INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zvýšení efektivnosti železniční dopravy: nižší náklady pro zhuštění a zkvalitnění příměstské a regionální dopravy v Jihomoravském kraji Harald Buschbacher.
Advertisements

Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
MHD Žďár nad Sázavou nezávislé internetové stránky
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Sjednocení objednávky dopravní obslužnosti Olomouckého kraje.
Průzkum kvality a spokojenosti s PID
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
| Rozvoj železniční sítě v Libereckém kraji Jiří HRUBOŇ KORID LK (CZ) This project is implemented through.
Integrovaný dopravní systém
Integrovaná doprava Plzeňska a veřejná doprava v Plzeňském kraji
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Porovnání dopravní obslužnosti obcí v ČR a stanovení základních kritérií standardu dopravní obslužnosti obcí Úkol. č. 1F54E/044/110.
Integrace technických parametrů EOC v IDS
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Vážení občané, Bydlíte v menší obci? Trápí Vás špatná dopravní obsluha a spojení s městy? Jste odkázáni na automobil či snad na taxi?
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Centrální dispečink IDS JMK a nové technologie v dopravě
INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE
Integrace Neratovic a Mělníka. 1 Co se dozvíte? Obsah dnešní prezentace 1 Výhody integrované dopravy 2 Historie integrace Neratovicka na Ládví 3 Stav.
ROZVOJ VEŘEJNÉ DOPRAVY VE ZLÍNSKÉM KRAJI
STUDIE ROZVOJE DOPRAVY V AGLOMERACI CHOMUTOV-JIRKOV
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Integrovaná doprava Plzeňska (změny od 1.dubna 2012)
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
Sledování vozidel v reálném čase a využití pro informování cestujících
Společné projekty PID a SID
Lázně Bohdaneč Integrovaná doprava Plzeňska současný stav a možnosti rozvoje Ing. Zdeňka Kmochová.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Přístupnost IDS pro OOSPO
Výkon regionálních funkcí v Jihomoravském kraji v roce 2014 v celostátním srovnání Porada ředitelů pověřených knihoven Jihomoravského kraje Městská knihovna.
Mezinárodná konferencia o problematike MHD v mestách SR Bojnice, 7. – INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE Ing. Jaromír Holec.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
1. PREZENTACE ZE ZÁKLADŮ TEORIE HROMADNÉ DOPRAVY Základní pojmy Ondřej Kališ
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Zabezpečení dat a komunikační infrastruktury Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Zabezpečení dat a komunikační infrastruktury Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Jindřichův Hradec pilotního projektu 6 měsíců po zahájení Integrovaného dopravního systému v Jihočeském kraji.
Zajištění regionálních funkcí knihoven v roce 2013 PhDr. Vít Richter Národní knihovna ČR Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel. 603–223–627,
Následky nehod osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Integrovaná strategie rozvoje Brněnské metropolitní oblasti pro uplatnění nástroje ITI – aktuality, harmonogramy Regionální stálá konference Jihomoravského.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Zkušenosti z realizace projektu Linking Danube
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Integrovaná doprava v Libereckém kraji
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Autor: Bc. Lucie Nechvátalová Vedoucí: Ing. Ondrej Stopka, PhD.
Integrace Neratovic a Mělníka
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
4D přístup k integraci ve veřejné dopravě
Transkript prezentace:

INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE

Vývoj a výsledky IDS JMK Obsah přednášky Vývoj a výsledky IDS JMK Kam směřujeme Technologické záměry Zamyšlení nad vývojem VHD

Etapy rozvoje IDS JMK 2001 – Vznik Jihomoravského kraje 1. 1. 2004 - 1. etapa 1. 1. 2005 – 2A. etapa 1. 9. 2005 – 2B. etapa 11. 12. 2005 – 3A. etapa 1. 9. 2006 – 3B. etapa 4. 3. 2007 – 4A. etapa 28. 6. 2008 – 4B. etapa 14. 12. 2008 – 5. etapa 1. 7. 2010 – 6. etapa 2010 – Integrace celého kraje - strategický cíl JMK E4 E4

Od 1. 7. 2010 pokrývá IDS JMK celý Jihomoravský kraj a zahrnuje veškerou objednávanou železniční a linkovou dopravu a 9 městských doprav na území kraje. Dotýká se 3 sousedních krajů a 2 států. Od 1. 4. 2011 je do IDS JMK oficiálně začleněna i lodní doprava na Brněnské přehradě (speciální tarif).

Podrobnosti rozšíření IDS JMK na Znojemsko Od 1. 7. 2010 - >40 nových linek, >50 přestupních uzlů; meziregionální autobusové linky Brno – Znojmo, Brno – Mikulov, Brno – Laa an der Thaya; Dotýkáme se hranic Kraje Vysočina a Rakouska.

Statistika IDS JMK k 12. prosinci 2010 JMK: Počet obyvatel: 1,1 mil. - Počet obcí: 673 - Rozloha 7195 km2 Počet obyvatel v IDS JMK 1 221 212 Počet obcí v IDS JMK 728 Počet dopravců v IDS JMK 23 Počet městských doprav 9 Podíl předplatních jízdenek 59 % Počet linek 327 Počet spojů za prac. den >20 tis. Počet návazností denně 31 650 Celkem vypravených vozidel 1200 Celkem zastávek 3384 Počet návštěvníků webu >1,2 mil. Počet telefonních dotazů >50 tis. Počet emailových dotazů >4100 6

Vývoj počtu cestujících mimo Brno

Vývoj počtu cestujících v Brně

Vývoj počtu cestujících ve vlacích Na trati 240 s velkým rozvojových potenciálem dlouhodobá stagnace a pokles z důvodu častých výluk. V roce 2011 -300 cestujících. Bez zdvojkolejnění riziko minimalizace provozu.

Vývoj výnosů regionální dopravy a DPMB

Vývoj výkonů regionálních autobusů

Spokojenost cestujících Spokojenost cestujících s IDS JMK má dlouhodobě rostoucí trend.

Kam směřujeme

Kam směřujeme po dokončení integrace kraje Nová dopravní řešení městských doprav 2009 Znojmo, 2010 Blansko Modernizace menších přestupních uzlů ve výstavbě 3 uzly, příprava dalších cca 5 uzlů, opravy žel. stanic Hledání cest pro zkvalitnění dopravy v Brně terminál Starý Lískovec, regionální linky Strategie postupné realizace P&R, B&R

Kam směřujeme po dokončení integrace kraje Dlouhodobá podpora menších železničních projektů Hledání partnerů a synergií – slevové akce Výhodná propagace veřejné dopravy - obecní zpravodaje Modernizace tarifu a odbavení cestujících Modernizace centrálního dispečinku Zapojení bezplatných linek Nové služby pro cestující

Nové dopravní řešení MD v Blansku Redukce počtu linek Zlepšení návazností na vlaky Přestupy mezi městskými linkami Zlepšení dopravní obsluhy

Technologické inovace

Technologické inovace v IDS JMK Vývoj v oblasti CED a dalších elektronických služeb pokračuje. Připravujeme proto: zvýšení „inteligence“ CED – systém by měl na základě sledování chování prostředků vyhodnocovat potenciální problémy v dopravě. systém pro řízení autobusů na zavolání personální jízdní řády – už nikdy ruční vypisování on-line zobrazování aktuální přesnosti a stavu dopravy na webu personalizované zasílání informací o dopravě emailem.

Zamyšlení nad vývojem VHD

Průzkum Eurobarometr z října 2010 V ČR největší podíl uživatelů VD z celé EU VD 37% / auto 36% / ostatní 27 %

Důvody proč řidiči aut nevyužívají veřejnou dopravu % Hodnocení je Menší pohodlí 76 nad průměrem EU Nedostatečná síť spojů 75 Malá četnost spojů 72 Malá spolehlivost 64 Příliš drahé 57 Nedostatek informací 43 pod průměrem EU Obavy o bezpečnost 41 Vyšší údaje negativního hodnocení nevypovídají o tom, že by situace byla v ČR horší, ale o tom, že v ČR využívají auto spíše ti, kteří jsou většími odpůrci VD než jinde.

Výsledky o cca 30% nižší než průměr EU. Co by motivovalo řidiče, aby využívali VD častěji Důvod % Podíl souhlasu Snadnější přestupy 33 nejmenší z EU Atraktivnější terminály 24 Lepší informovanost 22 Jízdenky on-line 10 Sjednocená jízdenka (IDS) 31 Výsledky o cca 30% nižší než průměr EU. V ČR malý potenciál pro nové cestující - dosaženo maximálního počtu uživatelů. To neznamená, že se nemohou zvyšovat výkony může růst počet cest na osobu.

Internetový průzkum IDS JMK

Dlouhodobá stagnace - ticho před bouří? Jak často byste vy osobně mohl mít k dispozici automobil? Jak často využíváte IDS JMK pro cesty do zaměstnání / školy? Po dobu 6 let v IDS JMK stagnuje podíl cestujících, kteří mohou mít k dispozici automobil a současně stagnuje (mírně roste) podíl těch, kteří IDS JMK využívají pro cestu do zaměstnání / škol.

ČR je z hlediska VD v rámci EU velmi specifická. Interpretace výsledků průzkumu ČR je z hlediska VD v rámci EU velmi specifická. Jako svoji hlavní dopravu využívá v ČR VD největší podíl občanů ze všech zemí EU. Proti tomu nejmenší podíl uživatelů automobilů by četnost svých cest VD zvýšilo po zlepšeních. VD v ČR balancuje na hraně – nové cestující ve městech získá jen těžko. V regionu stále potenciál existuje. Stávající uživatelé mohou snadno odejít. Pokud nebude stávající úroveň VD udržována nebo se dokonce zhorší, reálně hrozí odchod cestujících a zahájení sestupné spirály.

Děkujeme za pozornost ! Ing. Jaromír Holec jednatel a ředitel, KORDIS JMK, spol. s r. o. Ing. Jiří Horský vedoucí dopravního odboru Ing. Kamil Novák vedoucí oddělení železniční dopravy Ing. Květoslav Havlík vedoucí oddělení marketingu a rozvoje Kontakt: Tel.: +420 543 426 651 Email: info@kordis-jmk.cz WWW: www.kordis-jmk.cz