1 Týmová práce TYMP 1 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Advertisements

1 Osobní prodej OSPRO/ S4 Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Paměť. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
1 Týmová práce TYMP1/ C4 Verbální a neverbální komunikace - 1 Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
1 Týmová práce TYMP 1/ C6 Výběr jednotlivců do týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
1 Týmová práce TYMP1 Komunikace (nejen) v týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Jednotlivé fáze obchodního jednání/ dokončení Pavla Kotyzová
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Leadership. Adairovy kruhy. Pavla Kotyzová
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
MALÉ SOCIÁLNÍ SKUPINY © Spurný, O ČEM TO BUDE?  PROČ  PROČ SOCIÁLNÍ SKUPINY, JEJICH VÝZNAM PRO JEDINCE, PRO PRAXI?  JAK  JAK ČLENÍME SOCIÁLNÍ.
Týmová práce TYMP1/ C10 Rozhodovací metody. Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Styly vedení lidí Pavla Kotyzová
Týmové role Pavla Kotyzová
Leadership. Adairovy kruhy. Pavla Kotyzová
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje.
Osobní prodej OSPRO/ S7 Jednotlivé fáze obchodního jednání.
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
1 Týmová práce TYMP 1 Týmové role Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ
1 Spotřebitelské chování SPOCH/ S2 Trendy. Nové segmenty. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Rozvoj a vedení týmu.
Tým a skupina Pavla Kotyzová
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
1 Týmová práce TYMP 2/ C6 Styly vedení lidí/ 2. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA.
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Tým a skupina. Fáze vývoje týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Komunikace a prezentace KOPRD
Skupinové řešení problémů. Týmová prezentace. Pavla Kotyzová
KOMUNIKAČNÍ SPECIFIKA IN STORE KOMUNIKACE
1 NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ.
1 Týmová práce TYMP 2/ C1 Základní prvky týmové práce - opakování. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
1 Týmová práce TYMP 1/ C6 Styly vedení lidí Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Týmová práce TYMP 1/ C3 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Základní prvky týmové práce. Pavla Kotyzová
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Styly vedení lidí Pavla Kotyzová
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Týmová práce TYMP 1/ C5 Výběr jednotlivců do týmu Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová
Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová
Styl vedení, komunikace, týmová práce
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Vůdcovství Doc. PhDr. Jan Neuman, CSc. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
1 VÝVOJ V LETECH doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ.
Týmová práce TYMP 1/ C5 Adairovy kruhy Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Zpětná vazba Jitka Navrátilová
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
Klíčové kompetence Pavla Kotyzová
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Týmové role Pavla Kotyzová
Tvořivé řešení problémů Pavla Kotyzová
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Výběr jednotlivců do týmu Pavla Kotyzová
Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Transkript prezentace:

1 Týmová práce TYMP 1 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ

2 PhDr. Pavla Kotyzová, Co se děje v týmu? Týmová práce TYMP1/ C2 V každém týmu probíhají určité procesy. V každém týmu lidé zastávají různé role.

PhDr. Pavla Kotyzová, Fáze vývoje týmu Týmová práce TYMP 1/ C2 Formování – nedostatek plánování, nesledují se cíle. Bouření – vůdce je zpochybňován, nejsou zcela jasné role. Normování – vznikají pravidla, orientace na úkol. Realizace – tým začíná pracovat, sleduje cíl, podává výkon. 3

PhDr. Pavla Kotyzová, Týmová práce TYMP 1/ C2 1.fáze – Formování Znaky: nedostatek plánování zapomíná se na stanovení cílů mnoho domněnek o úkolu, rolích, smyslu úkolu a cílech vyhýbání se nebo nerozpoznání problému chybí postupy špatná komunikace uvnitř i mimo špatná disciplína (ruší se, mluví najednou, dominantní chování, agrese...) nápady se ztrácejí, nejedná se podle nich, jsou zapomínány negativní zpětná vazba, destruktivní kritika vedení buď neexistuje nebo je napadáno, není přijímáno, je autokratické Hledají se vůdci, rozdělují role. Jednotlivec je soustředěn na sebe (jak se zařadím, kolik mám síly a moci, co se ode mne očekává). Styl vedení: přikazování. 4

PhDr. Pavla Kotyzová, Týmová práce TYMP 1/ C2 2. fáze – Bouření Znaky: jasný vůdce, ale zpochybňování jeho kompetence neustálé vyjasňování rolí - chaos vůdce má tendenci nařizovat (drobné vzpoury) často vznikají podskupiny, pak se přou, zda jsou využiti. Nepřizpůsobivost na další změnu situace. Styl vedení: koučování. 5

PhDr. Pavla Kotyzová, Týmová práce TYMP 1/ C2 3. fáze - Normování Znaky: přebudování mocenské struktury věcné diskuse bez emocí rozvíjí se týmový duch, je vůdce, je spokojenost s rolemi – nastává uvolnění, pocit, že nejhorší je za nimi vysoká aktivita na konci někdy zklamání, soudržnost se zmenšuje Skupina se stává organizovanou, orientuje se na úkol. Pracuje se na stanovení metody komunikace a metody práce. Jednotlivec se zajímá o ostatní, konfrontují se. Styl vedení: podporování. Pozor: Je těžké dát své principy do souladu s ostatními. Někdy je třeba se vrátit do 2. fáze. 6

PhDr. Pavla Kotyzová, Týmová práce TYMP 1/ C2 4. fáze – Realizace/Výkon Znaky: objeví se konečný vůdce – podněcuje k výkonům společný souhlas dosahovaný v diskusích lidé cítí závislost na sobě každý má svou roli členové týmu jsou otevřenější a důvěřují ostatním příspěvky jsou ceněny a nápady rozvíjeny podpora, sdílení, tolerance komunikace je plynulá a vnímaná styl vedení se přizpůsobuje situaci Tým začíná využívat zdroje a pracovat. Styl vedení: delegování. 7