Jazyková příprava Skupiny ČEZ Ing. Lucie Farníková Vedoucí projektu 24.4.2007
Obsah prezentace Proč jazyková příprava ve Skupině ČEZ? Jaká je strategie jazykové přípravy Skupiny ČEZ? Jaké jsou novinky? Co naše zákazníky zaujalo? Co je pro nás výzvou?
Proč jazyková příprava ve Skupině ČEZ? Mohli jsme nechat naše zaměstnance, mluvit pouze česky…“ Ale řekli jsme si… NE !!!
Jaké jsou cíle nové strategie jazykové přípravy? Sjednocení jazykové přípravy v rámci celé Skupiny ČEZ Diferencovaný přístup k rozvoji jednotlivce v návaznosti na jejich kariérové plány Vytvoření flexibilního systému v závislosti na strategii Skupiny ČEZ, který rychle reaguje na změny prostředí a potřeby zákazníka
Co je novinkou č. 1? ROLE VEDOUCÍHO, FINANČNÍ LIMITY Posílení rozhodovací role vedoucího zaměstnance Vedoucí rozhoduje o zařazení ve vazbě na stávající nebo budoucí požadovaný pracovní výkon zaměstnance Vedoucí má stanoven finanční limit na jazykovou přípravu
Co je novinkou č. 2? PORTFOLIO KURZŮ Skupiny ČEZ Potřeby zákazníka Proces zlepšování, flexibilita
Co je novinkou č. 2? PORTFOLIO KURZŮ Katalogová nabídka kurzy nabízené katalogem, včetně ceny aktualizace probíhá 1x ročně Kurzy na míru (mimo katalogovou nabídku) kalkulovaná cena kurzy připravované na základě požadavku vedoucího zaměstnance vedoucí zaměstnanec může o tyto kurzy žádat kdykoliv v průběhu roku s ohledem na svůj rozpočet na jazykovou přípravu podkladem pro zadání kurzu na míru je vyplněný formulář umístěný na intranetu Skupiny ČEZ
Co je novinkou č. 3? KATALOGOVÁ NABÍDKA 2007 Pravidelná skupinová výuka 1x měsíčně 8 hodin tzv.„Osmibloky“ Individuální jazyková příprava 60 nebo 120h Intenzivní jazykové kurzy - 2 dny nebo 2+2 dny Obecná angličtina Office angličtina Prezentační dovednosti v angličtině Obchodní angličtina Finanční angličtina Právní angličtina IT angličtina Technická angličtina
Co je novinkou č. 3? KATALOGOVÁ NABÍDKA 2007 - Katalogový list Zaměření kurzu Cíl a obsah kurzu Podrobnosti
Co je novinkou č. 4? E-PODPORA Plánovací systém Funguje podobně jako nakupování na internetu Vedoucí zadává požadavky na jazykové kurzy svých podřízených Vedoucí sleduje čerpání limitní částky v závislosti na zvolených kurzech. Přihlašovací systém Účastník vybírá konkrétní termín svého kurzu z aktuální nabídky plánovaných termínů Rozřazovací test Slouží k zařazení účastníků do kurzu dle úrovně znalostí Rozlišuje jazykové znalosti dle Evropského referenčního rámce
Které novinky zákazníky zaujaly? „Osmibloky“ Intenzivní kurzy Plánovací systém
„OSMIBLOKY“ aneb můj den s angličtinou Podmínky Skupiny ČEZ - nízká časová flexibilita zaměstnanců, vysoká pracovní vytíženost, rozdílnost podmínek mezi jednotlivými společnostmi Skupiny Pokrytí širšího spektra jazykových témat, ucelenost, pestrost Simulace cizojazyčného prostředí Efektivní využití času „Mezi bloky“ Aktivní přístup, interakce Aplikace znalostí v reálných situacích, práce na zadaných úkolech Supervize Skupiny ČEZ
INTENZIVNÍ KURZY Cíl: nabídnout rychlé oživení a obohacení slovní zásoby v oblasti, která úzce souvisí s profesí účastníků Rozsah: 2 nebo 2+2 dny, výuka probíhá mimo místo výkonu práce Témata: Obecná angličtina, Obchod, Právo, Office, Finance, Technika, IT, Prezentační dovednosti Náplň kurzů - aktuální témata propojující profesní oblast účastníků, novinky na poli energetiky a běžnou každodenní konverzaci Praktická, interaktivní forma - hry rolí, simulace reálných situací, odborné prezentace, diskuse, filmy Práce na zadaném úkolu
PLÁNOVACÍ SYSTÉM Zde vidím naplánovanou JP pro svého podřízeného Výstupy
PLÁNOVACÍ SYSTÉM Vyberu pro zaměstnance jazykovou přípravu, kliknutím do pole ve sloupci přidat (mohu označit více polí). Kliknu na tlačítko Objednat a vrátím se na předchozí stránku.
Co je pro nás výzvou? Reakce na měnící se prostředí a potřeby zákazníka Motivace účastníků Supervize
Co je pro nás výzvou? SUPERVIZE Metodické řízení JP ve Skupině ČEZ (ČR i akvizice) Aktualizace portfolia jazykových kurzů Komunikační kampaně JP ve Skupině ČEZ (např. informace na intranetu, „prodej“ portfolia kurzů atd.) Práce s motivací účastníků JP Hodnocení kvality výuky (hospitace, hodnocení lektorů atd.) Komunikace s jazykovými školami (metodické řízení, hodnocení JŠ, zpětná vazba) Diagnostika, příprava návrhů vize a strategie JP Skupiny ČEZ Benchmarking systému JP Skupiny ČEZ s tuzemskými a světovými trendy Analýza reality jazykové výuky v regionech Analýzy potřeb, vyhodnocování zpětné vazby Vyhodnocování efektivity vynaložených prostředků na JP
Prostor pro Vaše dotazy…