Anotace Prezentace, která se zabývá zvukem. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají zdroje zvuku, jeho šíření a rychlost, tón,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePrůmysl Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje odvětví průmyslu v ČR.
Advertisements

Zvukové jevy-akustika
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Šíření zvuku prostředím
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Zvuk Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceZemědělství Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní informace.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znájí a umí využívat Newtonovy zákony.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají a umí využívat Newtonovy zákony.
Zvuk.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem pevná a volná.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá reostatem. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají, jak využít reostat ke změně proudu či.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v polovodičích. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají využití dalších.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem kladkostroj.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceNerostné suroviny Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní nerostné.
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v plynech. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají čím je způsobeno vedení.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ZVUKOVÉ JEVY Šíření zvukového Zvukový rozruch rozruchu prostředím
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceJesenicko Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje základní.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
Některé nám jsou přítomné například tony hudby.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v kapalinách. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají čím je způsobeno.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením rychlosti Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá elektrickými vlastnostmi látek. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit a popsat.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePamátná místa naší vlasti Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje historii,
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem páka, rameno.
Svět kolem nás je plný zvuků, ať už příjemných či nikoliv.
Zdroje zvuku Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Anotace Prezentace, která se zabývá skládáním sil různého směru a rovnováhou sil. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí graficky.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením teploty Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Vznik a šíření zvuku.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSvětadíly a oceány Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně je schopen rekapitulovat jednotlivé.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU –10-1
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením střídavého proudu Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí změřit střídavé veličiny.
Anotace Prezentace, která se zabývá elektrickou prací a energií. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají, jak vypočítat elektrickou.
8. ročník Zvukové jevy Vznik a šíření zvuku.
Zvukové jevy. Struktura prezentace úvod otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov VY_32_Inovace_15NE-8.
Šíření zvukového rozruchu prostředím (Učebnice strana 169) Prostředí, kterým se šíří zvukový rozruch od chvějícího se tělesa k našemu uchu, je nejčastěji.
ZVUKOVÉ JEVY Fyzika 9. třída. Zvukový rozruch Zdrojem zvuku je chvějící se těleso Zdrojem zvuku je chvějící se těleso Nepravidelné chvění – HLUK Nepravidelné.
ZVUKOVÉ JEVY - AKUSTIKA
Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov
Zvuk VY_32_INOVACE_2A_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Zvukové jevy.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_433_Zvuk
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_09 Zvukové jevy –opakování A
Zvukový rozruch Šíření zvukového rozruchu prostředím Ucho jako přijímač zvuku Ultrazvuk Odraz zvuku Ozvěna zvuku Odraz zvuku Ochran a před hlukem autoři.
Transkript prezentace:

Anotace Prezentace, která se zabývá zvukem. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají zdroje zvuku, jeho šíření a rychlost, tón, výška tónu, ucho jako přijímač zvuku. Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Fyzika, zdroje zvuku, tón, výška tónu,hluk, ucho. Druh učebního materiálu Procvičení Druh interaktivity Kombinace Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina let Celková velikost 10180kB/únor-2012 IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU

Jaké znáš zdroje zvuku a vysvětli pojem zdroj zvuku? Zdroj zvuku – těleso nebo proces, který je zdrojem rozruchu šířícího se prostředím. Obr. 1 a,b,c,d

Vysvětli proces vzniku a šíření zvuku? Energie chvějícího se tělesa je předávána okolním molekulám vzduchu, čímž dochází k jejich zhušťování a zřeďování. Vzniká rozdíl tlaku, který se šíří prostředím jako zvuková vlna. Obr. 2 a,b

Popiš podle obrázku proces vzniku a šíření zvuku? Obr. 3 a,b,c,d

Jakou rychlostí se šíří zvuk a v jakých prostředích se šíří dobře a v jakých obtížně? Při teplotě vzduchu t = 0 °C je rychlost zvuku v= 332 m/s. Při teplotě vzduchu t = 20 °C je rychlost zvuku v= 340 m/s. Obtížně se šíří: molitan, textil, korek, písek… Nešíří se ve vakuu. Obr. 4

Vysvětli šíření zvuku, proč při odčerpání vzduchu slyšíme zvuk velmi slabě? Obr. 5 a,b,c,d Protože bez prostředí ( ve vakuu ) se zvuk nešíří.

Tón a výška tónu: Tón – vnímáme, je-li chvění tělesa pravidelné ( klavír, píšťala…) Hluk – vnímáme, je-li chvění tělesa nepravidelné ( motory, auta….) Kmitočet f ( Hz ) - určuje výšku tónu. Obr. 6 a,b

Ucho – přijímač zvuku: Obr. 7

Jaké frekvence vnímá lidské ucho a jaké ostatní živočichové ? Obr. 8

Kde využíváme ultrazvuk ? Např. lékařství, čištění skla, odstraňování vodního kamene, výroba kapalných směsí, vady ve výrobcích…. Obr. 9

Jak vzniká zvuk ve zvonku ? Obr. 10 a,b Úderem kovadlinky o kovový zvonek - chvění.

Při bouřce bylo slyšet hřmění za 10 sekund potom, kdy byl pozorován blesk. Jak daleko je od nás místo, kde se zablesklo? Teplota vzduchu je 20 °C. t= 10 s v= 340 m/s s= ? m s= v.t s= m s= 3400 m. Zablesklo se ve vzdálenosti 3,4 km od nás.

Zdroje: Text: KOLÁŘOVÁ, Růžena a Jiří BOHUNĚK.Fyzika pro 8.ročník základní školy. 1. vyd. Praha: Prometheus, c1999, 223s. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN KOLÁŘOVÁ, Růžena. Fyzika pro 8. ročník základní školy: studijní část. 3. vyd. Praha: Prometheus, Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN Vlastní text z archivu autora Obrázky: Obr. 1,2,3,4,5,6 a 8,10 – autor Michal Gruber, únor 2012 Obr. 7,9 dostupný z [KOLÁŘOVÁ, Růžena a Jiří BOHUNĚK.Fyzika pro 8.ročník základní školy. 1. vyd. Praha: Prometheus, c1999, 223s. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN ].

Metodický pokyn: Pedagog se řídí pokynu autora v prezentaci. Jednotlivé obrázky a schémata je možné doplnit vhodnými pokusy. Žáci řeší zadané otázky a úlohy nejprve samostatně. Potom společně s pedagogem doplní a ověří správné odpovědi a tím procvičí dané téma.