Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_204.
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
1. Ekonomie jako společenská věda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_137.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_227.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Dnes fiktivně, zítra reálně.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_128.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_231.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Analýza makro a mikroprostředí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
EKONOMIKA PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Ing. Hana Kročová
2.Marketingové prostředí
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_241.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_254.
Ing. Hana Kročová EKONOMIKA Anotace Materiál seznamuje se základními pojmy nabídka, faktory ovlivňující nabídku, cena. Musí být doplněn.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tržní cílení – hodnocení tržních segmentů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_266.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Odbyt Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_262.
Lenka Zahradníčková
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_252.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_271.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Tržní prostředí.
Struktura podnikatelského plánu
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Model struktury strategického managementu
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Marketingový plán podniku
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škole technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Výrobní činitelé v podniku
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_311 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0208 Šablona: III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_198 Jméno autora: Ing. Bohuslava Klapuchová Třída/ročník: 3. ročník Datum vytvoření: 29. 11. 2012

Vzdělávací oblast: Podnikání a podnikové činnosti Tématická oblast: Prostředí podniku Předmět: Marketing a management Název učebního materiálu Analýza prostředí z pohledu managementu Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: Studenti se seznamují s nutností zkoumat prostředí z různých úhlů pohledů, nalézat tržní výhody a způsoby jejich využití, odhalovat své silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby trhu Klíčová slova: Konkurence, tržní výhody, SWOT analýza Druh učebního materiálu: Prezentace

Analýza prostředí z pohledu managementu

Prostředí zkoumáme podle těchto vybraných analýz: Porterova analýza Analýza STEP Analýza tržních výhod SWOT analýza

Porterova analýza Co může být novým vstupem v odvětví? Co to jsou substituty? Podle jakých kritérií volíme dodavatele a z jakých zdrojů o nich získáváme informace? Co nás bude zajímat u našich odběratelů?

Nové vstupy nové firmy, které vstupují do odvětví, nové výrobky, služby, nové technologie, postupy suroviny atp. Pro vstup nových prvků na trh jsou důležité tyto faktory – náklady na výroby, značka, situace ekonomik, rozdíly výrobků vlastních a konkurenčních, vládní politika, … Odběratelé analýza vztahů s odběrateli, jejich počet, síla, odebírané množství, podmínky jejich nákupu atp. Dodavatelé analýza vztahů s dodavateli, jejich dodací podmínky, možnost dodávek od jiných dodavatelů… Možné substituty jsou výrobky, které mohou funkčně nahradit výrobky podniku na trhu (gramofon.desky x CD…)

Analýza STEP U jakých firem nás bude zajímat hledisko počasí a proč? Tato analýza hodnotí silné a slabé stránky podniku z těchto hledisek: S – sociálního T – technického E – ekonomického P – politického Tato analýza se v poslední době velmi často doplňuje ještě o jedno hledisko – vzniká analýza SWTEP: S – sociální W – počasí T – technické E – ekonomické P – politické hledisko U jakých firem nás bude zajímat hledisko počasí a proč?

Analýza tržních výhod Cíl: Nalezení a vybudování tržních konkurenčních výhod Postup: Zjištění potřeb cílové skupiny zákazníků Ohodnocení potřeb zákazníků podle důležitosti Každé dílčí potřebě přiřazujeme očekávání zákazníka, porovnáváme ho s vlastní nabídkou a specifikujeme výhody a nevýhody vůči konkurenci Zjišťujeme, které potřeby zákazníků lze uspokojit lépe a stanovujeme nutná opatření Zjišťujeme, zda realizace těchto opatření bude mít vliv na rozhodovací proces zákazníků Zjišťujeme, které nové konkurenční výhody můžeme vybudovat Stanovujeme opatření nutná k uchování současných výhod a k vybudování nových výhod Proč je pro firmu důležité analyzovat tržní výhody?

SWOT analýza Silné stránky Finanční síla Nízké náklady Vysoká ziskovost Dobré jméno Inovační schopnosti Mezilidské vztahy Dobrá organizační struktura Moderní technické vybavení ,… Slabé stránky Vysoké náklady Podprůměrná ziskovost Nevyjasněná strategie Zastaralé zařízení Poruchovost vybavení Špatná dostupnost Nedostatečný výzkum a vývoj,…

Příležitosti Získávání nových zákazníků Vznik nových trhů Odstranění bariér na zahraničních trzích Využití nových technologií,… Hrozby Vstup nové konkurence na trh Ekonomická krize Rychle se měnící potřeby zákazníků Nestabilní politická situace,… Charakterizujte silné stránky, slabé stránky, příležitosti a hrozby vaší školy

Zdroje: ŠVARCOVÁ, J. Ekonomie – stručný přehled, vydání pro rok 2012/2013 Zlín : Nakladatelství a vydavatelství Ing. Jena Švarcová, Ph. D., CEED, 2012. ISBN 987-80-87301-16-6 SVĚTLÍK, J. Marketing – cesta k trhu, Zlín: EKKA, 1994. ISBN 80-900015-8-0