Výskyt, příprava, vlastnosti, užití

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kyslík Mgr. Helena Roubalová
Advertisements

Ozonová díra & Skleníkové plyny
Chemie kyslíku CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 8 Mgr. Radovan Sloup
Výskyt, příprava, vlastnosti, užití
Nekovy DOPORUČENÁ STRÁNKA:
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
VY_52_INOVACE_02/1/18_Chemie
Abiotické podmínky života
Dusík, fosfor.
OZON.
Deriváty uhlovodíků HALOGENOVÉ DERIVÁTY
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál objasňuje žákům pojem deriváty uhlovodíků, blíže.
Kyslík – prvek nezbytný pro život
Ozon – ochránce a zabiják
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: leden 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Ozon a vše kolem něho Jan Bajaja.
VZÁCNÉ PLYNY & HALOGENY
Ozonová vrstva.
Kyslík Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_CHE_403.
Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446 EU-ICT-Ch-8-02.
Vzácné plyny.
Alternativní zdroje energie
Kyslík Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 2
Chemická reakce a její rovnice
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Vypracovala: Nikola Mináriková kvinta A
jméno autora Mg. Eva Truxová název projektu
NEKOVY kyslík.
Halové prvky /halogeny/
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: duben 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
KYSLÍK.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_62.
Kyslík.
Kyslík.
K Y S L Í KK Y S L Í KK Y S L Í KK Y S L Í K. K Y S L Í K O 16 O 17 O 18 O 16 O (99,76%), 17 O (0,04%), 18 O (0,2%) 2s 2 2p 4 Fyzikální vlastnosti:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_135_Kyslík AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM: 8.,
Zástupci prvků skupin RZ
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
Ozónová vrstva Země Předmět: Biologie Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar
Nekovy Autor: Ing. Šárka Psíková Chemie Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Vodík (Hydrogenium) je nejlehčí a nejjednodušší plynný prvek, tvořící převážnou část hmoty ve vesmíru. Vodík je bezbarvý, lehký plyn, bez chuti a zápachu.
Kyslík.
Vypracoval: Adam Olejníček Obor: Technické lyceumTřída: 2.L Předmět: BiologieŠkolní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Kašpar LudvíkDatum vypracování:
Prvky a směsi Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_11_Kyslík Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák NEKOVY - plynné O N Rn kyslík dusík vzácné plyny vodík He Ar Ne Xe Kr halogeny.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_09_Kyslík Téma: Chemie.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák NEKOVY - halogeny O N Rn kyslík dusík vzácné plyny vodík He Ar Ne Xe Kr.
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o kyslíku. Klíčová slova: kyslík, výskyt,
VY_32_INOVACE_Slo_I_08 Ozon ppt. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_34_KYSLÍK TÉMA: KYSLÍK ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Zástupci prvků skupin RZ
UV ZÁŘENÍ našlo cestu - - OZONOVÉ DÍRY
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výskyt, příprava, vlastnosti, užití
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Vzácné plyny, prvky VIII.A skupiny, 18. skupina
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
VZÁCNÉ PLYNY, PRVKY VIII.A SKUPINY, 18.SKUPINA
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Problémy Ozónové vrstvy.
CZ.1.07/1.1.05/ Rozvoj interaktivních způsobů výuky ve škole
CHEMIE - Kyslík Střední škola hotelová a služeb Kroměříž Název školy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-07
Kristián Petr Šulista, Jan Stejskal, Šimon Kubeš
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_07_ Vzduch
Transkript prezentace:

Výskyt, příprava, vlastnosti, užití Kyslík Výskyt, příprava, vlastnosti, užití

Napište, jaký význam má kyslík pro život na Zemi. Pomůcka : 1. D - - - - í 2. Kontrola Dýchání Hoření

Doplňte podle periodické tabulky latinský název značka skupina perioda počet p+,e-,no počet val. elektronů elektronegativita vznik iontu Kontrola Oxygenium O VI.A 2. 8,8,16 6 3,5 Oo + 2e- O

Napište, kde se vyskytuje kyslík Kontrola vzduch – 21 % voda Většina anorganic- kých a organických sloučenin. Nejrozšířenější prvek v zemské kůře.

Příprava kyslíku Rozkladem peroxidu vodíku pomocí burelu 2H2O2 → 2H2O + O2 Tepelným rozkladem manganistanu draselného. Výroba – frakční destilací zkapalněného vzduchu.

Příprava kyslíku rozkladem peroxidu vodíku

Příprava kyslíku rozkladem manganistanu draselného

Vlastnosti kyslíku Doplň a napiš text na základě pozorování pokusů učitele: Kyslík je …….. plyn bez chuti a …… . Nehoří, ale hoření ……… . Je ….. než vzduch. Doutnající špejle se v kyslíku ……. . Kontrola Kyslík je bezbarvý plyn bez chuti a zápachu. Nehoří, ale hoření podporuje. Je těžší než vzduch. Doutnající špejle se v kyslíku vznítí.

Užití kyslíku

Napište, k čemu se užívá kyslík: Kontrola svařování výroba surového železa a oceli dýchací přístroje čištění odpadních vod

Ozon Přečtěte si pozorně tento text: Ozon (O3) je druh kyslíku. Jeho molekula je složena ze tří atomů na rozdíl od stabilního běžného kyslíku, jehož molekula je tvořena dvěma atomy. Ozon vzniká působením elektrických výbojů v atmosféře (blesk). O2 + O → O3

Ozonová vrstva Čtěte pozorně text: Ozonová vrstva je část stratosféry ve výšce 25 – 35 km nad zemským povrchem, v níž se nachází značně zvýšený poměr ozonu vůči běžnému dvouatomovému kyslíku. Hraje mimořádně významnou roli pro pozemský život, neboť chrání planetu před ultrafialovým zářením.

Ozonová díra Čtěte pozorně text: Freony (organické látky, které obsahují halogeny) uvolňují v ozo- nové vrstvě chlor, který zamezuje vzniku ozonu. Molekula ozonu O3 se rozpadá. Freony jsou součástí organických rozpouštědel, sprejů, starších chladicích zařízení (viz obrázky). Důsledkem je úbytek ozonové vrstvy a zvýšené pronikání UV záření na povrch Země. To způsobuje některé nemoci, jako je zánět spojivek, rakovina kůže a poškození očí.

Doplňte tento text a napište: Ozon je druh kyslíku, jehož molekula se skládá ze … atomů. Vzniká působením ……….. výbojů v atmosféře. Je částí ……….. jako ……. vrstva. Chrání nás před …………. zářením. Ozonovou vrstvu ničí …… a důsledkem je zvýšené pronikání UV záření, které u lidí způsobuje poškození … a …….. kůže. Kontrola tří elektrických stratosféry ozonová ultrafialovým freony očí rakovinu