Škodlivé vlivy ovzduší na zdraví člověka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PÉČE O DÝCHACÍ SOUSTAVU
Advertisements

Tento dokument pošlete svým přátelům,rodičům i prarodičům.
Mikrobiologie Mikroorganismy.
KOUŘENÍ.
ZÁVISLOST NA NIKOTINU, ODVYKÁNÍ
Přírodní vědy aktivně a interaktivně
Vzduch Mgr. Helena Roubalová
Dýchací soustava.
Znečišťování ovzduší výfukovými plyny
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Kou ř ení a plodnost Kouření snižuje pravděpodobnost otěhotnění, má totiž prokázaný vliv na zhoršenou kvalitu spermií u mužů! U.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
NEŽIVÁ PŘÍRODA – VZDUCH
SMOG SŠZePř Rožnov p. R PaedDr.Lenka Těžká Modernizace výuky odborných předmětů CZ.1.07/1.1.08/
Energie a životní prostředí
ATMOSFÉRA Vzdušný obal Země Video: počasí, klima, tornádo a hurikán.
Dalo by se to označit jako moudra slavných…
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – atmosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Krajina a životní prostředí
Vzduch Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Název Nebezpečí kouření
Autor výukového materiálu:
DÝCHACÍ SOUSTAVA 5. ROČNÍK.
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
Sinice jsou Sinice jsou velice jednoduché prokaryotické organismy - s jistým zjednodušením je možno říci, že se jedná o gramnegativní bakterie s chlorofylem.
Opakování voda, vzduch.
Oxidy Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková ZŠ praktická.
Název: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Atmosféra Filip Bordovský.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
KOUŘENÍ A ZDRAVÍ WHO: KOUŘENÍ JE NEJVÝZNAMNĚJŠÍ
LÁTKOVÉ MNOŽSTVÍ Vypočítejte látkové množství oxidu uhelnatého, ve kterém je 9, molekul tohoto plynu. Řešení: - pro výpočet použijeme vztah n.
Vznik a vývoj atmosféry Země
Bez energie si život neumíme představit. Elektrickou energii a teplo lze získávat tradičně z nerostných surovin, neobnovitelných zdrojů, např: v tepelných.
POŽÁRNÍ HLÁSIČE CHRÁNÍ ŽIVOT Ing.Petr Ošlejšek, HZS Olomouckého kraje.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola praktická a mateřská škola Toužim, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Markéta Dornicová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_KOUŘENÍ TEMA:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Číslo v digitálním archivu školy VY_52_INOVACE_VZ_08 Sada DUM Výchova ke zdraví Předmět Výchova ke zdraví Název materiálu Závislost na nikotinu, odvykání.
Atmosféra.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák VZDUCH Víš, proč je vzduch nezbytný a důležitý pro život člověka? Víš, čemu.
VY_32_INOVACE_07_PRV_Vzduch
DÝCHACÍ SOUSTAVA U/41 ZŠ Hejnice - M. Hradil. Obr. 1.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_34_KYSLÍK TÉMA: KYSLÍK ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Rizika ohrožující zdraví
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
Základní škola M.Kudeříkové 14, Havířov Město,
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
Voda hydrosféra základní podmínka života (tělo člověka – 60 – 70%vody)
Vzduch Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Vzduch Vzduch.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
SMRT Vypracoval: Michael Brablec Obor: Technické lyceum Třída: 1L
Podmínky života na Zemi
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Číslo v digitálním archivu školy
PERLY MOUDROSTI.
Kouření Vypracoval: Jiří Hanousek Obor: Technické lyceum Třída: 1L
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
PERLY MOUDROSTI.
Dalo by se to označit jako moudra slavných…
PERLY MOUDROSTI.
Vzduch.
PERLY MOUDROSTI.
Transkript prezentace:

Škodlivé vlivy ovzduší na zdraví člověka

Složení vzduchu 78% dusík 21% kyslík 1% ostatní plyny (helium, freony, CO2)

Respirační infekce Jsou způsobeny bakteriemi a viry Patří sem: faryngitida, tonsilida, laryngitida a pheumonie

Kouření-pomalá a bolestivá smrt? 1 cigareta obsahuje: 8-10 mg dehtu, 6-10 mg nikotinu, 6-10 mg oxidu uhelnatého

Kouření-pomalá a bolestivá smrt? V minulosti patřilo kouření ke způsobu elegantního života S každou vykouřenou cigaretou se lidský život zkracuje o 3 minuty

Chcete si zkrátit život o rok? Zapalte si 175 200 cigaret! Každou hodinu 20 ks cigaret

Michael Crichton, Vycházející slunce „Japonci mají přísloví: vyřeš problém a nestarej se komu dát vinu. V amerických organizacích jde o to, kdo to zvoral. Čí hlava se bude kutálet. V japonských organizacích jde jen o to, co se nepovedlo a jak to napravit. Nikomu se nedává vina. Jejich postup je lepší.“ Michael Crichton, Vycházející slunce „.... Muad’Dib se učil tak rychle proto, že jeho první výcvik byl zaměřen na to, jak se učit. A vůbec první lekcí byla víra, že je schopen se učit. Je zarážející, kolik lidí nevěří, že jsou schopni se učit, a kolik jiných věří, že učení je obtížné. Muad’Dib věděl, že každá zkušenost přináší ponaučení .“ Frank Herbert, Duna

Vypracovali Adéla Matalová Jiří Kropáč