Zdroj obrazového materiálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zdroje Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace CYKLISTA Tento Digitální učební.
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace NA LOUCE Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Zdroj obrazového materiálu
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace JEHLIČNATÉ STROMY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Zpracovala Jitka Ciprová
Zdroj obrazového materiálu
Ptáci v okolí školy.
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Dělení PTÁKŮ Podle způsobu pohybu: LETCI mají duté kosti přední končetiny – křídla, jsou schopny letu tělo kryto prachovým a obrysovým peřím, které.
Ptáci 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Ptáci 3.ročník VY_32_ZAZNAM_Prv.I.3.D.04 Autor: Mgr. Anna Emingerová.
Třída PTÁCI Ptáci vznikli v druhohorách z plazů. Ptáci jsou obratlovci se stálou tělesnou teplotou. Mají KLOAKU. Mají zobák, kostra většiny ptáků.
PTÁCI 3. a 4.ročník.
Přírodopis pro 7. ročník Trénink ptáků.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál slouží k interaktivnímu procvičení předchozího.
PTÁCI.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace PTAČÍ BUDKY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace MĚŘENÍ ÚSEČEK Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU-
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Zdroj obrazového materiálu
Zdroj obrazového materiálu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace LISTNATÉ STROMY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Zdroj obrazového materiálu
OBRATLOVCI ptáci.
Káně lesní Věra Husníková 3A Káně lesní.
POROVNÁVÁNÍ A ZAOKROUHLOVÁNÍ ČÍSEL
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace GEOMETRICKÉ TVARY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace LÉTO Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace DENNÍ REŽIM Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU-
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Zdroj obrazového materiálu
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace DOPRAVNÍ ZNAČKY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Zdroj obrazového materiálu
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace HRÁTKY S RÝMY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU-
Druhá mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Rozklad čísel na desítky a jednotky
Zdroj obrazového materiálu
Zdroj obrazového materiálu
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace DEN ZEMĚ Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ČÍSLA SUDÁ A LICHÁ Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
ZÁKLADNÍ GEOMETRICKÉ TVARY
Zdroj obrazového materiálu
Zdroj obrazového materiálu
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ČÍSELNÁ OSA 0-20 Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ÚSEČKA Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ZÁKLADNÍ GEOMETRICKÉ TVARY
Třetí mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
PTÁCI Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/ Vypracovala: Soňa Koukalová ZŠ a MŠ Mladoňovice
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace GEOMETRICKÉ TVARY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
PTÁCI.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_62_PRV1
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
PTÁCI.
Ptáci 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Ptáci Poznávačka 7.ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření září 2012 Ročník
Autor: Mgr. Irena Pohořalá Název:VY_32_INOVACE_11_PTÁCI III.
Dostupné z Metodického portálu ISSN
Transkript prezentace:

Zdroj obrazového materiálu www.obrazky.cz Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace PTÁCI Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Kateřinou Různarovou Zdroj obrazového materiálu www.obrazky.cz

PTÁCI jsou dvojnozí vyznačují se peřím, křídly a zobákem komunikují pomocí vizuálních signálů, voláním a zpěvem čáp bílý poštolka obecná pěnkava obecná

ptáci jsou potomky drobných dinosaurů snášejí vejce, která obvykle ukládají do hnízd, sedí na vejcích a zahřívají je až do doby vylíhnutí mláďat ptáci jsou potomky drobných dinosaurů vrána obecná rákosník obecný krmí kukačku obecnou Sinosauropteryx Maniraptor Velociraptor

Rozlišovací znaky ocasní pera zobák křídlo vejce tělo pokryté peřím

Křídla, peří a létání Peří je nezbytné pro ptačí let, maskování a signalizaci, izoluje tělo ptáka za chladného počasí nebo od vody Křídla a létání přední končetiny jsou přeměněné v křídla, kterými rytmicky zvedají a spouštějí a dokáží letět. Rychlost a výšku letu mění počtem pohybů a nakloněním křídel. Dalším způsobem letu zejména u velkých ptáků je plachtění, kdy se křídla prakticky nepohybují a ptáci využívají jen nosné síly vzdušných proudů. prachové krycí labuť velká

VÝZNAM A UŽITEK zdroj potravy peří jsou užiteční tím, že se živí velkým množstvím hmyzu a jinými "škůdci„ některé druhy - papoušky, chováme jako domácí mazlíčky páv korunkatý kur domácí sýkora koňadra strakapoud velký papoušek ara

NAŠE BĚŽNÉ DRUHY kos černý výr velký sojka obecná vrabec domácí vlaštovka obecná káně lesní

Pracovní list Vyber správnou odpověď Podle čeho můžeme poznat ptáka? a) peří, křídla, zobák, 4 nohy b) peří, křída, zobák, 2 nohy c) peří, křídla, ploutve Napiš, jaký máme užitek z ptáků? …………………………………………………………………………………………………………………………….…. Doplň správnou odpověď ( vejce, dvě, vylíhnutí, křídla, hnízd, peřím) Ptáci mají ……………….. nohy. Jejich přední končetiny jsou přeměněny v ………………….., tělo je pokryto …………………… Snášejí …………………, která obvykle ukládají do……………………., sedí na vejcích a zahřívají je až do doby …………………………mláďat. Popiš obrázky Jak se ptáci dorozumívají? ……………………………………………………………………………………… K čemu slouží peří? …………………………………………………………………………………………….. Vyjmenuj nejméně 5 našich běžných druhů ptáků .…………………………………………………………………………………………………………………….