„Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Investuje do venkovských oblastí"
Na každém začátku podnikání je nejdůležitější podnikatelský nápad. Kvalitní podnikatelský záměr je základem každého dlouhodobě úspěšného podnikání, jako takový představuje zdaleka nejúčinnější způsob snižování podnikatelského rizika. „Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Investuje do venkovských oblastí"
Je správnou odpovědí na většinu začátečnických dotazů: Kolik budu do začátku potřebovat peněz? Uživím se při stávajících cenách a prosadím se v takové konkurenci? Čím začít? Mám si brát nějaké zaměstnance? …a tak dále. „Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Investuje do venkovských oblastí"
Jakýsi ideál, utopie či vize, kterou podnikatel sní o svém podnikání a málokdy ji tak bezezbytku naplní – spíše neustále usiluje o její dosahování. V praktické rovině je chápán jako dlouhodobá strategie či plán, ze kterého vycházíme a s nímž by mělo být celé naše podnikání v naprostém souladu. V obdobích nadměrné pracovní zátěže a únavy může být podnikatelský záměr jedinou ochranou před špatným rozhodováním, zlovolným nátlakem jiných osob apod. „Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Investuje do venkovských oblastí"
Největší chybou mnoha začátečníků jsou příliš obyčejné nápady bez jakékoliv invence a originality, inovace jsou základním hybatelem tržní ekonomiky a kdo přichází s novými zajímavými nápady, ten bude mít zákazníků dost i bez drahé reklamy, čím větší máte rozhled, tím lepší jsou vaše šance přijít s něčím novým, opravdu převratný nápad k vám musí přijít sám. „Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Investuje do venkovských oblastí"
Mimořádně důležitý je první okamžik – mějte při ruce vždy něco, do čeho si můžete nápady ihned zapisovat. V následujících dnech a týdnech noste nápad v sobě – nechte ho krystalizovat. Po měsíci jej dejte na papír a pracujte na něm minimálně 3 měsíce průběžně. „Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Investuje do venkovských oblastí"
1.Nedávejte zbytečně šanci konkurenci a držte svůj nápad v tajnosti, dokud to jen bude možné. 2.Mějte na paměti, že ani sebelepší podnikatelský záměr není důležitější než vy sami. 3.Počítáte-li s budováním značky, požádejte o registraci ochranné známky hned, jakmile se rozhodnete pro její definitivní znění či podobu. 4.Promyslete postupné uskutečňování podnikatelského záměru tak, abyste začali tím nejdůležitějším, co bude tvořit jádro vašeho podnikání. „Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Investuje do venkovských oblastí"
Málokdy je naplněn zcela. Jednou za dva-tři roky proveďte jeho revizi, při které jej doplníte o nové nápady a odstraníte vše, co není nadále reálné. Komunikace neboli sdělování PZ zákazníkům – pokud dobře pochopí váš obchodní model a dlouhodobé cíle, je mnohem pravděpodobnější, že Vám zůstanou věrni. „Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Investuje do venkovských oblastí"
Vytvořte skupinky po 5-7 Vymyslete si svůj PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR pro podnikání na venkově (obec do 500 obyvatel) Prezentujte jej na arch papíru jako by jste jej chtěli představit investorovi „Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Investuje do venkovských oblastí"
Základní údaje o firmě - název firmy - adresa Druh podnikání Tvorba názvu firmy Pracovní forma podniku Volba místa podnikání Finanční prostředky Popis firmy Výrobky a služby - sortiment zboží - sortiment služeb Marketing Vedení a organizace Popis práce a povinnosti Finanční plán Analýza rizik „Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Investuje do venkovských oblastí"
Ing. Petra Vojtková mobil: