Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Strategie Hospodářského Růstu – vazba na klastry
CzechInvest Koncepce podpory investic
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Možné dopady strategie Evropa 2020 na malé na malé a střední podniky Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Praha Strategie EVROPA 2020 Nové.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
SWOT Analýza Daniel Vančura.
TÉMA: SPRAVEDLIVÁ REFORMA HOSPODÁŘSKÉ POLITIKY AUTOŘI: JAN MLÁDEK, JIŘÍ HAVEL HOSPODÁŘSKÁ POLITIKA.
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ POLITIKY STABILNÍ ELEKTŘINA ZA PŘIJATELNOU CENU AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Dnes fiktivně, zítra reálně.
Lenka Míkovcová10. března Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Lenka Míkovcová.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Paradigma klasického strategického myšlení Josef F. Palán.
Produkt.
Příprava RIS LK – OS 1 Připomínkování a rozpracování první priority odbornou skupinou č.1.
2.Marketingové prostředí
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
Podnikatelské koncepce
SEMINÁŘ Možnosti podpory podnikatelského sektoru a jeho dalšího rozvoje v Libereckém kraji Příprava projektu vědecko technického parku v Liberci Mgr. Tomáš.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Inovace malém a středním podniku Karel Havlíček
CEVTECH Soběslav Vítejte v Centru Ekologických a Vodárenských Technologií !
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
SEMINÁŘ SVAZU CHEMICKÉHO PRŮMYSLU OPERAČNÍ PROGRAM PRŮMYSL A PODNIKÁNÍ aktuální stav a výhled pro období let Praha 23. května.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Organizace a řízení nadnárodních společností
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
European Commission Enterprise and Industry Evropské rámcové programy – podpora inovací a rozvoje MSP Ing. Václav Suchý, CSc. Technologické centrum AV.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
Názor průmyslového spotřebitele na Státní energetickou politiku K.Šimeček - SVSE Seminář AEM,Poděbrady 3/2003.
Podpora podnikání ze SF EU OP Podnikání inovace Globální cíl: zvýšit do konce programovacího období konkurenceschopnost české ekonomiky a.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Tržní prostředí.
V.Prosperita organizace
Nové moduly pro řízení inovací reg. č.: CZ.1.07/3.2.02/ Inovace v praxi Ing. Jiří Barták 30. září 2015, Plzeň.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Ekonomika malých a středních podniků
Lidské zdroje jako jedna z priorit RIS3 strategie
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Aktualizace SUR ČR – Analýza podkladových dokumentů
Podpora podnikání z pohledu bankovního sektoru
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Ekonomika malých a středních podniků
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Svět nanovláken.
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Marketingové strategie
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Ekonomika malých a středních podniků
Cenové strategie.
Transkript prezentace:

Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008

Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA Generální ředitel Sindat Group Místopředseda AMSP ČR

Obsah Podnikatelské prostředí z pohledu MSP Rozhodující faktory pro růst MSP

Prostředí pro malé a střední podniky v EU Silné stránky Stabilní prostředí (bezpečnost,ekonomika,právo ) Spotřebitelská a podniková poptávka Technologická vybavenost Podnikatelská tradice Vysoký stupeň vzdělanosti Silné stránky Stabilní prostředí (bezpečnost,ekonomika,právo ) Spotřebitelská a podniková poptávka Technologická vybavenost Podnikatelská tradice Vysoký stupeň vzdělanosti Slabé stránky EU=sociální a drahý stát Hyperkonkurenčí prostředí Odlišná teritoria ( kultura, historie, jazyk) Nízký stupeň mobility pracovníků Absence marketingu a obchodu Slabé stránky EU=sociální a drahý stát Hyperkonkurenčí prostředí Odlišná teritoria ( kultura, historie, jazyk) Nízký stupeň mobility pracovníků Absence marketingu a obchodu Příležitosti Nové země EU – obchod i investice Značkové produkty Produkty s aplikací Růst spotřeby podniků i spotřebitelů Otevřené zdroje pracovní síly Příležitosti Nové země EU – obchod i investice Značkové produkty Produkty s aplikací Růst spotřeby podniků i spotřebitelů Otevřené zdroje pracovní síly Rizika Trvalý růst nákladovosti Růst konkurence zejména z Asie Přechod výroby do Asie Vysoký stupeň byrokracie Rizika Trvalý růst nákladovosti Růst konkurence zejména z Asie Přechod výroby do Asie Vysoký stupeň byrokracie

Faktory růstu malých a středních firem „Lidé jsou konkurenční výhodou, nikoliv cena nebo produkt“ Je nezbytné: zajistit, řídit, vzdělávat lidské zdroje LIDÉ Rozvoj lidských zdrojů LIDÉ Rozvoj lidských zdrojů

Faktory růstu malých a středních firem „Změna je cesta z hyperkonkurenčního prostředí“ Změna produktů, procesů, komunikace, vztahů MYŠLENKY Výzkum, vývoj a inovace MYŠLENKY Výzkum, vývoj a inovace

Faktory růstu malých a středních firem „Flexibilita je východiskem snižování životního cyklu produktů“ Flexibilita rozhodování, pracovní síly, adaptace, změny teritoria DOSTUPNOST Infrastruktura DOSTUPNOST Infrastruktura

Faktory růstu malých a středních firem „Přesné a včasné informace jsou základem pro získání finančních zdrojů“ Informace o bankovních, privátních, veřejných a evropských zdrojích financování PENÍZE Zdroje financování PENÍZE Zdroje financování

Faktory růstu malých a středních firem „Partnerství a vzájemný respekt státu a podnikatele je jediná cesta k oboustranné prospěritě“ Stát musí pochopit, že firma je jeho zákazník.Podnikatel musí respektovat že stát je její stakeholder. HŘIŠTĚ Institucionální prostředí HŘIŠTĚ Institucionální prostředí

Kontakt Karel Havlíček