Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

ÚVOD DO MARKETINGU.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Mikroekonomie I Cvičení 5 – Tržní poptávka, elasticity poptávky
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval : Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Tržní mechanismus a jeho fungování, makroekonomické výstupy
MARKETINGOVÝ MIX.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Segmentace trhu Ročník / obor studia:III. ročník.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Ekonomická stránka činnosti podniku Vypracoval : Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Marketingové prostředí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
MARKETING.
doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Tržní cílení – hodnocení tržních segmentů
Prosperita organizace
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval: Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
8. Marketing.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Případová studie Klasik teoretická východiska
Struktura podnikatelského plánu
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
NEUSTÁLE SE OPAKUJÍCÍ PROCES: 1) VÝROBY 2) ROZDĚLOVÁNÍ, PŘEROZDĚLOVÁNÍ 3) SMĚNY 4) SPOTŘEBY HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Základy marketingu část 4. Ing. Monika Dobešová Univerzita Pardubice FEI Letní semestr 2012/2013.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Digitální učební materiál
Vztahy se zákazníky.
Analýza hodnot zákazníka
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Mgr. Rostislav Navláčil 15. Trh práce Občanská nauka 1. – 4.
Marketingové strategie
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
ZÁKLADY EKONOMIE Nabídka 3. přednáška
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Plán na zvýšení spokojenosti zákazníků Zvýšení spokojenosti zákazníků
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/04.0002 Anglicky v odborných předmětech "Support of teaching technical subjects in English“ Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Cílený marketing Vypracoval: Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/04.0002 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Cílený marketing představuje přístup firmy k zákazníkovi, který v dnešní době převažuje. Cílený marketing znamená rozdělení marketingových činností do 3 etap: 1. Segmentace trhu 2. Tržní zacílení 3. Tržní umístění

Segmentace trhu = rozdělení celkového trhu na určitý počet homogenních (stejných) skupin zákazníků. Trh je tvoří zákazníci, kteří se liší svými zájmy, potřebami, profesí, bydlištěm atd. Segmentace znamená nalézt a definovat skupiny zákazníků, kteří mají své specifické požadavky, mají stejné nebo podobné potřeby.

Hlediska pro segmentaci Podnik se často zaměřuje na více segmentů a používá více hledisek pro segmentaci. Může to být např. rozdělení zákazníků podle: věku místa bydliště zaměstnání dosaženého vzdělání zájmů výše příjmů chování a zvyků povahových vlastností četnosti používání produktu a další…

Tržní zacílení znamená zaměření firmy na jeden nebo více segmentů. Firma přitom musí zvážit ekonomické aspekty i rizika, jako například: zda v segmentu existuje „kout“, který dosud konkurence nezjistila sílu konkurence, která působí v segmentu velikost segmentu předpokládaný růst segmentu obvyklé způsoby nákupu možnosti komunikace se zákazníky

Tržní zacílení - příklad Segment důchodců patří mezi ty největší. Je to segment, který se navíc stále rozšiřuje. Na druhé straně je třeba zvážit ekonomickou sílu tohoto segmentu – důchodci se orientují na lacinější zboží a služby, častěji šetří a neutrácejí velké sumy peněz. U tohoto segmentu je také třeba správně zvolit způsob komunikace - například komunikace přes internet by nebyla efektivní. Vhodnější jsou letáky nebo osobní prodej.

Tržní umístění Tržní umístění výrobku znamená způsob, jakým náš výrobek vnímají zákazníci. Výrobek nebo služba může být vnímán okrajově, zákazníci ani přes intenzivní reklamu nemají žádné informace o našem výrobku, nevědí, kde by se dal koupit atd. Proto tržní umístění znamená zvýšení informovanosti o výrobku, o jeho existenci, vlastnostech, užitečnosti pro zákazníka, ceně, kvalitě a dalších výhodách a důvodech, proč by si jej měli zákazníci pořídit.

Tržní umístění - činnosti V rámci tržního umístění můžeme: – vytvořit „image“ výrobku (např. „Hermelín – sýr králů“) – vytvořit „image“ firmy (např. „jsme na vaší straně“) – vytvořit „značku“ výrobku (např.„Veselá kráva“) – využít typického obalu (např. tvar láhve Coca Cola)

Měření trhu Ukazatele, kterými lze „měřit“ trh (segment):   Tržní potenciál – celkové množství výrobků, které by daný trh byl schopen koupit. Obsahuje ale i potenciální zákazníky, kteří nejsou a nebudou zákazníky naší firmy. Tržní kapacita - souhrn prodaných výrobků na daném trhu všemi prodejci za určitou dobu. Měří se buď jako součet obratů nebo jako celkový objem prodeje. Tržní podíl - postavení firmy na trhu. Je to podíl realizovaného prodeje firmy k celkové tržní kapacitě, vyjadřuje se v %. Nasycenost trhu - poměr tržní kapacity k tržnímu potenciálu. Vyjadřuje možnost dalšího rozšíření prodeje na daném trhu.

CVIČENÍ Pokuste se určit, na jaký segment se zaměří firma, vyrábějící: 1. Hračky pro kojence Maminky, ženy mladé a středního věku 2. Naslouchadla Starší lidé, důchodci, nedoslýchaví 3. Luxusní kožené diáře Lidé s vyššími příjmy, manažeři, podnikatelé

CVIČENÍ Doplň do obrázku názvy ukazatelů pro měření trhu: TRH Tržní potenciál Tržní podíl naší firmy Tržní kapacita TRH

Použitá literatura KOTÍKOVÁ, H., ZLÁMAL, J.: Základy marketingu. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1489-9. KOTLER, P.: Marketing, management. 12. vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN 978- 80-247-1359-5. http://www.asistentka.cz/node/7172