PROPAGAČNÍ NÁSTROJE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zahraniční obchod Platební podmínky.
Advertisements

Značka výrobku Značka se skládá:
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Tvorba cen v maloobchodě
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Základy marketingu.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Place – místo prodeje (distribuce)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Výrobek a jeho životní cyklus
Komunikace a stimulování prodeje
Zahraniční obchod Vývozní operace.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
Nástroje komunikačního mixu
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
1 Podpora prodeje PODPR/ P2 Hlavní typy aktivit SP Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
úvod pojetí a obsah marketingu
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Propagace Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Teorie propagace 5 základních forem propagace
MARKETINGOVÝ MIX.
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
Podpora prodeje. soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Podpora prodeje Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
1.1. Mediální prostředí a trh Mgr. Evžen Staněk
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
MARKETING 5 PROPAGACE. Význam propagace Důležitý nástroj marketingu Zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě strany Pro výrobce – nejméně.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
 konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli  využívá psychologii prodeje  cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu  používají se zejména.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Cenové triky.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Vítejte na Marketingu.
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
Marketingová komunikace
Propagace základní pojmy
VY_32_INOVACE_Sikorová_
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

PROPAGAČNÍ NÁSTROJE

NÁSTROJE PROPAGACE Základními nástroji propagace jsou: Reklama, Podpora prodeje, Publicita, Osobní prodej. Každý nástroj má své specifické vlastnosti, což do značné míry ovlivňuje uplatnění v konkrétní situaci.

REKLAMA jakákoli placená forma neosobní komunikace, forma nepřímého představení a propagace zboží, zprostředkovaná zpravidla reklamní agenturou.

REKLAMA Nástroj komunikace se širokou veřejností a její šíření hromadnými sdělovacími prostředky dodává propagovanému produktu charakter legitimnosti a společenské přijatelnosti. Kupující ví, že pohnutky, které jej vedou ke koupi, budou ostatními lidmi akceptovány. Spotřebitel může přijímat a porovnávat sdělení různých konkurentů.

REKLAMA Rozsah reklamní činnosti firmy je spotřebiteli přijímán jako svědectví o úspěšnosti daného výrobce - intenzivní propagace je velmi nákladná, a proto je okolím chápána jako důkaz silného finančního postavení. Nevyvolává na zákazníka takový tlak, jako například obchodní agent -vede s divákem pouze monolog a nezavazuje jej k pozornosti či odezvě.

REKLAMA Může spotřebitele motivovat k dlouhodobému pozitivnímu vztahu k propagovanému produktu. Stejně tak může ovlivnit okamžitý růst tržeb. Některé formy reklamy – zejména televizní- jsou velmi nákladné, ale v přepočtu na jednoho kontaktovaného diváka je však reklama relativně levným nástrojem propagace, a to zejména při velké sledovanosti sdělovacího prostředku.

FORMY REKLAMY tištěná a vysílaná reklama, obal a přílohy vložené dovnitř balení, zasílané reklamy, katalogy, brožurky a informační knížečky, samolepící štítky, odznaky, plakátové plochy, reklamní stánky se zbožím uvnitř prodejny, reklamní poutače, neonové reklamní nápisy, audiovizuální materiály.

PODPORA PRODEJE Mívá podobu krátkodobých obchodních podnětů stimulujících spotřebitele nebo odběratele ke koupi. Velmi často je spojována s otevřením nové prodejny nebo se zavedením nového produktu. Úspěšně přitahuje pozornost spotřebitele a je motivem k rychlé koupi.

PODPORA PRODEJE Pro zákazníka představuje ústupek ze strany prodejce nebo výrobce a je zdrojem spotřebitelovy výhody. Podniky ji uplatňují, jestliže se snaží o dosažení rychlé a silné odezvy spotřebitele. Účinek bývá krátkodobý a nevede k upřednostňování výrobku v delším časovém období. Podpora prodeje je dalším nástrojem nepřímé komunikace.

PODPORA PRODEJ Je využívána výrobci, distributory, maloobchodními organizacemi, velkoobchody. V oblasti propagace spotřebního zboží, dokonce dosahuje poměr výdajů směřujících na reklamu a nákladů investovaných do podpory prodeje až hodnoty 40:60. Tento trend je tím zřejmější, čím intenzivnější je hospodářský boj v daném odvětví, čím je produkt méně diferencován a čím je pozice spotřebitele silnější. Pro podporu prodeje je důležité zjištění, že téměř 70% rozhodnutí zakoupit produkt určitého výrobce je učiněno až v prodejně.

ÚČEL PODPORY PRODEJE podpořit nákup objemnějších balení, získat nové uživatele, získat na svou stranu zákazníky, kteří často střídají značku kupovaného produktu, vypěstovat věrnost ke zboží propagující firmy, odměnit stálé zákazníky, zvýšit četnost, s jakou výrobek nebo služba je nakupována.

VÝHODY PODPORY PRODEJE na straně zákazníků podstatně rychlejší a intenzivnější odezva než u ostatních nástrojů propagace, velmi účinně motivuje spotřebitele k vyzkoušení nově zavedeného výrobku, velmi výhodná pro firmy s malým podílem ne trhu, které si nemohou dovolit soupeřit ve výdajích na reklamu s firmami s vedoucím postavením v odvětví.

NEVÝHODY PODPORY PRODEJE mívá spíš krátkodobé trvání, jen zřídka vede k prosazení spotřebitelské věrnosti, stálí zákazníci určitého zboží neinklinují ke změně svých nákupních zvyklostí na základě podpory prodeje konkurentů.

NÁSTROJE PODPORY PRODEJE PRO KONEČÉHO SPOTŘEBITELE Vzorky Malá množství inzerovaného produktu, která jsou bezplatně rozdávána spotřebiteli za účelem vyzkoušení produktu. Nejúčinnější, ale nejnákladnější způsob zavedení nového produktu na trh.

NÁSTROJE PODPORY PRODEJE Kupóny Tištěná potvrzení, která držitele opravňují při nákupu k vyznačené slevě. Může jít o slevu přímou, nebo o slevu podmíněnou koupí jiného, více či méně příbuzného zboží. Vydává je výrobce a spotřebitel je uplatňuje v prodejně, po odevzdání je maloobchodníkovi uhrazena výrobcem příslušná částka včetně manipulačního poplatku. Velmi účinné, pokud spotřebiteli přináší 10-20% úsporu na běžné ceně produktu.

NÁSTROJE PODPORY PRODEJE Rabat Svou podstatou je velmi blízky kupónům. Opravňuje držitele ke slevě z prodejní ceny produktu, ta je poskytnuta dodatečně. Zákazník musí obvykle zaslat výrobci tištěné potvrzení, které bývá součástí obalu a pokladní blok a do čtyř až šesti týdnů obdrží ve formě šeku předem určenou část kupní ceny. Účinnost je nižší, nákladnost také.

NÁSTROJE PODPORY PRODEJE Zvýhodněná balení – bonusy Velmi účinný nástroj krátkodobé podpory prodeje. Nejjednodušší formou je snížení ceny nezměněného balení, zvýhodnění ceny většího balení, přibalení příbuzného produktu. Odměny Mívají podobu drobných podnětů, stimulujících ke koupi propagovaného produktu. Často ve formě výrazných slev pro časté zákazníky, mohou být součástí výrobku.

NÁSTROJE PODPORY PRODEJE Soutěže o ceny Někteří výrobci organizují mezi spotřebiteli svého zboží soutěže, které při splnění předem stanovených podmínek dávají zákazníkovi možnost vyhrát peněžní hotovost, zájezd nebo určité zboží. Vyzkoušení produktu Spotřebiteli je dána možnost vyzkoušet zboží. Nebo například demonstrační verze uživatelských počítačových programů. Maloobchodníci umožňují do určité lhůty vrátit výrobek a obdržet zpět zaplacený obnos.

NÁSTROJE PODPORY PRODEJE Záruka Je velmi podstatným hlediskem výběru. Delší záruční doba je pro spotřebitele z psychologického hlediska signálem vyšší kvality. Poutače a demonstrace produktu V prodejnách bývají umístěny na koncích uliček se zbožím, u pokladny.

NÁSTROJE PP V HOSPODÁŘSKÉ SFÉŘE Rabat Obchodní rozpětí, které představuje srážku z kupní ceny poskytovanou odběrateli odpočtem ve faktuře. Bývá: množstevní, hodnotový, za platbu před termínem splatnosti, za platbu v hotovosti, věrnostní.

NÁSTROJE PP V HOSPODÁŘSKÉ SFÉŘE Sleva z katalogové ceny Odečtení určité částky každé jednotky zboží zakoupeného v průběhu vymezeného časového období. Příspěvek na propagaci Výrobci často poskytují obchodním partnerům příspěvky na reklamu nebo vystavení jeho zboží za předem stanovených podmínek.

NÁSTROJE PP V HOSPODÁŘSKÉ SFÉŘE Zboží zdarma Výrobce někdy odměňuje odběratele, který zakoupil velké množství jeho zboží nabídkou určitého množství téhož nebo jiného zboží zdarma – touto cestou může inspirovat odběratele k vyzkoušení dosud nenakupovaného zboží. Dárkové propagační předměty Odměnění odběratele dárkovými předměty – kalendáře, psací potřeby…., na kterých je natištěn název a logo firmy. Veletrhy Jedinečná příležitost k navázání obchodních kontaktů. Vhodné k uvedení nových produktů.

PUBLICITA 1. nepřímá stimulace poptávky, kterou organizuje nezávislá instituce umístěním komerčně významné zprávy v tištěném sdělovacím prostředku nebo pochvalným představením produktu v televizi, rozhlase… Hodnocení nejsou placena propagátorem produktu. Svědectví o produktu nebo firmě poskytnuté nezávislým subjektem působí podstatně důvěryhodněji. Sdělení má charakter zajímavosti, a nikoli obchodně orientované komunikace. Může ovlivnit ty spotřebitele, kteří se záměrně vyhýbají reklamám

PUBLICITA 2. styk firmy s veřejností – public relations: projevy, semináře, výroční zprávy, styk s veřejností, příspěvky na dobročinné účely, hodnocení firmy nezávislými subjekty.

OSOBNÍ PRODEJE Uskutečňuje se formou ústní konverzace mezi obchodním agentem a zákazníkem. Jeho cílem je představit výrobek potenciálnímu zákazníkovi se záměrem uskutečnit prodej.

PŘEDNOSTI OSOBNÍHO PRODEJE bezprostřední, vzájemný vztah mezi prodávajícím a kupujícím, partneři mohou odhadnout záměry druhého a své chování přizpůsobit, zkušený obchodník zpravidla dokáže upravit obchodní taktiku takovým způsobem, že většinu zákazníků získá pro koupi, tento kontakt určitým způsobem zavazuje spotřebitele - kupující cítí potřebu reagovat, byť by odezvou bylo prosté poděkování za poskytnutou službu.

FORMY OSOBNÍHO PRODEJE představní výrobků obchodními agenty firmy, obchodní setkání, veletrhy a výstavy.

ÚČINNOST PROPAGACE Účinnost propagace se zvýší, jsou-li všechny nástroje MTG navzájem dobře sladěny – design, tvar a barevné zpracování obalu, cena, umístění a atmosféra prodejny, znalosti a vystupování prodavačů - to vše přispívá k vytvoření image firmy.