Kraje ČR - shrnutí Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/01.0070 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ján Chládek Vít Nakládal
Advertisements

Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Geografická charakteristika Střední Evropy I.
Liberecký kraj.
Zemědělství České republiky.
Kanada.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Jihomoravský kraj.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Liberecký kraj.
Liberecký kraj. Liberecký kraj Mapa ČR Mapa kraje.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Island (Islandská republika)
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Finsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
STŘEDOČESKÝ KRAJ Veronika Herzánová Zdroje: wikipedie.
Nizozemí Eliška Pokorná.
SLOVENSKO Střední vnitrozemský stát střední Evropy ze S a SZ ohraničen Karpatským obloukem k J se postupně sklání k úrodným nížinám Dunaje a Tise, kde.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Pardubický kraj.
SVĚTOVÉ ZĚMĚDĚLSTVÍ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Pardubický kraj Martin Sova.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
TYPY KRAJINY - Krajiny podle nadmořské výšky
Socioekonomické poměry
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
KARLOVARSKÝ KRAJ.
Lotyšsko Nikola Žabová 8.B
Kraj Vysočina.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Socioekonomická sféra
Německo.
Západní Evropa Západní Evropa Z_123_Evropa_Západní Evropa Autor: Mgr. Jana Kalandrová Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín Registrační číslo projektu:
Východní Evropa Z_134_Evropa_Východní Evropa
Můj domov Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Lotyšsko.
Střední Evropa Z_127_Evropa_Střední Evropa
Jihočeský kraj. Povrch: Šumava (Plechý 1378m.n.m.), národní park Třeboňská pánev, Českobudějovická pánev, Novohradské hory, ze severu zasahuje Středočeská.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_12_INOVACE_032_ Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Název DUM: VY_32_INOVACE_X_3_07_Středočeský_kraj Šablona číslo: X Sada číslo: 3 Pořadové číslo DUM: 07 Autor: Mgr. Radomíra Fišerová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Jan Staník NÁZEV: Královéhradecký kraj – obyvatelstvo a hospodářství.
Jihočeský kraj Tereza Lérová Martina Závodná. Symboly kraje:  Vlajka  Znak.
Název DUM: VY_32_INOVACE_X_3_16_Jihomoravský_kraj Šablona číslo: X Sada číslo: 3 Pořadové číslo DUM: 16 Autor: Mgr. Radomíra Fišerová.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_MORAVSKOSLEZSKY_KRAJ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV Autor: Mgr. Pavla Zrzavecká
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_JIHOMORAVSKY_KRAJ.
Česko - zemědělství AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Evropa - Přírodní oblasti
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Plzeňský kraj Název školy: ZŠ Salvátor
Liberecký kraj Název školy: ZŠ Salvátor
STŘEDNÍ ČECHY AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
ZEM Ě D Ě LSKÝ PR Ů MYSL Karafiátová Jana. Zemědělství je nedílnou součástí hospodářství Důležité nejen ve výrobě potravin a zemědělských produktů, ale.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
ANOTACE a) PRÁCE JE URČENA PRO ŽÁKY 8. ROČNÍKU B) TÉMA: STÁTY VÝCHODNÍ EVROPY- POBALTSKÉ REPUBLIKY C) CÍL UČEBNÍHO MATERIÁLU Žáci se seznámí s dalšími.
STRUČNÁ ANOTACE (OBSAH, DATUM PILOTÁŽE): Práce s textem
Kraj Vysočina Název školy: ZŠ Salvátor
Povrch Povrch je většinou rovinatý, nížinný, místy s pahorkatinami. Území Lotyšska bylo modelováno pleistocénním ledovcem. Zůstaly po něm morény a nánosy,
Pardubický kraj Po střechou Evropy.
Transkript prezentace:

Kraje ČR - shrnutí Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

V předchozích čtrnácti hodinách zeměpisu jsme se postupně učili o všech krajích České republiky. Pokud informace, které z jednotlivých krajů známe, zobecníme, můžeme říci, že:

1. Nejdříve byly osídleny: a)vyšší nadmořské výšky (nad 1000 m n. m.). b)nižší polohy v okolí řek. c)pahorkatiny.

2. Nejhustší osídlení je: a)v nižších polohách v okolí řek. b)ve vyšších nadmořských výškách (nad 800 m n. m.). c)v pahorkatinách.

3. Nejdrsnější podnebí je: a)v nižších polohách. b)ve vyšších nadmořských výškách (nad 1000 m n. m.). c)v pahorkatinách.

4. Ve vyšších polohách jsou převážně: a)listnaté lesy. b)smíšené lesy. c)jehličnaté lesy.

5. Se snižující se nadmořskou výškou: a)přibývá jehličnatých lesů. b)přibývá listnatých lesů. c)ubývá listnatých lesů.

6. Se snižující se nadmořskou výškou: a)přibývají lesy. b)přibývají nezalesněné oblasti. c)se poměr lesů k nezalesněným oblastem nemění.

7. Nejúrodnější půdy najdeme: a)v nižších polohách v okolí řek. b)ve vyšších nadmořských výškách (nad 900 m n. m.). c)v pahorkatinách.

8. V oblastech s nejlepšími půdami se pěstují: a)brambory a krmné okopaniny. b)obilniny. c)pícniny.

9. Brambory se pěstují: a)v úrodných černozemích, které se obvykle nachází v okolí řek. b)v málo úrodných půdách, které se obvykle nachází v nížinách v okolí řek. c)v málo úrodných půdách v pahorkatinách.

10. Ve výše položených oblastech převládá: a)chov skotu. b)rostlinná produkce nad živočišnou. c)pěstování obilnin.

11. Čím větší město, tím: a)více je z jednotlivých odvětví hospodářství zastoupeno zemědělství. b)méně jsou z jednotlivých odvětví hospodářství zastoupeny služby. c)více je z jednotlivých odvětví hospodářství zastoupen průmysl.

12. V největších (krajských) městech ČR je vždy významně zastoupen: a)strojírenský průmysl. b)papírenský průmysl. c)farmaceutický.

13. Čím větší město, tím: a)méně je pracovních příležitostí. b)více je pracovních příležitostí. c)více je nezaměstnaných.

14. Čím menší sídlo, tím: a)více dostupné jsou služby. b)méně dostupné jsou služby. c)služby jsou zastoupeny stejně bez ohledu na počet obyvatel.

15. Příhraniční oblasti: a)bylo nutné po 2. světové válce znovu osídlit. b)jsou trvale osídleny. c)bylo nutné po 1. světové válce znovu osídlit.

16. Sídla s bohatou historií značně profitují: a)ze zemědělství. b)z průmyslu. c)z cestovního ruchu.

Řešení 1.B 2.A 3.B 4.C 5.B 6.B 7.A 8.B 9.C 10.A 11.C 12.A 13.B 14.B 15.A 16.C

Zpracováno v rozsahu RVP