1. Co chápete pod pojmem formát testu? délka testu (doba trvání, počet položek) dovednosti (které řečové dovednosti) počet částí typy položek (testových úloh) a jejich počet očekávané odpovědi kandidátů u otevřených odpovědí způsob hodnocení (vážení); stanovení kritérií hodnocení délka testu (doba trvání, počet položek) dovednosti (které řečové dovednosti) počet částí typy položek (testových úloh) a jejich počet očekávané odpovědi kandidátů u otevřených odpovědí způsob hodnocení (vážení); stanovení kritérií hodnocení Výhody a nevýhody rozhodnutí pro: single-level x multi-level testy české x anglické instrukce uspořádání položek za sebou, křivka obtížnosti opakování x neopakování poslechových textů single-level x multi-level testy české x anglické instrukce uspořádání položek za sebou, křivka obtížnosti opakování x neopakování poslechových textů
2. Znají (mají znát) kandidáti formát testu? Proč/proč ne? je etické, aby kandidáti formát testu znali; cílem testu není kandidáty znevýhodňovat; obvykle se informace o formátu testu objevují v informační příručce. je etické, aby kandidáti formát testu znali; cílem testu není kandidáty znevýhodňovat; obvykle se informace o formátu testu objevují v informační příručce. 3. Na čem závisí formát testu? primárně na účelu/cíli testu; cíl testu: vybrat rozřadit diagnostikovat zjistit pokrok vyhodnotit program primárně na účelu/cíli testu; cíl testu: vybrat rozřadit diagnostikovat zjistit pokrok vyhodnotit program
4. Přečtěte si následující příklady 3 různých formátů testů. Který z nich je podle vašeho názoru nejlepší? Proč? Dokážete identifikovat zápory, případně problematické části jednotlivých formátů? 5. Jaký je formát Vašich přijímacích testů? Prosím, doplňte písemně. 6. Vyhovuje Vám tento formát – proč/proč ne? Proč jste se pro tento formát rozhodl(a)?
7. Existují omezení ze strany Vaší fakulty/univerzity při přípravě přijímacích zkoušek? (časové, obsahové…) 8. Jaké jsou podle Vás kladné a záporné stránky Vašich přijímacích zkoušek?
9. Shrnutí každá instituce může používat jakýkoliv formát testu, který odpovídá cílům, požadavkům a podmínkám testování; každá instituce může používat jakýkoliv formát testu, který odpovídá cílům, požadavkům a podmínkám testování; testující tým však musí vědět, proč právě tento formát je pro ně nejvhodnější; testující tým však musí vědět, proč právě tento formát je pro ně nejvhodnější; zkoušející a autoři testů musejí znát výhody i nevýhody svého formátu; zkoušející a autoři testů musejí znát výhody i nevýhody svého formátu; kandidáti mají právo formát testu znát; v ideálním případě by měli mít možnost seznámit se s vzorovými (ukázkovými testy). kandidáti mají právo formát testu znát; v ideálním případě by měli mít možnost seznámit se s vzorovými (ukázkovými testy).