Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PPP a klasická veřejná zakázka
Advertisements

Ústí nad Labem Dosažení potřebné kapacity justičních institucí
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR1 Veřejně soukromá partnerství a zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení (koncesní zákon) JUDr. Vladimír Horálek,
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Radek Jurčík
Veřejné zakázky a projekty PPP 23. února Martin Vacek advokát PETERKA & PARTNERS v.o.s. Praha, Bratislava.
Programová konference ČSSD Michal Hašek Předseda Asociace krajů ČR a hejtman Jihomoravského kraje , Hradec Králové Silné, samostatné a spravedlivé.
Program švýcarsko-české spolupráce Ministerstvo financí - Národní koordinační jednotka.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR 170. Žofínské fórum.
Akční plán pro Evropu a resortní koncepce výzkumu a vývoje – návrh opatření v kompetenci jednotlivých resortů.
Obsah Obsah Pilotní projekty Současný stav Klady Zápory
1 VÝHODY A RIZIKÁ PPP Transparency International Slovensko Právna regulácia a hlavné riziká PPP v Českej republike Jan Krofta Dáňa, Pergl & Partners, advokátní.
PPP – aktuální vývoj v ČR 28. září 2005 Julie Leitgebová, PPP Centrum.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Soustava veřejných rozpočtů II.
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
PPP projekty v ČR Šance nebo riziko? Ing. Jan Pavel, Ph.D. katedra veřejných financí Vysoká škola ekonomická v Praze Transparency International – Česká.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Praktický postup přípravy projektů Internetizace knihoven na krajích Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce Ing. Petra Murycová, oddělení Evropské unie, MPSV.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
ZÁKON 139/2006 O koncesních smlouvách a koncesních řízeních (koncesní zákon)
„Elektronické“ Veřejné zakázky Vladimír Šiška náměstek ministra ředitel sekce ISVS.
Silnice nebo železnice
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji II“ Závěrečné setkání k realizaci projektu Lenka Sládková, Jana Moravcová
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Regionální politika v České republice a Evropské unii 6 Nástroje regionální politiky v ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Operační program Průmysl a podnikání 2004 – 2006 Výsledky, hodnocení a dopady pro nové programovací období 2007– června 2009 Praha.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Dodavatelsko- odběratelské vztahy při realizaci stavby
Dotační projekty Vysokého Mýta
Dotační řízení MPSV Mgr. Petr Studenovský. Dotační řízení MPSV Setkání s poskytovateli sociálních služeb Jihočeského kraje k dotačnímu řízení Ministerstva.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Deregulace nájemného v bytech RPG Deregulace nájemného v bytech RPG.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Územní dimenze a nové nástroje v programovém období Mgr. Jelena Kriegelsteinová Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok Východiska pro sestavení návrhu rozpočtu JMK na rok 2015  Návrh zákona o státním rozpočtu České republiky.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
 červenec 2014 – vláda schválila návrhy operačních programů a programy byly odeslány Evropské komisi = začátek tzv. formálního vyjednávání.  říjen 2014.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Partnerství se soukromým sektorem při zajišťování veřejných statků Realizace investic veřejného sektoru na základě dlouhodobých dohod a smluv mezi veřejným.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Společná dopravní politika Mgr. Oldřich Hájek. Společná dopravní politika Důvody pro společnou politiku: Důvody pro společnou politiku: Postupující ekonomická.
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji
ROP JV – informace o novém programovém období
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Strategické úkoly MD Pardubice
Ing. Pavel Ševčík, Ph.D. technický ředitel
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Financování dopravní infrastruktury
Aktuální otázky v oblasti kohezní politiky a rozvoje měst
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Radek Jurčík
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
„Program RE:START a Platforma Uhelné regiony“
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Rozvoj dopravní infrastruktury z pohledu Hospodářské komory ČR
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
Transkript prezentace:

Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona navázala na usnesení vlády ČR č. 7 ze dne 7. ledna 2004, kterým byla schválena "politika partnerství veřejného a soukromého sektoru České republiky". Zákon upravuje koncesní řízení a koncesní smlouvu jako základní smluvní nástroj pro realizaci soukromého a veřejného sektoru.

Pojem " partnerství veřejného a soukromého sektoru" se označuje PPP Public - Private - Partnership. Cíl: zajistit infrastrukturu a služby veřejného zájmu, které byly dříve zabezpečovány výhradně veřejným subjektem. Soukromý subjekt veřejnou infrastrukturu zpravidla na svůj náklad vybuduje a následně příslušnou službu po sjednanou dobu za smluvně sjednaných podmínek za úplatu dlouhodobě provozuje. Zákon je v některých svých částech velmi úzce spjat se zákonem o veřejných zakázkách

Formy průběhu koncesního řízení: - bez jednání o podaných nabídkách (obdoba užšího řízení) -jednání o nabídkách (obdoba jednacího řízení s uveřejněním) -formou koncesního dialogu (obdoba soutěžního dialogu)

Zákon vymezuje: podrobnosti obsahu koncesního projektu uveřejňování zahájení koncesního řízení výzvu k podání nabídek jednání o nabídkách posouzení a hodnocení nabídek výběr koncesionáře uzavření koncesní smlouvy dohled nad dodržováním zákona (Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, Rozpočtový dozor Ministerstva financí) vedení rejstříku koncesních smluv MMR

Využití finančních zdrojů a odborných znalostí privátního sektoru (PPP) Hlavní výhodou PPP projektů je podle názoru veřejných činitelů využití finančních zdrojů a odborných znalostí privátního sektoru pro realizaci velkých infrastrukturních projektů, na které stát nemá dostatek finančních prostředků a s jejichž řízením nemá potřebné zkušenosti. Vyplývá z ankety Asociace PPP

Důvody, které brání rozšíření PPP Mezi důvody, které brání rozšíření PPP projektů v České republice, politici uvádějí většinou korupční prostředí, nedůvěru mezi veřejným a soukromým sektorem, komplikovanost a složitost PPP projektů a malou zkušenost státu a jeho úředníků s jejich přípravou a řízením. Mezi oblastmi, kde by PPP projekty mohly nejvíce pomoci, se uvádí dopravní infrastruktura, zdravotnictví, sociální péče a bezpečnost.

V České republice se doposud spustila řada PPP projektů Nejvíce PPP projektů bylo dosud realizováno v oblasti vodohospodářství, dopravy či provozování sportovních center. Většina projektů byla realizována na regionální úrovni a jejich potenciál je především v oblasti dopravní infrastruktury. Informace - Asociace PPP a statistiky Ministerstva financí ČR.

Nutná výše investic na dokončení základních dopravních sítí Dokončení základních dopravních sítí si vyžádá investici ve výši 900 miliard Kč. Na silniční infrastrukturu je vyčleněno 500 miliard Kč, na železnice 370 miliard Kč a na vodní dopravu 15 miliard Kč. Investice se týká zhruba 500 dopravních projektů. Informace podaná na 130. Žofínském fóru a převzatá z vystoupení náměstka ministra dopravy na konferenci s názvem Národní ekonomická konference 2012

Investiční projekty do dopravní infrastruktury Většina plánovaných projektů v oblasti dopravní infrastruktury v České republice nebude bez zapojení soukromého kapitálu realizována. Investiční projekty do dopravní infrastruktury budou v nejbližších letech výrazně redukovány. Řešením mohou být právě PPP projekty. Výhodnost PPP pro veřejný sektor spočívá obvykle v rychlejším zprovoznění dané infrastruktury, rozložení plateb v čase a jejich realizaci pouze na základě skutečně provedených služeb. Další výhodou je v efektivní fungování koncesionáře po celou dobu provozování projektu.

Soutěžní dialog v rámci PPP projektu dálnice D3 v úseku Bošilec-Borek V polovině tohoto roku by měl proběhnout začátek soutěžního dialogu v rámci PPP projektu dálnice D3 v úseku Bošilec-Borek. Na letošním setkání schválila rada ekonomických ministrů. Je potřeba získat souhlasné stanovisko vlády. Stavba projektu by mohla začít v letech 2013/2014 s termínem dokončení v roce Informace MD ČR