Za živé historické jádro města Slaného RNDr. Ivo Rubík, starosta města Slaného.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Advertisements

Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR Setkání starostů Středočeského kraje, Poděbrady
Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
Potřeby a strategický rozvoj měst v evropském kontextu Oldřich Vlasák Poslanec Evropského parlamentu Předseda Svazu měst a obcí České republiky Konference.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Základy veřejné správy
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
Tématické stezky zaměřené na cestovní ruch Stezka řemesel v Livradois-Forez v oblasti Auvergne.
Co je třeba udělat pro vznik o.p.s. Hradecký venkov se sídlem v Nechanicích :
Pracovní skupina III Osoby v krizi a osoby ohrožené sociálním vyloučením.
Doporučené postupy nebo standardy – aspekty právní
Volnočasové projekty a EU financování
Revolvingový fond MŽP Granty na podporu UR Manuál pracovních postupů Obsahuje veškeré informace pro žadatele od doby vyhlášení výzvy a následného předložení.
Obnova a využití klášterních komplexů Plasy a Kladruby
Město a příměstské oblasti Obec, kde žiji. Město Většina obyvatel žije ve městech a v příměstských oblastech. Na předměstích byla postavena velká sídliště.
© Moravskoslezský kraj DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Spolupráce veřejné správy s podniky.
Informace o přípravě Integrovaného operačního programu  Ministerstvo kultury  Ministerstvo informatiky Vít Richter Národní knihovna ČR
Krajské zřízení Přednáška M. Horáková.
Města, obce a židovské památky – vzájemná spolupráce Vladimír Vihan, Obnova židovských památek v České republice.
Zákon o obcích č.128/2000 Sb..
Portál - kultura a historie Prahy Ivan Seyček Miroslav Váňa Lada Králová Magistrát hl. m. Prahy ePraha ISSS/LORIS/V4DIS Portál – kultura.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
0350 – Podpora nových vzdělávacích metod v systému vzdělávání ČMKOS Žadatel: ČMKOS Partner: AIVD Mgr. Dušan Martinek
Obecní zřízení N SP1 Přednáška M. Horáková. Rozsah problematiky 1/2 Základní právní úprava Obec Druhy obcí Základ obce Působnost obcí Oprávnění obce vydávat.
Ing.arch. Martin Hilpert Architekt města Semily
Územní samospráva Obce
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Návrh CHKO Český les Cílená stimulace hospodářského rozvoje území RNDr. Emil Chochole vedoucí Odboru regionálního rozvoje KÚPK Babylon,
Současné prostředí v České republice pro víceúrovňové vládnutí RNDr. Josef Postránecký Ministerstvo vnitra.
ANOTACE OBJASNIT POJMY OBEC, MĚSTO, ZASTUPITELSTVO, RADA, STAROSTA, MĚSTSKÝ ÚŘAD. VÝUKOVÝ MATERIÁL.
Regenerace městské památkové zóny. Městská památková zóna MPZ vyhlášena rozloha 52 ha na území MPZ je 85 nemovitých KP zapsaných v seznamu.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory v Královéhradeckém kraji Systém řízení a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji.
S DRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV Nevládní a politická organizace s celostátní působností, která sdružuje a hájí zájmy obcí a měst v ČR Vznik na počátku 2008.
„MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Podpora meziobecní spolupráce Prezentace výsledků dotazníkového šetření ORP Poděbrady.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Seminář Svazu měst a obcí České republiky , Praha Úloha architekta při rozvoji města Ing. arch. Marek Janatka, Ph.D.
Ing. Aleš Průša. Co bylo na počátku ? Primárně je nutné předcházet protiprávním jednáním ve městě, obci Společná odpovědnost samosprávy a PČR za oblast.
Interreg Rakousko - ČR/ Oddělení projektové podpory1 Interreg V-A Rakousko – Česká republika.
Strategický plán města Vodňany Setkání představitelů partnerských měst na téma plánování rozvoje Vodňany
STABILIZACE A REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Priority ministra zdravotnictví Tomáše Julínka pro funkční období Praha,
Organizace, řízení a struktura města Mgr. František L U K L, MPA Předseda SMO ČR starosta města Kyjova.
Projekt Sdružení místních samospráv ČR „MAS jako nástroj spolupráce pro efektivní chod úřadů“
Kvalita v sociálních službách jako proces
KOMUNITNÍ PLÁN SOCIÁLNÍCH SLUŽEB NA DOBŘÍŠSKU A ZAPOJOVÁNÍ VEŘEJNOSTI
PROGRAM ROZVOJE OBCE TUPESY NA OBDOBÍ 2017–2024 Úvodní informace
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Prioritní osa 2 Interreg V-A Česká republika – Polsko Společný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc
ÚVODNÍ SETKÁNÍ SE STAROSTY
Společenská odpovědnost a školy
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Cestovní ruch v přeshraniční spolupráci
Organizační řád Městského úřadu Uherské Hradiště Příloha č
ÚLOHA STÁTU VE ZDRAVOTNÍ POLITICE
Město a příměstské oblasti
Daniel Braun Ministerstvo pro místní rozvoj Praha, 22. června 2012
Setkání starostů – zakladatelů MAS Království – Jestřebí hory, o. p. s
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Role SVAZU při podpoře městské mobility
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výsledky projednávání
Setkání starostů – zakladatelů MAS Království – Jestřebí hory, o. p. s
Sdružení lázeňských míst Statuty lázeňských míst 21. června 2013
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
MĚSTSKÝ ÚŘAD.
Transkript prezentace:

Za živé historické jádro města Slaného RNDr. Ivo Rubík, starosta města Slaného

Městská památková zóna královského města Slaného

Historická jádra měst  Ve většině představují to, co dělá město městem, v našem případě Slaný Slaným  je to danost, která nám byla svěřena a také my, představitelé radnic, neseme společně s pracovníky památkové péče a dalšími odborníky odpovědnost, v jakém stavu ji předáme dalším generacím

Náš společný cíl – živé historické jádro  Jsou dva extrémy, které by neměly být našimi cíly: Nehybné historické jádro města, kde cenné památky chátrají proto, že se nenalezlo přiměřené řešení... Památkově nekulturní živé město, kde vše staré zmizelo pod nátěry, vše bylo přestavěno a chodí se jen po betonu...

Památkové zóny jako ekonomické přínosy města  náměstí nevznikala pro ekonomický přínos, nejsou fabrikami, jejich poslání je jiné...  naším úkolem je však sledovat, podporovat a provádět taková opatření, aby historické zóny žily – brzdou pro město se památkové zóny stanou tehdy, když tomu tak nebude…

Jaké máme možnosti čelit názorům o památkové péči jako o „brzdě“ rozvoje měst?  DIALOG  EKONOMICKÁ MOTIVACE

Nezbytnost dialogu mezi tzv. „velkou čtyřkou“  Město - samospráva (zastupující občany)  Výkonný orgán památkové péče (pravidla dána správním řádem)  Památkáři z odborné organizace (zkušenosti, odborná vyjádření)  Další odborníci (architekti, historici umění, historici atd…)

DIALOG - samospráva města Slaného  Zájem samosprávy o památky  Propagace  Spolupráce s církvemi  Památkáři od začátku

DIALOG – Památkáři na Městském úřadě ve Slaném  odborná způsobilost pracovníků  webové stránky  servis v rámci správního řízení  informace o grantech  spolupráce s ostatními starosty okolních obcí  včasné vydávání závazných stanovisek  další aktivity spojené s památkovou péčí ve městě a okolí

(na

DIALOG - Co očekávám od odborné složky (NPÚ)?  včasnost odborných vyjádření pro náš úřad  profesionalitu  realistický a korektní přístup  jistou velkorysost v nepodstatných věcech v zájmu zachování společného dialogu  nedívat se na věci v osobní rovině

DIALOG – jak se na něm podílejí další odborníci? Některé příklady: o Revitalizace historického jádra města o Návrhy řešení úprav spodních partií domů v celé MPZ o Obnova slánského opevnění o Turistické propojení centra města do širšího území památkového fondu

EKONOMICKÁ MOTIVACE - Fond na obnovu domů ve městě Slaném Řešené hlavní problémy: o rozsah podpory ve městě (část nebo celé?) o vlastnické vztahy (Slaňáci nebo kdokoliv?) o typ podpory (všechno nebo jen viditelné?) o jaké priority (jen MPZ nebo jiné?) o jakou roli budou mít podklady pracovníků památkové péče města (konzultační nebo závaznou?) o výše příspěvku (maximální a procentuální?)

Struktura příspěvků Fondu na obnovu domů ve Slaném

Příklad obnovy památky v MPZ - Nedvědovský dům čp.9

Příklad obnovy nechráněného domu v MPZ - Husova ulice čp.109

Příklad obnovy domu mimo MPZ - Wilsonova ulice čp.585

Hlavní přínosy Fondu obnovy domů  „Skokové“ zlepšení vzhledu domů  Zvýšení životního standardu  Dostupnost obnovy domů pro více majitelů  Obnova a někdy i záchrana architektonického dědictví města  Morální satisfakce  Vytvoření potenciálu pro další rozvoj města  Pozitivní motivace

Děkuji Vám za pozornost