ROLE POČÍTAČE VE VZDĚLÁVÁNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU PENÍZE ŠKOLÁM Učíme se pro život 2010 – 2013 reg. č. CZ 1.07/1.4.00/
Advertisements

Ústav distančního vzdělávání OPF SU Karviná
Martin Weiter, Petr Zdílna, Karolína Černá, Miroslava Krčmová
Počítač Počítač je v informatice elektronické zařízení, které zpracovává data pomocí předem vytvořeného programu. Počítač je zpravidla ovládán uživatelem,
Projekt EU Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života CZ 1.07/1.2.33/ Číslo aktivity: 02 ZLEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA PŘI SANATORIU EDEL ZLATÉ HORY
Problémy spojené se zaváděním CLIL do škol:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava.
VYUŽITÍ ICT PŘI TVORBĚ DUM
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
E-learning na vysokých školách ? Jaroslava Mikulecká Petra Poulová Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
ROZPOČET PROJEKTU Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka -základní krok do života Registrační číslo:CZ.1.07/1.2.33/
INFORMATIKA 8 Počítačová síť III2 – I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika,
Obor informační technologie
Rozvoj interaktivních způsobů výuky ve škole CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Výuka ekonomických předmětů VOŠ a SPŠ Šumperk. Výuka ekonomických předmětů SPECIFIKUM NAŠÍ ŠKOLY: – řada studijních oborů denního studia na SPŠ rozdílná.
STANDARD STUDIA k výkonu specializovaných činností Koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií.
Základní škola, Praha 2, Londýnská 34
INFORMATIKA 9 Využití multimédií
e-learning Lucie Rohlíková
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
ICT ve výuce chemie pro posluchače Studia k výkonu specializovaných činností (ICV) Mgr. Martin Dojiva.
ICT ve výuce fyziky pro posluchače Studia k výkonu specializovaných činností (ICV) Mgr. Martin Dojiva.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
E-learning na Gymnáziu Cheb
Využití počítače ve výuce zeměpisu Školení SIPVZ – úroveň S Školitel: Antonín Jalovec.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
INFORMATIKA 9 Software a zákony II. III2 – I9- 04.
INFORMATIKA 9 Kancelářské využití software III2 – I9- 17.
Kurz IT Essentials na DFJP UPCE Ivan Panuška. IT Essentials: PC Hardware and Software Version 4.0  kurz nabízí úvod do odvětví IT  seznámení interaktivní.
Autor:Ing. Rudolf Drahokoupil Předmět/vzdělávací oblast:Montáže a opravy Tematická oblast:Montáže Téma:Racionalizace montáže Ročník:2. Datum vytvoření:leden.
Volný čas dětí ve 21. století Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo prioritní osy: 7.1 Název prioritní.
Projekt „Modernizace vzdělávání – šance lepšího pracovního.
GYMNÁZIUM J. A. KOMENSKÉHO A JAZYKOVÁ ŠKOLA S PRÁVEM STÁTNÍ JAZYKOVÉ ZKOUŠKY UHERSKÝ BROD.
INFORMATIKA 8 Multifunkční zařízení III2 – I8- 06.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
INFORMATIKA 8 Windows do r III2 – I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika,
INFORMATIKA 7 Jak má vypadat textový dokument III2 - I7- 16.
Základní škola, Březinská 1702, Vlašim
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Výpočetní technika při výuce fyziky Jiří Tesař. VT – při výuce VT nedílná součást každodenního života, VT musí být také součástí výuky, vybavení škol.
14. Informace vládnou sv ě tu Úloha ICT p ř i ř ízení podniku rb.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Technická univerzita v Liberci LIBEREC I Studentská 2 Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/ ) podpořeného z.
Školní vzdělávací program výuka informatiky
© 2004 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice e-Education Andrea Barešová Account.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 8 ICT ve Fy Josef Trna PdF MU©2009.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách „Kvalitní škola“ Základní škola M. Choceňského,
EU peníze středním školám. Šablony Šablony – unikátní systém podávání žádostí o EU dotace Není nikde jinde v EU Velmi jednoduchý způsob - školy mají minimum.
MAP Trutnovsko Vyhodnocení dotazníkového šetření MŠ , Havlovice MAP Trutnovsko.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
EU peníze školám Zasíťování školy Rekonstrukce podlahy v tělocvičně Arboretum – Přírodní učebna Odborná pracovna humanitních předmětů Dokončení výměny.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE Modernizací a inovací výuky k rozvoji klíčových kompetencí žáků Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.06/ Poskytovatel.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
„Multimediální vybavení ZŠ Dvorského“ Datum zahájení projektu: Datum ukončení projektu: Doba trvání projektu: 21,4 měsíce Celkové.
ICT ve výuce přírodopisu a biologie.  Školení proběhne v termínu od do pokud se přihlásí alespoň 10 zájemců.  Školení bude probíhat.
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
TECHNOLOGIE PODPORUJÍ DIFERENCIACI VÝUKY
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
Vysoké učení technické v Brně
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Přírodovědecká fakulta UJEP
Strom, kdopak tu žije příroda.
ZEMĚ, VODA, VZDUCH Příroda.
SIPVZ – úvodní modul P ICT a změny ve výuce (2 h) metodické poznámky.
Transkript prezentace:

ROLE POČÍTAČE VE VZDĚLÁVÁNÍ Mgr. René Szotkowski TENTO MATERIÁL VZNIKL ZA FINANČNÍ PODPORY EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

Počítač ve vzdělávání Ve výuce se počítačů využívá především ve dvou základních oblastech, které se do určité míry prolínají a nejdou od sebe úplně oddělit. Výuka o počítači – obsahuje poznatky o technickém vybavení (hardware), o programovém vybavení (software) a s tím související obsluhou, případně i údržbou hardware a tvorbou software. Výuka s počítači (počítačová výuka) – zahrnuje všechny způsoby využití počítače pro účely výuky jako pomůcky pro učitele a žáka. počítačově podporovaná počítačově řízená

Funkce počítače ve výuce Počítač jako učební pomůcka Počítač jako didaktický prostředek Počítač jako pracovní nástroj učitele Počítač jako vnější aktivní paměť učitele

Možnosti využití počítače ve výuce multimediální programy, simulační programy, modelování, testovací programy, výukové programy, informační zdroje, videokonference, distanční formy výuky, virtuální realita.

Klady a zápory výuky s počítači - rozvoj kreativity žáků, - učení s počítači je zábavnější, - zvýšení motivace k učení, - lepší zapamatování učiva (zapojení sluchu i zraku), - individuální volba času samoučení žáka, - interaktivnost výuky, - přizpůsobení výuky individuu žáka, - odpadá celá řada jiných did. pomůcek. Zápory: - nepřiměřená tělesná zátěž žáka, - vznik komunikačních bariér mezi žáky, - možný vznik závislosti na PC, - ztráta motivace ke čtení knih.

Demonstrace možností využití ICT ve výuce PC + dataprojektor Elektronická interaktivní tabule (SMART Board ) Elektronické učebnice Digitální knihovny Digitální kamera, fotoaparát

PC + dataprojektor Prezentace látky nejčastěji probíhá pomocí jednoho, přenosného počítače (notebooku), dataprojektoru a promítacího plátna. Výuka pomocí PC a dat. se v budoucnu stane standardem. Učitel musí ovládat ICT, zejména ve spojení s aplikací PowerPoint. Výhody a nevýhody.

PC + dataprojektor

Elektronická interaktivní tabule (SMART Board ) V ČR se nejvíce rozšířil SMART Board a to díky podpoře několika projektů pro školy. Nutná kombinace s PC a dat. Vhodná pro 2. i 1. stupeň ZŠ. Příprava učitele na výuku je náročná a určitě je vhodné podpořit spolupráci i mezi školami, vytváření vhodných pomůcek a jejich výměnu v síti učitelů. Více na http://www.veskole.cz

Elektronická interaktivní tabule (SMART Board )

Elektronické učebnice Spojení s tzv. laptopovými třídami – virtuální třída s připojením k internetu přes Wi-Fi + využití notebooků. Virtuální třídy = ústup klasické tištěné lit., nastupuje důležitost multimediálních a digitalizovaných zdrojů = el. učebnice. Výhoda - možnost rozšiřování a modifikace, multimediálnost a rychlá adaptace dle potřeb studentů. Nemá nahradit tištěnou učebnici, má být vhodným doplňkem.

Digitální knihovny Souvisí s elektronickou učebnicí. Úložiště digitálních zdrojů dat, elektronických učebnic, elektronických encyklopedií aj. Otevřené informační zdroje na internetu jsou velkou příležitostí pro zkvalitnění výuky na jedné straně a problémem v relevantnosti dat a ochraně autorských práv na straně druhé.

Digitální kamera, fotoaparát Jedná se o technický prostředek, který nám pomůže při vytváření různých studentských prací (též portfolia studentů), ale může také najít výborné uplatnění jako didaktický prostředek při výuce komunikace. Je potřebné další technické zázemí, ale především vyškolený a motivovaný učitel. Práce s kamerou, PC a televizí studenty motivuje a jedná se o náročnou, ale velmi zajímavou výuku, kdy se opět technologie stává prostředkem pro dosažení edukačních cílů.

Digitální kamera, fotoaparát

Požadavky na kompetence současného učitele Komunikační kompetence Motivační kompetence Prezentační kompetence Diagnostické kompetence Organizační kompetence

Školení SIPVZ V rámci programu Státní informační politika ve vzdělávání schváleného vládou ČR je možné se zúčastnit různě zaměřených modulů školení na využívání ICT ve vzdělávání. Moduly SIPVZ ICT vzdělávání úrovně Z ICT vzdělávání úrovně P - http://skolenip.ic.cz/ Volitelné moduly P

ICT v jednotlivých předmětech na ZŠ http://cz-language.upol.cz/ - český jazyk http://pmat.gym-ul.net/ - matematika http://www.pf.jcu.cz/p-mat/ http://www.zshk.cz/mefisto/p-mat.html http://gyml.cz/bio-phprs/view.php?cisloclanku=2006070001 – přírodopis http://www.osu.cz/katedry/kbe/kbeict/?p=65 http://www.11zsmost.cz/ictzemepis.html - zeměpis http://geografie.pataki.cz/modul/ http://pdf.uhk.cz/kch/sdruz.html - chemie http://ict.uhs.ujep.cz/ - dějepis

Děkuji vám za pozornost