K OMUNIKACE. K ONFLIKT Zkuste napsat, co je konflikt? (Jak vzniká? Jaké má znaky?) Platí, že konflikt = hádka? Jakým způsobem je možné konflikty.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Náročné komunikační situace v práci s lidmi s duševním onemocněním
Podpora meziobecní spolupráce
Náměty na spolupráci v krajích Asociace hotelů a restaurací České republiky o.s. Václav Stárek.
Manažerská moudrost © Outward Bound – Česká cesta Outward Bound – Česká cesta, s.r.o.
PŘÁTELSTVÍ Mgr. Michal Oblouk. PŘÁTELSTVÍ  mezilidský vztah vyznačující se vzájemnou náklonností a porozuměním  lidé v přátelském vztahu se vůči svým.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu prostého, odborného a uměleckého.
ASERTIVITA Společenská kultura Asertivita ; VY_32_INOVACE_D3_03
Komunikační dovednosti
Cesta ke kvalitě v praxi
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
Dušan Sameliak Title screen Divided into 2 equal parts.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Integrace na pilotních školách Zkušenosti z Gymnázia v Rumburku Gymnázia Jana Keplera v Praze.
KONFLIKTY V MEZILIDSKÝCH VZTAZÍCH
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Interpersonální komunikace ve škole Etická výchova, o.p.s.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
, PREZENTAČNÍ TECHNIKY Poznání sebe sama ve skupině (jak jednám při hromadné aktivitě)
KONFLIKT ŘEŠENÍ KONFLIKTŮ.
KONFLIKT Božena Genrtová.
Kompromis a konsenzus Vrchol umění jednat asertivně. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova, o.p.s.
Rodina neshody, konflikty Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marie Drápalová Materiál zpracován v rámci projektu Implementace.
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
(komentovaný přehled)
MEDIACE PRO PEDAGOGICKÉ PRACOVNÍKY garant vzdělávací akce Mgr. David Karel, Ph.D. Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/
P REZENTAČNÍ TECHNIKY MgA. Eva Suková
Psychologické aspekty hodnocení a zkoušení ve vzdělávání dospělých
MEDIÁLNÍ KOMUNIKACE.
Vyjednávání I sebelepší mezilidské vztahy nebo manažerské techniky nás čas od času nedokážou ochránit před střetem různých názorů, myšlenek nebo přístupů.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
Psychologie II Sociální psychologie
Komunikace s rodiči.
Emoční inteligence součást sociální inteligence, schopnost a dovednost vnímat, poznávat a diferencovat vlastní i cizí pocity, emoce, afekty a nálady a.
M K I malý komunikační instrumentář. Chápat a být pochopený -příčiny nedokonalé komunikace- Nedostatečné vzdělávání v komunikaci Nedostatečné umění vést.
Alternativní a augmentativní komunikace
Krása Jen skrze Krásu si člověk hledá cestu ke Svobodě.
1 Poradenský rozhovor Faktory účinnosti. 2 Faktor komunikace Vyjednávání při konfliktech – problémech –Společné vzájemné přibližování klienta a terapeuta.
INTERKULTURNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Zásady efektivní komunikace
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Konflikt  Náročná situace, střetnutí protichůdných sil na cestě k cíli.  Situace, v níž je nutno vybrat z určitých variant či alternativ  Do konfliktu.
Komunikace a jednání mezi lidmi III. PROBLÉMOVÉ SITUACE A ASERTIVITA 1)Pasivita, agresivita, manipulace 2)Asertivita 3)Konflikt a jeho řešení 4)Chování.
ÚSKALÍ SPOLUPRÁCE S RODINOU KLIENTA ,JIRKOV PHDR. MARTINA VENGLÁŘOVÁ.
Metodická pomoc obcím Porada se starosty obcí Pardubického kraje
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
Místní demokracie a participace na veřejném životě
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Podmínky učení.
Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2011
ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S ROZVOJEM VŠECH TŘÍ ČÁSTÍ SEBEDŮVĚRY -
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
Asertivita.
Síť Mateřských center o.s.
Význam sociálních podnětů pro rozvoj empatie a mentalizace aneb dívej se mi do očí Schopnost orientace v pocitech jiného člověka má neurobiologický základ,
Komunikace.
Temperament, charakter, motivace
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Prezentační a komunikační dovednosti
Specifické metody SP LS 16
Příprava pěstounů a sociální zabezpečení
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Metodika podpory sociálního a emočního vývoje dětí předškolního věku
Transkript prezentace:

K OMUNIKACE

K ONFLIKT Zkuste napsat, co je konflikt? (Jak vzniká? Jaké má znaky?) Platí, že konflikt = hádka? Jakým způsobem je možné konflikty řešit?

K ONFLIKT Vzniká ve chvíli, kdy máme odlišné názory a představy Řešení konfliktu závisí na mnoha věcech:  temperamentu  náladě  vztahu k druhé osobě  Komunikačních dovednostech

T EMPERAMENT Jaké typy temperamentu znáte? Jak jednotlivé typy jednají? Lze ovlivnit svůj temperament?

T EMPERAMENT

Z VLÁDÁNÍ KONFLIKTŮ Sebeřízení  schopnost ovládat se  schopnost pracovat se svými pocity  schopnost nenechat se strhnout situací Semafor se hodí i při řešení problémů Stůj! Připrav se. Jeď!

Z VLÁDÁNÍ KONFLIKTŮ Citlivost vůči druhým  schopnost vnímat situaci i z pohledu ostatních  schopnost vnímat ho a naslouchat mu  schopnost porozumění Cílem není vítězství jedné strany, ale společně dosažené řešení.

V YJEDNÁVÁNÍ Uvolnění atmosféry – uvolněnost, klid, dostatek času Diskuse – sdělování vlastních stanovisek, vzájemné naslouchání, snaha o pochopení druhého, zpětná vazba Hledání řešení – návrhy na řešení, kompromisy Shrnutí – ujasnění výsledku, ocenění spolupráce, poděkování