SLOGANY V PIVNÍ REKLAMĚ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úvod do studia jazyka – 4. Gramatika Morfologie.
Advertisements

Interpretace neuměleckého textu Výklad I. Vyberte z uvedených možností tu, která postihuje hlavní téma, o němž úryvek vypovídá; podtrhněte ty části textu,
Název SŠ: Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.107/1.500/ Název projektu: Moderní škola Předmět:Český.
JAZYKOVĚDA, JAZYKOVÁ KULTURA, ŘEČ A JAZYK
Řeč, jazyk, mluva.
Osnova rozboru uměleckého textu
Dobročinné odkazy ze závětí v kontextu českých komunitních nadací.
Identita dětí v náhradní rodinné péči
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra psychologie
Interpretace neuměleckého textu Výklad II. Označte v textu termíny Pojem persvaze chápeme v tomto příspěvku značně široce jako označení funkce přesvědčovací,
Interpretace neuměleckého textu Výklad III. Přečtěte si uvedený úryvek a rozhodněte: Pojem persvaze chápeme v tomto příspěvku značně široce jako označení.
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
STAVBA VĚTY A TEXTU POŘÁDEK SLOV VE VĚTĚ
Řešení konfliktů. Vyjednávání.
STRUKTURA OSNOVY KURZU
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.16 Anotace: Prezentace uvádí přehled a stručnou definici jednotlivých neohebných slovních druhů. Vzdělávací oblast: český jazyk.
STRUKTURA A JAZYK LITERÁRNÍHO DÍLA
Firemní kultura - změna motivační strategie
Švec Vlastimil - Krátká Jana - Kubiatko Milan - Pravdová Blanka
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.1.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Struktura inzertního oznámení Anna Hušková Anežka Jandová Zuzana Frydrychová.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Sociální konstrukce životního prostředí a kulturní krajiny Katedra geografie Fakulty pedagogické Technické univerzity v Liberci Tomáš HENDRYCH.
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Struktura inzertního oznámení Vypracovali: Veronika Kamenická, Ondřej Vaníček, Markéta Štíbrová.
Úvod do teorie a praxe překladu
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_1.1.4.
Stylistika Marcela Jurková.
Komplementarita zájmového a profesního vzdělávání dospělých
Dagmar Strejčková Jazykový rozbor 1 Dagmar Strejčková
RUSKO, RUSKÝ JAZYK A LITERATURA VE VĚDECKÝCH ODBORNÝCH STUDENTSKÝCH PRACÍCH Bc. Kateřina Konečná Ruská slovesa bít a být s předponami ve srovnání s češtinou,
Jazykové pojmy A - G Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o., Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 25 Číslo.
Atyp v cihle aneb O jednom progresivním způsobu neologizace
Teorie motivace Adéla Furiková.
TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI FAKULTA TEXTILNÍ Katedra hodnocení textilií Kristýna Šlemínová.
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
Dagmar Strejčková Kapitoly z lexikologie současné češtiny Kapitoly z lexikologie českého jazyka Dagmar Strejčková
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Přístup k OM v pojetí posunu paradigmatu v managementu k principiálnímu vedení Osnova Připomenutí „co znamená posun paradigmatu v managementu k principiálnímu.
Téma: Světová próza 1. poloviny 20. století VY_32_INOVACE_142.
Folklor x Folklorismus Bc. Martin Sítek 2015
Volitelný jazykový seminář STYLISTICKÉ HODNOCENÍ PŘEKLADU Božena Bednaříková.
Analýza duchovní situace Duchovní postoj Dialog s Bohem Duchovní hloubka Poslání Vzájemné ovlivnění všech prvků.
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník HRA JAKO PROSTŘEDEK VÝCHOVY Mgr.Irena Kudláčková.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
Název SŠ: SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Stylistika: Slohotvorní činitelé Tematická oblast:Česky jazyk a literatura.
VARIANTNÍ PROSTŘEDKY PŘI ÚPRAVĚ PUBLICISTICKÝCH TEXTŮ NA MATERIÁLU MF DNES Mgr. Barbora Albrechtová Ústav pro jazyk český AV ČR, v. v. i.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Umělecký styl On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium J. K. Tyla, Hradec Králové Vyučující: Mgr. Lenka Krejsová.
Teorie a metodika výchovy Lekce 4: Pedagogika volného času a zážitková pedagogika Mgr. Katřina Lojdová
Kreativní metody: teorie a praxe výuky ruského jazyka jako cizího
Základní jazykové prostředky výstavby uměleckých textů
STAVBA VĚTY A TEXTU POŘÁDEK SLOV VE VĚTĚ
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
KOMUNIKACE.
Václav Bělohradský * Praha.
Sociologie pro SPP/SPR
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Virtuální výtvarné světy a materiálovost ve výtvarném projevu mládeže.
  Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
SOUHRNNÉ POUČENÍ O SLOHU
Obohacování slovní zásoby
3. Hra jako základní prostředek vzdělávání
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Transkript prezentace:

SLOGANY V PIVNÍ REKLAMĚ Kateřina Čechová Technická univerzita v Liberci Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

„Podavateli nejde o uspokojení adresátových stávajících skutečných potřeb, přání a tužeb, ale především o to, jak v něm požadované potřeby, přání a touhy vyvolat (a učinit je skutečnými).“ (PRAVDOVÁ, M. McDonald´s – tak trochu jiná kultura? Praha : Karolinum, 2006. s. 38.)

Nejvýraznější formální a sémantické tendence a komunikační strategie Odkaz k mužské zájmové skupině a maskulinita Tradice a národní symbolika Intertextualita, frazém a sdílená zkušenost se světem Jazyková hra a prozodie Podpora pozitivního sebehodnocení a pocitu vlastní výjimečnosti

1. Odkaz k mužské zájmové skupině a maskulinita odlišnost od světa žen obdiv ženské krásy touha po spolčování se a přináležitosti dobrodružnost sport „hospodská kultura“ Užité jazykové prostředky tykání specifické lexikum plurál otázka

Muži touží, ženy žárlí. Skutečná klasika. (Litovel) intersubjektivita opozitnost (a) implicitní odporovací poměr (a) elipsa slovesa (b)

2. Tradice a národní symbolika pivovarnictví jako národní dědictví tradiční nápoj a konvenční hodnota dobré vlastnosti Čechů a z nich plynoucí kvality výsledků jejich tvorby Užité jazykové prostředky prvky vyššího stylu – knižnost (lexikum, slovosled) výrazná metaforičnost (+ metonymie, synekdochy) pečlivě dodržovaná spisovnost slova cizího původu první osoba plurálu

To nejcennější vychází vždy z nitra. Pravé bohatství se skrývá uvnitř. (Pilsner Urquell) větná konstrukce sémantický posun příznakové lexikum

3. Intertextualita, aktualizace frazému a sdílená zkušenost se světem vytvoření intimního vztahu mezi účastníky komunikační situace naznačení kongeniality s recipientem a jeho světem Typy pretextů přísloví „konverzační frazémy“ filmové hlášky citáty jiné reklamní texty

Trhni si ! …a přece se točí ! nezdvořilost, verbální agrese (Červený drak, Starobrno) nezdvořilost, verbální agrese forma imperativu tykání polysémie …a přece se točí ! (Konrad) polysémie

4. Jazyková hra a prozodie kooperace sdílení zkušenosti se světem estetická funkce Typy jazykových her slovní hry hry kontextové hry referenční Prostředky polysémie lexikální paralela hlásková paralela aliterace rým

Napojte se na mystérium hojnosti ! Ryzí pivo z hor (Holba) vibrant r zvukový průběh vokálů okolní konsonanty Napojte se na mystérium hojnosti ! (Zlatopramen) homonymie mentální syntéza významů vysoký styl

5. Podpora pozitivního sebehodnocení a pocitu vlastní výjimečnosti budování dokonalého fiktivního adresáta apel předkládán jako adorace již existujících vlastností přímá adorace