Publicistické žánry Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777 399 01 Milevsko www.issou-milevsko.cz Publicistické žánry
Mgr. Josef Kašpar VY_32_INOVACE_05_B_06_MEV Škola SOŠ a SOU Milevsko Autor Mgr. Josef Kašpar Název VY_32_INOVACE_05_B_06_MEV Téma Publicistické žánry Anotace Žák se seznámí s publicistikou a jejími žánry. Klíčová slova Mediální výchova, publicistika, žánry Cílová skupina Žák maturitních oborů SOŠ a SOU Milevsko Datum tvorby 11.1. 2013 Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0557 III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Metodický pokyn: Prezentace je zaměřena především na výklad učiva. 4. – 8. snímek: výklad učitele, popř. problémový výklad (využití mezerníku) 9. snímek: test (po kliknutí na textové pole přiletí „smajlík“) Inovativnost materiálu spočívá v samostatném zamyšlení žáků nad problémem (problémové vyučování – žák sám přichází na řešení zadaného úkolu), interaktivnost probíhá využitím ICT.
PUBLICISTIKA Objasňuje události, situace nebo myšlenky a přináší stanoviska Výsledkem práce publicisty je poznání, přesvědčení a ovlivnění publika Přesvědčování, manipulace, lobbing, propaganda, propagace, vymývání mozků
TYPY PUBLICISTIKY Analytická Beletrizující Blábolivá Manipulativní Úvahová
Publicistické žánry Analytický článek Črta Editorial Fejeton Fíčrová zpráva a fotografie Fraška Glosa Interview Komentář Komiks
Publicistické žánry Kritika Kurzíva Polemika Poznámka Příběh Recenze
Publicistické žánry Reportáž Sloupek Úvaha Úvodník
Test Co nepatří mezi publicistické žánry? Komiks Seriál Příběh
Zdroje a citace Copyright (c) 2013 [Josef Kašpar] and its licensors (Corel). All rights reserved.