Marketingové řízení podniku Začínáme plánovat. Podnikové strategické plánování Otázky tvořící základ strategického plánování : -Kde se nacházíme ? -Jak.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Optimalizace zásob ŠKODA AUTO a.s..
Advertisements

Vize, Strategie, Cíle.
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Význam informací v podnikání
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Strategické plánování cílem strategického plánování je vytvářet a přetvářet obchody a výrobky firmy, tak aby jejich kombinace zabezpečovala uspokojivé.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Strategická mezera a její analýza s ohledem na nutnost změny strategie
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Předmět: Řízení podniku 1
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
1 Kriteria hodnocení simulace – Balanced Scorecard (BSC) Toto metoda může být s úspěchem využita i pro stanovování cílů konkrétních projektů. Detailně.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
úvod pojetí a obsah marketingu
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Plánovací proces a druhy plánování
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Úloha marketingu v řízení organizace Začínáme plánovat.
FINANČNÍ ŘÍZENÍ NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ
11 Osobní finance a investování. 2 Osobní finanční plánování Smyslem osobního finančního plánování je ujasnit si: budoucí osobní a rodinné.
Model strategie marketingového mixu
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
CENA …a umění. Cena umění a kulturního dědictví Vstupné  Vstup volný  Vstupné dobrovolné  Vstupné podle ceníku Členské a abonentní karty Speciální.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Strategický marketing
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
Strategie regionu, obce
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Management a řízení hotelu
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Strategický marketing
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Marketingové řízení podniku Začínáme plánovat

Podnikové strategické plánování Otázky tvořící základ strategického plánování : -Kde se nacházíme ? -Jak jsme se sem dostali ? -Kam směřujeme ? -Kde bychom chtěli být? -Jak se tam dostaneme ? -Nabízíme, co je žádáno ? Proč existujeme Definování vize a poslání Čeho chceme dosáhnout a jak ?Definování cílů a strategií. Co jsou kritické fa úspěchu? Definování faktorů důležitých Pro splnění poslání

Proč existujeme ? Kdo jsme ? O co usilujeme ? Proč jsme tady ? Jak chceme být vnímáni ? Vize – obraz o budoucnosti firmy, soubor specifických ideálů a priorit, zvláštnost, jedinečnost Mise čili poslání – popisuje základní funkci firmy ve společnosti v současnosti, tzn. co a jak budeme poskytovat zákazníkům a čím se lišíme od ostatních. Poslání představuje to, co firma dělá ( akce) a vize to, co si firma přeje, aby se stalo jako výsledek toho, co dělá. Vize bez akce je jen sen a nikam nevede, akce bez vize – není jasno, kam se směřuje.

Příklad vize, mise VIZE Společnost TECHO, a.s. je vedoucí společností v oboru poskytování komplexních služeb v oblasti vybavování komerčních interiérů ve střední a východní Evropě a zároveň významným výrobcem kancelářského nábytku v České republice. MISE TECHO nabízí nejefektivnější řešení nových kancelářských prostor vytvářejících optimální atmosféru pro dynamické společnosti.

Tvorba poslání Faktory ovlivňující tvorbu poslání : -Aktuální preference vedení – každý má své představy a osobní cíle -Zdroje firmy – ty určují, které poslání je realizovatelné a splnitelné -Kompetence firmy – pro co má předpoklady, v čem je dobrá -Historie – obchod s pneumatikami asi nezaměníme za svatební salon -Tržní hospodářství – změny okolí, nové trendy, příležitosti a ohrožení ….

Postup při tvorbě poslání Odpovídat na otázky – Kdo jsme a o co usilujeme ? Proč jsme na trhu ? Jaké jsou naše základní hodnoty ? Kdo je náš zákazník ? Co je předmětem našeho podnikání ? Jaký máme význam pro zákazníka? Kladení otázek Získání informací Definice variant poslání Výběr poslání Definování zodpovědností Komunikace

Poslání -Poslání je určeno pro manažery, zaměstnance, zákazníky, ostatní veřejnost, akcionáře, ostatní. -Poslání je sdílené, když každý pochopí a přijme svoji roli při jeho realizaci. -Příklad : Stavební firma Attack Art Brno se specializuje na stavební práce. Posláním je spolehlivě plnit přání zákazníků, správně jim poradit ve věcech, které jsou našim zákazníkům neznámé. To vše za přijatelné ceny. Podnikatelská představa je zaměřena na trvale udržitelný rozvoj firmy. Firma chce být spolehlivým a respektovaným partenrem zákazníků, dodavatelů, věřitelů, zaměstnanců a celé veřejnosti. Očekává, že její výkonnost bude postupně čelit úrovni konkurenčních stavebních firem působících na Moravě.

Stanovení podnikového cíle Podnikový cíl představuje informaci o stavu, kterého má být dosaženo v určitém časovém období. Firmy mají většinou více cílů, jeden z nich je vždy hlavní. Z podnikových cílů vycházejí marketingové cíle ( na jaké trhy, segmenty…), z nich cíle jednotlivých výrobkových skupin – tj. tzv. hierarchie cílů. S – specific – jednoznačné – čeho má být dosaženo M - measurable – měřitelné – zda vůbec či nakolik bylo cíle dosaženo A – achievable – realizovatelné – realistické v daných podmínkách R – relevant – důležité – pro toho, kdo je realizuje T – time bound – časově ohraničené – časové období musí být realistické Chceme docílit návratnosti investic alespoň o 15% do tří let.

Stanovení podnikové strategie Strategie – určité schéma postupu, které naznačuje, jak za daných podmínek dosáhnout vytyčených cílů, přehled možných kroků a činností. Hierarchie strategií : podniková, strategie jednotlivých divizí či podnikatelských jednotek, marketingová a operativní strategie.

Stanovení podnikové strategie Souvislost mezi strategickým rozhodováním a strategickou analýzou : Strategické analýzy – trojí prostředí, výrobkové portfolio, dodavatelé, zákazníci, STEEP faktory … Strategická volba – identifikace variant, zúžení výběru, rozpracování, volba Strategická analýza Strategická volba Implementace strategie

Ovlivňuje odhad pravděpodobnosti získání zdrojů a nákladů na jejich pořízení, udržování a reprodukci : -Finanční zdroje – existující peněžní fondy – úvěry, půjčky, síla vztahů s investory atd. -Lidské zdroje – současné a jejich budoucí potřeba -Fyzické zdroje – výrobní zařízení – umístění, kapacita, současné výrobní procesy, metody, marketingové zdroje, distribuční cesty, IT systémy, interakce s dodavateli a zákazníky -Nehmotné zdroje – pověst firmy, značka, intelektuální vlastnictví, dobré jméno …..

Příklad – strategie Českých aerolinií České aerolinie přijaly novou strategii OK 06 – 08, která je má během tří let vyvést ze ztrátového hospodaření a vrátit do černých čísel. Jejím jádrem je posílení prodeje, zachování tradičně vysoké kvality servisu na palubách, zavedení nových dálkových linek, řaa úsporných opatření na straně nákladů a restrukturalizace firmy, včetně případného odprodeje některých dceřiných společností. Klíčové oblasti: a.) Změna obchodní strategie b.) Zefektivnění fungování společnosti c.) Zajištění finanční stability

Kritické faktory úspěchu Představují klíčové oblasti – jejich správné fungování dovede firmu k cíli. Poslání : Být preferovaným dodavatelem dřevěného nábytku Kritické faktory úspěchu : -Zvětšit nabídku – každý rok přidat novou řadu -Zkrátit dodací lhůtu – z 5 týdnů na 4 -Snížení výrobních nákladů – o 2% během dvou let -Zvýšení počtu zákazníků – 95% stálých zákazníků, 5% nových zákazníků ročně