Pro výuku jakéhokoli předmětu je důležitá nejen odborná kvalifikace vyučujícího, ale také způsob prezentace učiva studentům. Současný rozvoj multimediálních.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informační gramotnost na středních školách
Advertisements

Mateřská škola, Základní škola a Praktiucká škola,
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Internetové stránky a Internetový prohlížeč
Digitální učební materiál
Cíl práce: Pro naši práci bylo velmi důležité co nejobjektivněji zmapovat názory jak pasivních uživatelů (studentů), tak tvůrců PPT prezentací (učitelů).
Hodnocení e-learninkových opor Inovace kombinované formy studia bakalářského a magisterského studijního programu „Tělesná výchova a sport“ a jeho učitelských.
Projekt CZ / /0270 financovaný MŠMT a ESF ČR. FELLNEROVÁ I., HLAVÁČEK L., STONOVÁ D., KINCL L. Univerzita.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Power Point– úvod Ing. Bohumil Bareš.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Začlenění multimédií do HTML dokumentu Moderní počítačové aplikace.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Microsoft Powerpoint Microsoft Word.
Grafické objekty v prezentaci Jana Vosáhlová VY_32_INOVACE_7C17.
Filozofické fakulty a příprava budoucích učitelů Filozofická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci Jiří Lach – děkan.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Projekt CZ / /0270 financovaný MŠMT a ESF ČR FELLNEROVÁ I., HLAVÁČEK L., STONOVÁ D., KINCL L. Univerzita.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_14_M7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Zlomky Základní škola Libina, příspěvková organizace,
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Funkce Ročník:1.-2. Datum vytvoření:srpen.
MU Brno, Vzdělávání knihovníků Mgr. Jana Nejezchlebová Moravská zemská knihovna
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Statické paměti RWM – RAM 1. část Ročník:3. Datum.
Počítačové simulace ve výuce chemie
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: leden.
Digitální učební materiál
Elektrochemie, články CH-1 Obecná chemie, DUM č. 18 Mgr. Radovan Sloup
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
Základní škola, Březinská 1702, Vlašim
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast: Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární funkce Ročník:1.,
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
e-learningový kurz na podporu výuky předmětu Němčina pro právníky
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
Tvorba e-learningové aplikace pro výuku obchodního práva na oborech s ekonomickým zaměřením Jindřiška Šedová a kol. Masarykova universita Ekonomicko-správní.
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
DIDAKTIKA FYZIKY I. 8 ICT ve Fy Josef Trna PdF MU©2009.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_13_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Mocniny s přirozeným mocnitelem Základní škola.
1 Prezentace Přírodopis lehce a zábavně – elektronická učebnice přírodopisu pro ZŠ
EU peníze středním školám. Šablony Šablony – unikátní systém podávání žádostí o EU dotace Není nikde jinde v EU Velmi jednoduchý způsob - školy mají minimum.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Miroslava Tomanová Číslo VY_32_INOVACE_3466 NázevInternet - úvodní pojmy Téma hodinyInternet – úvodní.
Vzdělávací portál eKabinet.cz a digitální obsah pro střední školy Ing. Richard Valenta
Přínos projektu VIP Kariéra II – Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro.
MUZEOEDU.CZ jako společná platforma edukačních pracovníků muzeí a galerií Mgr. Pavla Vykoupilová PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE 10. – 11. května 2016.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_06_06_M7_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Poměr, přímá a nepřímá úměrnost Základní škola.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_16_F9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Světelné jevy Základní škola Libina, příspěvková.
ICT ve výuce přírodopisu a biologie.  Školení proběhne v termínu od do pokud se přihlásí alespoň 10 zájemců.  Školení bude probíhat.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_10B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
Integrační trendy při tvorbě multimediálních výukových portálů pro medicínu a zdravotnictví V. Mihál, J. Potomková Lékařská fakulta Univerzity Palackého.
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru M/01 PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu Informační a komunikační technologie, inovuje.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_08_M7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Zlomky Základní škola Libina, příspěvková organizace,
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_10_08_F9_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Vedení elektrického proudu v polovodičích.
Panel úloh.
Multimediální podpora výuky klinických oborů RITM a MEFANET: Přehled aktivit a návrh meziuniverzitní spolupráce při vytváření vzdělávací sítě lékařských.
Setkání KAP a MAP JMK 7. prosince 2016
Virtuální výtvarné světy a materiálovost ve výtvarném projevu mládeže.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary
Reakce alkanů CH- 4 Chemické reakce a děje , DUM č. 8
Název: VY_32_INOVACE_ICT_5B_12 Škola:
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Podpora polytechnického vzdělávání v Centrech celoživotního učení škol
(finanční gramotnost)
Počítačová grafika.
Název: VY_32_INOVACE_ICT_7B_11B Škola:
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_01_M7_Hanak TÉMA: Zlomky
Transkript prezentace:

Pro výuku jakéhokoli předmětu je důležitá nejen odborná kvalifikace vyučujícího, ale také způsob prezentace učiva studentům. Současný rozvoj multimediálních počítačových technologií dnes poskytuje pedagogům široké SŠ Projekt CZ / /0270 financovaný ESF ČR Kombinací digitální fotografie s animačními prvky v ppt prezentaci lze docílit velmi reálné představy o funkcích chlopní v průběhu srdečního cyklu (1a,1b). Ještě dokonalejší obraz získáme projekcí videozáznamu vloženého do ppt prezentace. Experimenty založené na odběru krve dnes patří ve výuce k těm nejvíce problematickým (z finančních, ale hlavně hygienicko-bezpečnostních důvodů). Formou digitálních fotografií, videozáznamů a aktivních webových odkazů přímo v ppt prezentaci lze princip těchto experimentů studentům velmi dobře přiblížit Fluidní model membrány: Obrázek ukazuje chemické složení buněčných membrán. Animovanou formou jsou prezentovány různé typy pohybů jednotlivých molekul, zodpovědných za fluiditu biologických membrán. Kapilaroskopie žáby: Prezentace experimentů se zvířaty, které jsou omezovány především z etických důvodů, lze suplovat kombinací digitální fotografie (3b), videozáznamu a animované kresby (3a). VIDEO 10 osob Školené skupiny podle úrovně počítačové gramotnosti Hl. řešitel projektů: Ivana FELLNEROVÁ (PřF UP Olomouc) Spoluřešitelé: ÚŽF AVČR Brno, FVL VFU Brno, Gymnázium Slovanské nám. Brno, Gymnázium Olomouc-Hejčín, Slovanské gymnázium Olomouc.  Sestavení 4 x 10 tématických výukových programů pro SŠ  Sestavení 4 obrazových databází  Instruktážní kurz SŠ pedagogů pro práci s multimediálními programy: distanční forma prezenční forma v 10ti členných skupinách  Bezplatné poskytnutí všech výukových programů a obrazových databází registrovaným účastníkům kurzu Rozfázování výkladových diagramů umožňuje učiteli postupně vysvětlit dílčí procesy jinak komplikovaných, vzájemně propojených dějů (4a, 4b). Rychlost i podrobnosti výkladu lze přizpůsobit potřebám konkrétní skupiny studentů. K jednotlivým krokům je navíc možné se libovolně vracet. Využívání animačních prvků je ideální cesta, jak studentům přiblížit dynamiku biologických procesů. 2a-zorničkový reflex na základě kontrakce duhovky; 2b-šíření vzruchu v srdečním svalu v průběhu srdečního cyklu. 1a 1b 2b 2a 3a 3b 4a 4b možnosti prezentovat látku názorným a atraktivním způsobem. V biologických disciplínách je názornost dvojnásob důležitá. Integrace znalostí do přehledných Power Point prezentací obohacených animacemi, digitálními mikro- a makrofotografiemi, videosekvencemi, hypertextovými odkazy popř. aktivovanými www stránkami, vytváří zcela novou dimenzi výuky. Výsledkem jsou tématicky ucelené multimediální výukové programy, které jsou atraktivní a přitom mimořádně účinnou formou výuky. Animace VIDEO Schéma experimentu pro praktická cvičení: Kombinací animované kresby s mikrofotografií můžeme názorně prezentovat postup a předpokládané výsledky jednoduchých experimentů. VŠ Projekt 3185/2006/F4d financovaný FRVŠ

Pro výuku jakéhokoli předmětu je důležitá nejen odborná kvalifikace vyučujícího, ale také způsob prezentace učiva studentům. Současný rozvoj multimediálních počítačových technologií dnes poskytuje pedagogům široké SŠ Projekt CZ / /0270 financovaný ESF ČR Kombinací digitální fotografie s animačními prvky v ppt prezentaci lze docílit velmi reálné představy o funkcích chlopní v průběhu srdečního cyklu (1a,1b). Ještě dokonalejší obraz získáme projekcí videozáznamu vloženého do ppt prezentace. Experimenty založené na odběru krve dnes patří ve výuce k těm nejvíce problematickým (z finančních, ale hlavně hygienicko-bezpečnostních důvodů). Formou digitálních fotografií, videozáznamů a aktivních webových odkazů přímo v ppt prezentaci lze princip těchto experimentů studentům velmi dobře přiblížit Fluidní model membrány: Obrázek ukazuje chemické složení buněčných membrán. Animovanou formou jsou prezentovány různé typy pohybů jednotlivých molekul, zodpovědných za fluiditu biologických membrán. Kapilaroskopie žáby: Prezentace experimentů se zvířaty, které jsou omezovány především z etických důvodů, lze suplovat kombinací digitální fotografie (3b), videozáznamu a animované kresby (3a). VIDEO 10 osob Školené skupiny podle úrovně počítačové gramotnosti Hl. řešitel projektů: Ivana FELLNEROVÁ (PřF UP Olomouc) Spoluřešitelé: ÚŽF AVČR Brno, FVL VFU Brno, Gymnázium Slovanské nám. Brno, Gymnázium Olomouc-Hejčín, Slovanské gymnázium Olomouc.  Sestavení 4 x 10 tématických výukových programů pro SŠ  Sestavení 4 obrazových databází  Instruktážní kurz SŠ pedagogů pro práci s multimediálními programy: distanční forma prezenční forma v 10ti členných skupinách  Bezplatné poskytnutí všech výukových programů a obrazových databází registrovaným účastníkům kurzu Rozfázování výkladových diagramů umožňuje učiteli postupně vysvětlit dílčí procesy jinak komplikovaných, vzájemně propojených dějů (4a, 4b). Rychlost i podrobnosti výkladu lze přizpůsobit potřebám konkrétní skupiny studentů. K jednotlivým krokům je navíc možné se libovolně vracet. Využívání animačních prvků je ideální cesta, jak studentům přiblížit dynamiku biologických procesů. 2a-zorničkový reflex na základě kontrakce duhovky; 2b-šíření vzruchu v srdečním svalu v průběhu srdečního cyklu. 1a 1b 2b 2a 3a 3b 4a 4b možnosti prezentovat látku názorným a atraktivním způsobem. V biologických disciplínách je názornost dvojnásob důležitá. Integrace znalostí do přehledných Power Point prezentací obohacených animacemi, digitálními mikro- a makrofotografiemi, videosekvencemi, hypertextovými odkazy popř. aktivovanými www stránkami, vytváří zcela novou dimenzi výuky. Výsledkem jsou tématicky ucelené multimediální výukové programy, které jsou atraktivní a přitom mimořádně účinnou formou výuky. Animace VIDEO Schéma experimentu pro praktická cvičení: Kombinací animované kresby s mikrofotografií můžeme názorně prezentovat postup a předpokládané výsledky jednoduchých experimentů. VŠ Projekt 3185/2006/F4d financovaný FRVŠ

Pro výuku jakéhokoli předmětu je důležitá nejen odborná kvalifikace vyučujícího, ale také způsob prezentace učiva studentům. Současný rozvoj multimediálních počítačových technologií dnes poskytuje pedagogům široké SŠ Projekt CZ / /0270 financovaný ESF ČR VŠ Projekt 3185/2006/F4d financovaný FRVŠ (různé grafické programy) Kombinací digitální fotografie s animačními prvky v ppt prezentaci lze docílit velmi reálné představy o funkcích chlopní v průběhu srdečního cyklu (1a,1b). Ještě dokonalejší obraz získáme projekcí videozáznamu vloženého do ppt prezentace. Experimenty založené na odběru krve dnes patří ve výuce k těm nejvíce problematickým (z finančních, ale hlavně hygienicko-bezpečnostních důvodů). Formou digitálních fotografií, videozáznamů a aktivních webových odkazů přímo v ppt prezentaci lze princip těchto experimentů studentům velmi dobře přiblížit Fluidní model membrány: Obrázek ukazuje chemické složení buněčných membrán. Animovanou formou jsou prezentovány různé typy pohybů jednotlivých molekul, zodpovědných za fluiditu biologických membrán. Kapilaroskopie žáby: Prezentace experimentů se zvířaty, které jsou omezovány především z etických důvodů, lze suplovat kombinací digitální fotografie (3b), videozáznamu a animované kresby (3a). www stránky projektu: atraktivnibiologie.upol.cz VIDEO 10 osob Školené skupiny podle úrovně počítačové gramotnosti Řešitel projektů: Ivana FELLNEROVÁ (PřF UP Olomouc) Spoluřešitelé: ÚŽF AVČR Brno, FVL VFU Brno, Gymnázium Slovanské nám. Brno, Gymnázium Olomouc-Hejčín, Slovanské gymnázium Olomouc.  Sestavení 4 x 10 tématických výukových programů pro SŠ  Sestavení 4 obrazových databází  Instruktážní kurz SŠ pedagogů pro práci s multimediálními programy: distanční forma prezenční forma v 10ti členných skupinách  Bezplatné poskytnutí všech výukových programů a obrazových databází registrovaným účastníkům kurzu Rozfázování výkladových diagramů umožňuje učiteli postupně vysvětlit dílčí procesy jinak komplikovaných, vzájemně propojených dějů (4a, 4b). Rychlost i podrobnosti výkladu lze přizpůsobit potřebám konkrétní skupiny studentů. K jednotlivým krokům je navíc možné se libovolně vracet. Využívání animačních prvků je ideální cesta, jak studentům přiblížit dynamiku biologických procesů. 2a-zorničkový reflex na základě kontrakce duhovky; 2b-šíření vzruchu v srdečním svalu v průběhu srdečního cyklu. 1a 1b 2b 2a 3a 3b 4a 4b možnosti prezentovat látku názorným a atraktivním způsobem. V biologických disciplínách je názornost dvojnásob důležitá. Integrace znalostí do přehledných Power Point prezentací obohacených animacemi, digitálními mikro- a makrofotografiemi, videosekvencemi, hypertextovými odkazy popř. aktivovanými www stránkami, vytváří zcela novou dimenzi výuky. Výsledkem jsou tématicky ucelené multimediální výukové programy, které jsou atraktivní a přitom mimořádně účinnou formou výuky. Animace VIDEO Schéma experimentu pro praktická cvičení: Kombinací animované kresby s mikrofotografií můžeme názorně prezentovat postup a předpokládané výsledky jednoduchých experimentů.