebního poměru SOU
Jana Kučerová Kateřina Raisová Lucie Matoušková Monika Pastorková
TEST 1. Čeho se dopustil Kapitán, když pustil družinu Jezevců nocovat do lesa? 2. Čeho se dopustil Koumák, když kluky zavedl do seníku? 3. Mělo by na celou.
Návrh struktury personálního spisu
6. Systém práva a jednotlivá právní odvětví
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Pracovní a trestní právo Datum vytvoření23.
Obecně Lucia Madleňáková
TRESTNÍ PRÁVO Objekt trestného činu Mgr. Petr Čechák, Ph.D.
Právní subjektivita Petr Machala.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Vlasta Švachová Datum: Název: I Právní.
Subjekty trestního řízení
ZÁKLADY OBČANSKÉHO PRÁVA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
Doc. JUDr. Jaroslav Fenyk, Ph.D., Univ. Priv. Prof.
Odpovědnost v právu životního prostředí
Mediace Specifické metody SP LS 14. Pojem, cíle, legislativa Metoda rychlého, kultivovaného mimosoudního řešení konfliktů a sporů (co je konflikt ?proč.
JUDr. Jaroslav Stránský
Trestní právo Prezentace.
Obecné výklady o TPH a trestní odpovědnosti
Přednáška pro VIII. jarní semestr magisterského studia Subjekty trestního řízení prof. JUDr. Jaroslav Fenyk, Ph.D., DSc
Přednáška pro VIII. jarní semestr magisterského studia Úvodní výklady prof. JUDr. Jaroslav Fenyk, Ph.D., DSc
2. Správní trestání a správní delikty
Obecně Mgr. Lucia Rentková
Trestní právo procesní a trestní řízení Přednáška
Prezentace na tiskovou konferenci Srovnání vývoje a nápadu TČ, početních stavů policistů a vývoj nehodovosti na ÚO Břeclav v porovnání let 2010 a 2011.
Prof. JUDr. Jaroslav Fenyk, Ph.D., DSc
Prof. JUDr. Jaroslav Fenyk, Ph.D., DSc
S YSTÉM PRÁVA Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Květen 2016.
Pařížská úmluva na ochranu průmyslového vlastnictví z r článek 10bis (2): Nekalou soutěží je každá soutěžní činnost, která odporuje poctivým zvyklostem.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_12_ Správní řízení, soud Číslo projektu:
Nástin přednášek – studijní pomůcky. Právní odpovědnost  sekundární povinnost vznikající fyzické či právnické osobě za porušení primární povinnosti,
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Odpovědnost za škodu ve.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_ZAKLADNI_PRAVNI_POJMY_SYSTEM_PRAVA_08 Název školyStřední škola služeb, obchodu.
Přednáška pro VIII. jarní semestr magisterského studia
PRÁVNÍ ŘÁD ČESKÉ REPUBLIKY
Základy odpovědnosti za přestupky
Název projektu: Moderní škola
Základy pracovněprávních vztahů
Název vzdělávacího materiálu
Trestní právo Hmotné Vytvořeno dne: 29. září 2012 Anotace:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základy pracovněprávních vztahů
BLEP061p Řízení ekonom. a právo
Správní trestání Bc. Tomáš Marek CŘ Plzeň.
Omyl - pokračování Přednáška
Přednáška pro VIII. jarní semestr magisterského studia
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Specifické metody SP LS 16
JUDr. Milan Tomeš - Profil
4. hodina Systém práva 1. M Plán hodiny: Systém práva
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

PRÁVO PRO KAŽDÝ DEN PROBAČNÍ PROGRAM Žďár nad Sázavou – –

Obsah lekcí Obecné právo Trestní právo Občanské právo Pracovní právo

Obecná část Základní listina práv a svobod Základní listina práv a svobod Všeobecné deklarace lidských práv Právo a morálka Cíle: pochopit podstatu práva a rozdíl mezi právem objektivním a subjektivním, pochopit podstatu práva a rozdíl mezi právem objektivním a subjektivním, poznat důležitosti dobré orientace v právních vztazích, chápat, kdo jsou poznat důležitosti dobré orientace v právních vztazích, chápat, kdo jsou osoby fyzické a právnické, co je obsah a co je předmět právního vztahu, osoby fyzické a právnické, co je obsah a co je předmět právního vztahu, porozumět rozdílům mezi právem a morálkou. porozumět rozdílům mezi právem a morálkou.

TRESTNÍ PRÁVO PODMÍNKY TRESTNÍ ODPOVĚDNOSTI Cíle: poznat podmínky trestní odpovědnosti (nutná obrana, krajní nouze), poznat podmínky trestní odpovědnosti (nutná obrana, krajní nouze), poznat průběh trestního řízení u soudu – hlavní líčení, poznat průběh trestního řízení u soudu – hlavní líčení, diskutovat o vztahu morálky a práva, diskutovat o vztahu morálky a práva, diskutovat o účelu trestu, diskutovat o účelu trestu, trénink argumentace. trénink argumentace.

TRESTNÍ PRÁVO ZÁJMY CHRÁNĚNÉ TRESTNÍM ZÁKONÍKEM Cíle: seznámit se se zájmy (hodnotami) chráněnými trestním zákoníkem, seznámit se se zájmy (hodnotami) chráněnými trestním zákoníkem, seznámit se s definicí trestného činu, přečinu, zločinu a se seznámit se s definicí trestného činu, přečinu, zločinu a se strukturou trestního zákoníku, strukturou trestního zákoníku, rozvíjet sebepoznání (členové skupinky konfrontují své představy rozvíjet sebepoznání (členové skupinky konfrontují své představy s představami ostatních), s představami ostatních), zjišťování postojů ostatních a rozvoj respektu k odlišným zjišťování postojů ostatních a rozvoj respektu k odlišným názorům, názorům, hodnocení vybraných společensky negativních jevů podle svého hodnocení vybraných společensky negativních jevů podle svého žebříčku hodnot. žebříčku hodnot.

TRESTNÍ PRÁVO ODKLONY A ALTERNATIVY, PROBACE Cíle: seznámit se se základními možnostmi, jak může rozhodnout o případu soud, seznámit se se základními možnostmi, jak může rozhodnout o případu soud, vyjasnit si význam trestu. vyjasnit si význam trestu.

TRESTNÍ PRÁVO KRÁDEŽCíle: seznámit se se skutkovou podstatou trestného činu krádeže seznámit se se skutkovou podstatou trestného činu krádeže seznámit se prostřednictvím rolí s účastníky a průběhem seznámit se prostřednictvím rolí s účastníky a průběhem trestního řízení trestního řízení na konkrétním příkladě rozlišit mezi nesprávným jednáním a trestněprávně postižitelným jednáním na konkrétním příkladě rozlišit mezi nesprávným jednáním a trestněprávně postižitelným jednáním poznat důležité součásti obžaloby a rozsudku poznat důležité součásti obžaloby a rozsudku diskutovat a umět obhájit svůj postoj diskutovat a umět obhájit svůj postoj správně argumentovat správně argumentovat

TRESTNÍ PRÁVO NEDOVOLENÉ OZBROJOVÁNÍ, DRŽENÍ STŘELNÉ ZBRANĚ Cíle: seznámit se s problematikou vlastnictví zbraně seznámit se s problematikou vlastnictví zbraně poznat podmínky pro udílení povolení vlastnit zbraň poznat podmínky pro udílení povolení vlastnit zbraň na praktickém příkladě použít znalosti o podmínkách držení zbraně na praktickém příkladě použít znalosti o podmínkách držení zbraně rozvíjet odpovědnost spojenou s držením zbraně a za své jednání rozvíjet odpovědnost spojenou s držením zbraně a za své jednání rozvíjet dovednost dobře obhájit svůj postoj rozvíjet dovednost dobře obhájit svůj postoj

TRESTNÍ PRÁVO DROGY – HLEDANÝ RÁJ? Cíle: seznámit se s úpravou trestného činu nedovolené výroby a jiného seznámit se s úpravou trestného činu nedovolené výroby a jiného nakládání s omamnými a psychotropními látkami a s jedy a s jejím nakládání s omamnými a psychotropními látkami a s jedy a s jejím smyslem smyslem seznámit se s úpravou trestného činu šíření toxikomanie a s jejím seznámit se s úpravou trestného činu šíření toxikomanie a s jejím smyslem smyslem seznámit se s úpravou trestného činu přechovávání omamné a psychotropní látky a jedu a s jejím smyslem seznámit se s úpravou trestného činu přechovávání omamné a psychotropní látky a jedu a s jejím smyslem seznámit se s úpravou trestného činu nedovoleného pěstování rostlin obsahujících omamnou nebo psychotropní látku a s jejím smyslem seznámit se s úpravou trestného činu nedovoleného pěstování rostlin obsahujících omamnou nebo psychotropní látku a s jejím smyslem umět rozpoznat, kdy se jednání dostává do konfliktu s trestním umět rozpoznat, kdy se jednání dostává do konfliktu s trestním zákoníkem a jaké to má důsledky zákoníkem a jaké to má důsledky

TRESTNÍ PRÁVO UBLÍŽENÍ NA ZDRAVÍ Cíle: rozlišit mezi úmyslným a nedbalostním zaviněním, rozlišit mezi úmyslným a nedbalostním zaviněním, rozlišit mezi ublížením na zdraví a těžkou újmou na zdraví, rozlišit mezi ublížením na zdraví a těžkou újmou na zdraví, rozlišit mezi vraždou, způsobením smrti jako těžšího následku úmyslného ublížení na zdraví a usmrcením z nedbalosti, rozlišit mezi vraždou, způsobením smrti jako těžšího následku úmyslného ublížení na zdraví a usmrcením z nedbalosti, umět pracovat se zněním zákona, umět pracovat se zněním zákona, diskutovat a umět obhájit svůj postoj, správně argumentovat. diskutovat a umět obhájit svůj postoj, správně argumentovat.

UMÍTE SVĚDČIT Umíte svědčit? Cíle: uvědomit si, které informace jsou důležité při svědecké výpovědi uvědomit si, které informace jsou důležité při svědecké výpovědi zvážit naši osobní zodpovědnost za bezpečné prostředí ve škole/v obci zvážit naši osobní zodpovědnost za bezpečné prostředí ve škole/v obci diskutovat o naší roli při oznámení trestného činu diskutovat o naší roli při oznámení trestného činu vyzkoušet si hraní rolí vyzkoušet si hraní rolí

OBČANSKÉ PRÁVO Soustava soudů a soudní řízení Cíle: seznámit se s pravidly soudního jednání, seznámit se s pravidly soudního jednání, pochopit základní rozdíly občanského soudního řízení a trestního řízení, pochopit základní rozdíly občanského soudního řízení a trestního řízení, ovládnout základní pojmy soudního řízení, ovládnout základní pojmy soudního řízení, umět správně napsat žalobu, umět správně napsat žalobu, seznámit se se soustavou soudů v České republice, seznámit se se soustavou soudů v České republice, pochopit hlavní úkoly soudů, pochopit hlavní úkoly soudů, pochopit rozdělení působnosti soudů, pochopit rozdělení působnosti soudů, porozumět zvláštnímu postavení Ústavního soudu. porozumět zvláštnímu postavení Ústavního soudu.

OBČANSKÉ PRÁVO Reklamace, ochrana spotřebitele Cíle: osvojit si práva a povinnosti stran při prodeji zboží v obchodě, osvojit si práva a povinnosti stran při prodeji zboží v obchodě, poznat zákonné podmínky pro reklamaci zboží, poznat zákonné podmínky pro reklamaci zboží, umět slušně a jasně formulovat reklamaci, umět slušně a jasně formulovat reklamaci, umět v klidu obhajovat svůj názor i přes nepochopení či nevraživost umět v klidu obhajovat svůj názor i přes nepochopení či nevraživost druhé strany, druhé strany, znát svá práva a umět je náležitě hájit. znát svá práva a umět je náležitě hájit.

OBČANSKÉ PRÁVO PODVOD, ÚVĚROVÝ PODVOD Cíle: seznámit se se skutkovou podstatou trestného činu podvodu, seznámit se se skutkovou podstatou trestného činu podvodu, Vysvětlit pojem uvést někoho v omyl, obohatit se, zamlčet podstatné údaje, lichva Vysvětlit pojem uvést někoho v omyl, obohatit se, zamlčet podstatné údaje, lichva

OBČANSKÉ PRÁVO Závazkové vztahy Cíle: vědět, co jsou smlouvy a jak vznikají, vědět, co jsou smlouvy a jak vznikají, pochopit význam smluv a získat zkušenosti se smluvním jednáním, pochopit význam smluv a získat zkušenosti se smluvním jednáním, rozlišit typy závazkových vztahů a jejich důsledky, rozlišit typy závazkových vztahů a jejich důsledky, seznámit se průběhem smluvního jednání a nutnými náležitosti smluv, seznámit se průběhem smluvního jednání a nutnými náležitosti smluv, rozvíjet schopnosti komunikovat, předvídat a rychle reagovat, rozvíjet schopnosti komunikovat, předvídat a rychle reagovat, posilovat postoje čestnosti a poctivosti a zdůraznit potřeby vlastní důvěryhodnosti. posilovat postoje čestnosti a poctivosti a zdůraznit potřeby vlastní důvěryhodnosti.

PRACOVNÍ PRÁVO Uzavření pracovního poměru Cíle: pochopit, proč je důležité uzavírat písemnou pracovní smlouvu, pochopit, proč je důležité uzavírat písemnou pracovní smlouvu, seznámit se s právy a povinnostmi zaměstnance a zaměstnavatele, seznámit se s právy a povinnostmi zaměstnance a zaměstnavatele, zjistit, co je a co není diskriminace v zaměstnání, zjistit, co je a co není diskriminace v zaměstnání, naučit se napsat profesní životopis, naučit se napsat profesní životopis, uvědomit si, na co si dát pozor při přijímacím pohovoru. uvědomit si, na co si dát pozor při přijímacím pohovoru.

ČASOVÝ HARMONOGRAM NUTNÁ JE BEZABSENČNÍ PŘÍTOMNOST Termín pondělí až pátek pravidelný dopolední blok v čase pravidelný dopolední blok v čase přestávka přestávka pravidelný odpolední blok v čase pravidelný odpolední blok v čase

ZÁVĚR PROGRAMU Vyhodnocení programu Závěrečný test Předání Osvědčení o ukončení programu Děkuji za pozornost.