1 Mechanika s Inventorem 10. Shrnutí Petr SCHILLING, autor přednášky Ing. Kateřina VLČKOVÁ, obsahová korekce Tomáš MATOVIČ, publikace FEM výpočty Optimalizace CAD data
2 Obsah přednášky: Další fyzikální vlastnosti modelů 3 Analytické řešení 4 Řešení v Autodesk Inventoru 5 Využití pro potřeby SPŠ Varnsdorf 6 Umožnění implementace 7 Obtíže při implementaci 8 Výstupy a závěrečná diskuse 9
3 Další fyzikální vlastnosti modelů: Soubor → Vlastnosti → záložka Fyzikální nutné přiřazení materiálových vlastností (tzv. materiálového modelu) tzv. obecné vlastnosti a vlastnosti setrvačnosti
4 Analytické řešení: předchází ICT řešení příprava výpočtové studie – rozvaha a diskuse řešeného problému popis vlastností řešeného problému výstupem metoda popisu ovlivňuje formu nikoliv výsledek
5 Řešení v Autodesk Inventoru: bez znalostí souvislostí téměř nemožné výpočtová studie prochází celou řadou kritických fází doplnění analytického řešení – kontrola návrhů diskretizace ve 3 fázích – výpočet provést 3x – postupné upřesnění výsledků generování reportů – výpočtových zpráv pro každý výpočet výstupy je nutné správně interpretovat
6 Využití pro potřeby SPŠ Varnsdorf: realizováno v rámci předmětu: Mechanika (MEC) předpokládané předměty následného využití: Konstruování počítačem (KOP), Stavba a provoz strojů (SPS), Konstrukční cvičení (KOC) postup: získání odborných dovedností na mechanických modelech (nižší ročníky) → uplatňování poznatků na virtuálních prototypech, navrhovaných strojních součástech (vyšší ročníky) ověřování analytických výpočtů pomocí ICT metod a naopak interpretace a porovnávání získaných výsledků diskuse a hodnocení získaných výsledků
7 Umožnění implementace: statut Autodesk Academia od zapojení do projektu PILOT S obor Strojírenství vyučován dle ŠVP od Autodesk Academia partner pro Strojírenství 2006/2007 odpovídající technické prostředky – výuka Mechaniky s podporou ICT získání prostředků z programu Autodesk Academia GRANT 2007 zájem o problematiku nejen v rámci předmětů PK Strojírenství zájem studentů
8 Implementační obtíže: dostupnost odborné literatury omezení plynoucí z funkcí softwaru (např. tepelné analýzy) transformace rozsáhlého problému do srozumitelné podoby pro středoškolské studenty plánování časového průběhu výpočtových studií v závislosti na hardware v rámci vyučovacích hodin hardwarové nároky spolupráce se sociálními partnery
9 Výstupy přednášky a závěrečná diskuse shrnutí získaných poznatků a zkušeností využití pro potřeby VOŠ a SPŠ Varnsdorf Závěrečná diskuse, dotazy