Registrační číslo projektu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Půdy:.
Advertisements

Chemické zatížení krajiny
PEDOSFÉRA = půdní obal Země Vznik půdy a její složky
Narušování souvislostí v biosféře  S vývojem společnosti souvisí rozvoj energetiky, průmyslu a dopravy,  chemizace a mechanizace zemědělství i lesního.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
Společenskohospodářské vlivy na krajinu a životní prostředí
PEDOSFÉRA PŮDA NA ZEMI.
Půdní obal ZŠ TGM Rajhrad Mgr. Zdeňka Hohnová Pedosféra.
Registrační číslo projektu:
KOLOBĚHY LÁTEK V PŘÍRODĚ
PEDOSFÉRA.
Registrační číslo projektu:
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI614 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
 zamezit dalšímu zhoršování životního prostředí  urychlit odstraňování jevů, které ohrožují živé i neživé složky přírody  chránit přírodní i kulturní.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI611 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Ohrožování základních složek biosféry
Registrační číslo projektu:
Degradace půd vlivem zemědělství
Krajina a životní prostředí
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI607 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI602 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI619 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
PEDOSFÉRA.
Registrační číslo projektu:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Registrační číslo projektu:
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Půdní obal Země, nacházející se na povrchu litosféry.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2VY_32_inovace_583.
Pedosféra Filip Bordovský.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
Krajina a životní prostředí
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: květen 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ PEDOSFÉRA – PŮDNÍ OBAL ZEMĚ 6. třída.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
PŮDA Půda zabírá jen malé množství na povrchu Země.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
PEDOLOGIE A OCHRANA PŮDY
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
PŮDA 10 cm půdy se vytváří 100 let.
Znečišťující faktory ŽP a dopady činnosti člověka na ŽP
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Globální problémy a globální změny Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Pedosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 4. Vliv činnosti člověka na prostředí Název sady: Základy ekologie pro.
= půdní obal Země (z řeckého slova pedon = půda) - na povrchu litosféry - základní podmínka ž ivota na Zemi.
15 ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Znečišťování půd a vod. Znečišťování a degradace půd Minerální hnojiva - dusičnany,fosforečnany Pesticidy Imise – těžké kovy, kyselé.
PEDOSFÉRA VY_32_INOVACE_23_464
Název prezentace (DUMu): Půda
Pedosféra.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_147_ Půda
půdy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vliv člověka na ovzduší
Česká republika Životní prostředí ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
Půdy Podle velikosti částic rozlišujeme půdní druhy:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
Název prezentace (DUMu): Ohrožení půdy
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
VY_52_INOVACE_54_Životní prostředí ČR
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Pedosféra = půda na Zemi
Transkript prezentace:

Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0996 Šablona/číslo materiálu: III/2 VY_32_INOVACE_BI615 Jméno autora: Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník 3. ročník Datum vytvoření: 30.3.2014 Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Tematická oblast: Ekologie – Znečišťování půdy Předmět: Biologie Způsob využití: Prezentace představuje faktory, které nejvíce ovlivňují přírodní zdroje a ukazuje možnosti řešení těchto problémů. Klíčová slova: Humus, edafon, chemizace, pesticidy, imise, zhutňování půdy, kyselý déšť, eroze. Druh učebního materiálu: Prezentace

PŮDA Půda je v těsném vztahu k ovzduší i vodě, je ohrožována každým jejich znečištěním. Neživou složku půdy tvoří anorganické látky (zvětraná hornina, půdní voda, vzduch), tak i látky organické v různém stupni rozkladu (humus). Živou složku tvoří půdní organismy – edafon (bakterie, houby, rostliny, živočichové). Nezbytná složka půdy.

OHROŽENÍ PŮDY Půda je ohrožována buď přímo, nebo nepřímo ze vzduchu a dešťové vody. Na znečištění půdy se nejvíce podílí zemědělství, stavebnictví (chemizace, těžké stroje). Půda je ohrožována imisemi, kyselými dešti. Narušení života (edafonu) vede ke snižování úrodnosti půdy. Následkem ničení edafonu se přestává tvořit humus.

HLAVNÍ FAKTORY OHROŽENÍ Chemizace – používání pesticidů a nadměrné hnojení (kumulace některých látek z hnojiv v rostlinách, negativní vliv na zdraví člověka, vyplavování nadbytečných hnojiv do vody). Zhutňování půdy – těžké stroje, technika narušuje půdní strukturu, poškození edafonu (kypří půdu), zhoršování provzdušňování půdy a malé prosakování vody po deštích, následkem toho tvorba povrchového zamokření (kaluže).

HLAVNÍ FAKTORY OHROŽENÍ Eroze – rozrušování a odnos půdy působením vody a větru – způsobeno nevhodným hospodařením. Imise – prostřednictvím srážek nebo spadem z ovzduší se do půdy dostávají např. kyseliny, těžké kovy, uhlovodíky; kumulace látek v organismech. Skládky komunálního odpadu – prosakování škodlivých látek do okolí, znehodnocování půdního života.

MOŽNOSTI ŘEŠENÍ ZNEČIŠŤOVÁNÍ PŮDY Ekologické myšlení – ohleduplnost ke krajině Vhodná mechanizace Omezení těžby surovin Omezení tvorby skládek, recyklace Omezení používání pesticidů Snížení používání hnojiv Zabránění erozí – zakládání větrolamů, zanechat meze, křoviny, neodlesňování na svažitých terénech

POUŽITÉ ZDROJE ŠLÉGR, Jiří; KISLINGER, František; LANÍKOVÁ, Jana. Ekologie a ochrana životního prostředí: pro gymnázia. 1.vydání. Praha: Nakladatelství Fortuna, 2002, 160 s. ISBN 80-7168-828-2. KVASNIČKOVÁ, Danuše. Základy ekologie. 1. vydání. Praha: Nakladatelství Scientia, 1994, 88 s. ISBN 80-85827-84-0.