Marketing – prodejní činnost podniku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AKAD.ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 5.
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Cenová strategie Eduard Andráši.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_MARKETINGOVÝ.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
MARKETINGOVÝ MIX.
Marketingový mix Obsahuje čtyři taktické marketingové nástroje: produkt (Product), cenu (Price), distribuci (Distribution) a propagaci (Promotion).
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Produkt.
Cena a cenová politika. množství peněz, které musíme na trhu zaplatit za výrobek nebo službu a je to jediný nástroj z 4P, který přináší příjmymnožství.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
úvod pojetí a obsah marketingu
P13 MARKETING MĚST A OBCÍ Demokratická společnost by měla dát lidem příležitost spolupodílet se na rozhodnutích týkajících se jejích obce, města, regionu.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské koncepce
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
Marketing Základy a postupy..
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
MARKETING Přednáška P
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Tvorba marketingového mixu
Portfolio analýza Model GE
Vítejte na Marketingu.
Marketingový systém řízení
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Marketing farmářských produktů
Marketing Základy a postupy..
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Marketing – prodejní činnost podniku Ekonomika malých a středních podniků

Co je marketing? Marketing je plynulý proces probíhající v dílčích krocích, prostřednictvím něhož management organizace plánuje, zkoumá, naplňuje, kontroluje a vyhodnocuje činnosti navržené k zajištění jak zákazníkových potřeb a skrytých přání, tak i cílů své vlastní organizace. Uspokojení zákazníkových potřeb a přání Nepřetržitost podstaty marketingu Klíčová úloha marketingového výzkumu

Společnosti běžně investují do marketingu 1-5% tržeb minulého roku Z rozpočtu bude třeba zaplatit – pracovníky marketingu, marketingová školení, výzkum trhu, rozvoj trhu a propagace Průměrný zákazník řekne stížnost 10 lidem – 13% jich ji řekne více jak 20 lidem 70% nespokojených zákazníků se vrátí, pokud bude jejich problém podnikem vyřešen 95% nespokojených se vrátí, pokud je problém rychle vyřešen Na každou stížnost připadá 26 nespokojených, kteří si nebudou nikdy stěžovat – 6 jich je s vážným problémem (5 STÍŽNOSTÍ ZA TÝDEN – VÍCE JAK 130 NESPOKOJENÝCH ZÁKAZNÍKŮ)

Marketingový plán Základní nástroj řízení marketingové činnosti podniku Executive summary Situační analýza Cíle Strategie Taktika Kontrola

Marketingové nástroje Stanovení efektivního poslání organizace Segmentace trhu Umísťování a diferenciace služeb Marketingový mix Marketingové plány Široké a mnohostranné úsilí organizace

Marketingový mix Produkt – co budu nabízet Místo – kde budu produkt realizovat Cena – za jakou cenu budu službu realizovat Propagace – jakým způsobem budu naši nabídku komunikovat svým klientům 4 P bere v úvahu pohled prodávajícího, nikoliv kupujícího. Z hlediska spotřebitele by tedy měl být marketingový mix popsán spíše jako koncepce 4 C. Řešení potřeb zákazníka (customer solution) Náklady, které zákazníkovi vznikají (customer cost) Dostupnost řešení (convenience) Komunikace (communication)

Produkt - Produktová politika Rozhodnutí jaké výrobky zařadit do výrobního programu, jaké výrobky vyřadiť a na jakou úroveň parametrů se orientovat Výrobek = je v marketingovém pojetí chápán jako hmotný statek nebo služba, která má uspokojit potřeby zákazníka Totální výrobek obsahuje 3 vrstvy: jádro, který představuje základní užitný efekt fyzická podoba výrobku - značka, kvalita, design, obal, styl rozšířené pojetí výrobku – záruka, instalace, dodávka, prodejní služby, úvěr

Cena - Cenová politika Metody stanovení ceny Nákladově orientovaná cena = kalkulační metoda Metoda orientovaná na konkurenci = metoda cenového porovnání Metoda dle vnímání hodnoty zákazníka Metoda orientovaná na poptávku faktory ovlivňující výši ceny

Kalkulační metoda přímý materiál přímé mzdy ostatní přímé náklady výrobní režie --------------------------- = vlastní náklady výroby správní režie zásobovací režie ------------------------------ = vlastní náklady výkonu odbytové náklady = úplné vlastní náklady výkonu zisk ------------------------------------- = výrobní cena obchodní a odbytové přirážky ------------------------------------------ = prodejní cena bez DPH DPH ------------------------------------------- Prodejní cena s DPH firma musí stanovit průměrnou míru zisku, kterou přičte ke kalkulaci vlastních nákladů = kalkulace ceny nového výrobku Výhoda - je zaručená míra zisku, jednoduchost, transparentnost Nevýhoda - neodráží reálnou situaci na trhu (nebere ohled na poptávku a konkurenci

Distribuce - Distribuční politika rozhodování jakými cestami výrobky prodávat Přímý prodej uživateli Prodej přes velkoobchod (prostředník) Prodej přes prodejce (zprostředkovatel)

Komunikační politika Jak bude u jednotlivých produktů kladen důraz na jednotlivé nástroje komunikačního mixu Reklama Podpora prodeje Osobní prodej přímý marketing Public relations e-promotion

Životní cyklus produktu

Matice BCG

Konkurenční postavení Matice GE Atraktivita trhu Konkurenční postavení silné střední slabé vysoká vůdce CHRÁNĚNÉ POSTAVENÍ investovat k růstu soustředit se na udržení konkurenční pozice zkus silněji INVESTOVAT A BUDOVAT výzva k zaujmutí vedoucího postavení posilovat zranitelné oblasti zdvojnásob úsilí nebo zruš BUDOVAT SELEKTIVNĚ chránit a přehodnocovat využívat omezené síly zrušit výrobky nebo služby, na které nezbývají prostředky vůdce/růst investovat do rozvoje udržovat svou pozici a maximalizovat prodej zvyšovat zisk růstem produktivity růst/opatrování VÝBĚROVOST V INVESTICÍCH upřednostňovat příjmy chránit existující program průměrný výrobek bez zvláštního rozlišení, velký počet konkurentů fázově stáhnout OMEZENĚ EXPANDOVAT NEBO STÁHNOUT hledat způsoby jak se rozšířit bez velkého rizika doporučeno postupné stahování nízká peněžní doják CHRÁNIT A ZNOVU SE SOUSTŘEDIT investovat uváženě prodávat výrobek/službu a sklízet fin. prostředky bránit pozici, není-li perspektiva růstu, ustoupit SMĚŘOVAT K VÝDĚLKŮM omezit rozvoj zvyšovat úroveň výrobků minimalizovat investice zrušit ZBAVOVAT SE sklízet prodávat v době, kdy je to poměrně cenově výhodné snížit fixní náklady

Matice GE Konkurenční postavení na trhu (body <-5,5>) Faktor Váha Známka Hodnota Tržní podíl 5 -2 -10 Kvalita ubytování a služeb 4 20 Ceny 16 Renomé pensionu 3 12 Efektivnost propagace 1 Finanční situace podniku Úroveň managementu -1 -3 Celkové skóre 58 Maximální možné skóre 175 Procentní skóre (58x100/175) 33,1 % Atraktivnost trhu (body <-5,5>) Faktor Váha Známka Hodnota Růst poptávky 5 25 Konkurence 4 1 Dlouhodobá ziskovost 3 12 Inflační zranitelnost Životní úroveň 9 Náklady 2 8 Vládní dotace Celkové skóre 62 Maximální možné skóre 175 Procentní skóre (62x100/175) 35,4 %

Porterův model