1 PRŮZKUMY SPOKOJENOSTI ZAMĚSTNANCŮ Druhy průzkumů spokojenosti a jejich specifika
2 PRŮZKUMY SPOKOJENOSTI ZAMĚSTNANCŮ Proč je vhodné si všímat spokojenosti zaměstnanců? Spokojenost zaměstnanců patří mezi nejvýznamnější motivační a stabilizační faktory – ovlivňuje významnou měrou jejich aktivitu, ochotu přizpůsobit se změnám a změnovým záměrům, …. Zvyšuje schopnost organizace získat a udržet si kvalitní zaměstnance Snižuje rizika krizí, a tím i náklady na risk management Zaměstnanci očekávají od vedení firmy zájem o sebe a své problémy – jeho ochotu všímat si jejich problémů a řešit je. Očekávají v tomto smyslu aktivitu a dialog. - Jedním z nejlépe fungujících nástrojů takové aktivity a dialogu mezi vedením firmy a zaměstnanci se ukazují být průzkumy spokojenosti
3 PRŮZKUMY SPOKOJENOSTI ZAMĚSTNANCŮ Komplexní průzkumy spokojenosti zaměstnanců firmy
4 Sumované indexy sloužící k popisu situace
5 PRŮZKUMY SPOKOJENOSTI ZAMĚSTNANCŮ Komplexní průzkumy spokojenosti zaměstnanců firmy
6 PRŮZKUMY SPOKOJENOSTI ZAMĚSTNANCŮ Komplexní průzkumy spokojenosti zaměstnanců firmy – příklad srovnání
7
8 PRŮZKUMY SPOKOJENOSTI ZAMĚSTNANCŮ Quinnův model – konkurujících si hodnot
9
10 PRŮZKUMY SPOKOJENOSTI ZAMĚSTNANCŮ Příklad změny klimatu v organizaci
11 PRŮZKUMY SPOKOJENOSTI ZAMĚSTNANCŮ AD-HOC průzkumy spokojenosti
12 PRŮZKUMY SPOKOJENOSTI ZAMĚSTNANCŮ AD-HOC průzkumy spokojenosti - příklad
13 PRŮZKUMY SPOKOJENOSTI ZAMĚSTNANCŮ Průzkum spokojenosti vnitřních zákazníků (360°ZV útvaru)
14 PRŮZKUMY SPOKOJENOSTI ZAMĚSTNANCŮ Průzkum spokojenosti vnitřních zákazníků (360°ZV útvaru) - příklad
15 PRŮZKUMY SPOKOJENOSTI ZAMĚSTNANCŮ Možnosti využití průzkumů spokojenosti v materiálech a aktivitách konceptu SPOJEČENSKÉ ODPOVĚDNOSTI FIREM