Cvičení na nástroje v „Malování“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informační a komunikační technologie 5. – 7. ročník
Advertisements

Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
1. Seznámení 2. Objekty a nástroje
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
VY_32_INOVACE_E3-13 KRESLÍME RASTROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ZÁŘÍ 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY RASTOVOU.
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
VEKTOROVÁ GRAFIKA - INKSCAPE
Vysvětlení panelu nástrojů v „Malování“
Lupa Tlačítko Lupa umožňuje zvětšit část obrázku. Klepněte na tlačítko Lupa a vyberte úroveň přiblížení pod panelem nástrojů. V obrázku se lze pohybovat.
Inovace bez legrace CZ / /01
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
INKSCAPE Vektorová grafika.
Počítačová grafika.
Kreslíme rastrovou grafikou I. v programu MALOVÁNÍ
Téma: Vektorizace obrázků -10. díl
Úvod do počítačové grafiky
Nástroj guma Guma se používá k odstranění barvy z aktivní vrstvy, výběru nebo obrázku. Pokud je Guma použita tam, kde není podporována průhlednost (v kanálu,
Počítačová grafika Cvičení.
Ing. Bohuslava Vitekerová
Základy počítačové grafiky
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.14/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Základy ovládání operačního systému II Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miloš Nygrýn.
Namalujte si ikonu Pokud se podíváte na pracovní plochu,uvidíte na ní mnoho malých obrázků(říkáme jim ikony), o kterých víme,že zastupují programy.Zkusíme.
Malování lupa. Malování lupa Lupa: Provádí zvětšení pohledu na obrázek. Políčko pod pruhem udává možné násobky zvětšení a zmenšení. Zvětšení obrázku.
Malování – popis programu
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Malování.
VY_III/2_INOVACE_38_Malování-nástroje2 Malování – nástroje 2 Miroslav Kaňok.
Počítačová grafika a prezentace
Počítačová grafika Cvičení.
Téma: Úvod do Corelu Photo Paint -11. díl
Informatika GIMP – zajímavé nadpisy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR v rámci projektu EU – OP VK, oblast podpory 1.4. Základní škola, Vlašim, Březinská 1702 PROGRAM MALOVÁNÍ Seznámení.
Nástroj pro prezentace
MALOVÁNÍ NA POČÍTAČI další.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
INFORMATIKA Kreslíme na počítači.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Počítačová grafika a CAD 1 Ukládání obrázků do různých formátů.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_383_Malování AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM: 4. ročník,
Barvy VY_32_INOVACE_GR_788. BARVY Barva popředí a pozadí - jejich nastavení Barva popředí a pozadí slouží k nastavení barev nástrojů, které ji používají.
Grafika Vytvořil Filip Grela.
G RAFIKA VE W ORDU Vkládání obrázků a grafických objektů Tvary WordArt Barvy, čáry, výplň grafických objektů.
Martina Braunerová.  obrázek je složen ze základních geometrických tvarů (body, přímky, křivky, mnohoúhelníky)  je možné libovolné zmenšování či zvětšování.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Grafika - základy Co se všechno naučíme???
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, MATEŘSKÁ ŠKOLA, ŠKOLNÍ JÍDELNA A ŠKOLNÍ DRUŽINA BOUZOV, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, č.OP.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_047.ICT.13 Vektorová a rastrová grafika.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 32 AnotaceProgramové.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Č íslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Grafické programy - opakování
Windows – Malování 1 VY_32_INOVACE_32_650
WORDPAD Textový dokument.
Základní pojmy z počítačové grafiky
Program MALOVÁNÍ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
GRAFIKA.
Obrazový materiál pro pracovní list – Výběr
Převod objektů mezi formáty
Informační a komunikační technologie
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_11_16_PowerPoint.
Otázky a úkoly VY_32_INOVACE_4_3_13_20 Vložení I.   Najdi záložku „vložení“. Vlož libovolný obrázek. Nastav jeho výšku na 5cm. Uprav ho tak, aby s ním.
Rastrová grafika Základy práce s rastrovým editorem – výběrové nástroje.
(malování štětcem, nástroj plechovka, tužka, kapátko, guma)
Obrazový materiál pro pracovní list – Výběr
Počítačová grafika.
Počítačová grafika.
Transkript prezentace:

Cvičení na nástroje v „Malování“ Kapátko + štětec

Funkce nástrojů Nástroj Štětec kreslí čáry rozdílných velikostí. Nám již dobře známé políčko pod pruhem umožňuje zvolit různé tvary hrotu štětce: kruhový, čtvercový a kaligrafický hrot. Nástroj Kapátko odsává barvu z toho místa obrázku, kam umístíte jeho špičku a nastavuje jí jako barvu popředí. Kapátko se hned po použití vypne a nastaví se předchozí nástroj.

Cvičení Proveďte si toto cvičení: 1.) Otevřete obrázek palety, který jste si v jedenácté lekci uložili do formátu 24bitový rastr. 2.) Práci si zvětšete na maximum a zobrazte mřížku. 3.) Obrázek palety si nastavte tak, abyste měli viditelnou oblast kolem otvoru pro palec. Přes tento otvor leží dvě zkřížené násady od štětců. 4.) Vezměte nástroj Kapátko a naberte barvu palety. 5.) Vezměte nástroj Štětec, zvolte první nastavení a zamalujte násady barvou palety tak, aby vypadaly jako zasunuté pod paletu. Nepřetahujte přes paletu, pozor aby nezměnila tvar, to by nebylo žádoucí. Tuto práci vám právě ulehčí zvětšení palety a použití mřížky. 6.) Změňte hrot štětce na potřebnou velikost a přimalujte násadám štětičky. 7.) Nakonec namalujte na paletě barevné skvrny. 8.) Práci opět uložte dvojím způsobem. Do formátu JPEG, a do formátu, který nekomprimuje, to znamená do 24 bitového rastru. V některé z dalších lekcí budeme s obrázkem opět pracovat.

To, co jsme právě namalovali se nazývá klipart To, co jsme právě namalovali se nazývá klipart. Kliparty jsou malé obrázky, nebo jiné grafické objekty v digitalizované podobě. použijeme je na různé pozvánky, blahopřáníčka, letáky. Dají se doplnit vtipným textem a přidat jako doplněk k fotografiím.

Zdroj : Google – Gify Nena Časopis „ Jak na počítač“