Problémy vymezení hledisek kvality v přípravě učitelů pozitivní přínos určení a uplatňování hledisek kvality závisí na splnění podmínek pro jejich užitečné fungování (společenský význam profese)
Východiska pro vymezení kvality Vytvoření Standardu kvality profese učitele (spolu s definováním profilu absolventa studia učitelství) Problém výuky nekvalifikovanými učiteli (novela Zákona č. 563/2004 – odklad povinnosti doplnění vzdělání do r. 2014) Ustavení podmínek pro profesní kariérní růst (požadavek na celoživotní vzdělávání a komplexní podporu činnosti učitelů)
Kompetence učitele Účinnost vzdělávacího procesu závisí na osvojených vědomostech (oboru) znalostech (aplikaci vědomostí ve vztahu k didaktice procesu výuky) pedagogické dovednosti – způsobilosti (učitelova činnost spočívá v umění přimět žáka k samostatnému bádání a tvoření, až nalezne cestu k řešení daného úkolu – aktivizovat žáky a zapojit je do procesu)
pokračování Spolupráce na Standardu kvality profese učitele (Pedagogické fakulty, další pracoviště připravující učitele, MŠMT ČR, APU - Asociace profese učitelství, CZESHA - Unie školských asociací ČR, SKAV - Stálá konference asociací ve vzdělávání a další odborníci) Spolupráce s Akreditační komisí MŠMT ČR (sjednocení podmínek pro udělování akreditací studijním programům připravujících učitele) Spolupráce mezi fakultami připravujícími učitele (shoda v požadavcích na obsah zákonného rozsahu pedagogicko psychologické přípravy)