AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt Fakultní nemocnice u sv
Advertisements

Psychosomatické obtíže u dětí a adolescentů
Neurózy, psychózy, rané poruchy
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
ZÁVAŽNÉ EMOČNÍ PORUCHY V DĚTSKÉM VĚKU A DOSPÍVÁNÍ
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
o.s. Péče o duševní zdraví
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
AUTOŘI: BARBORA MIKULOVÁ LUCIE KMENTOVÁ 4.A
Neurotické poruchy, poruchy vyvolané stresem a poruchy přizpůsobení
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
Diagnostika. Hodnotíme:  Závažnost, dlouhodobé přetrvávání  Poruchy chování ve vztahu k rodině  Poruchy chování vázané na činnost v partě  Poruchy.
Mgr. Jolana Polzová Mgr. Jan Žufníček
Emoce (city).
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
SYNDROM TÝRANÉHO DÍTĚTE
Interrupce jako trauma
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Sebeuvědomění a sebekontrola
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Klasifikace duševních poruch
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Veronika Řeháková C3B, PSY Datum vypracování:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Dysfonie, Afonie, Fonastenie,
POSTURIKA – SDĚLOVÁNÍ DRŽENÍM TĚLA
Specifické dětské diagnózy
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Riziko: Chybí ochranné prostředí, které nevyhovuje individuálním potřebám dítěte. klíčové: uzpůsobit prostředí patří mezi první úkoly + Náročnější prostředí.
Internalizované poruchy chování
Neurotické poruchy, poruchy vyvolané stresem
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
Pavlína Hlaváčová Alzheimerova choroba Pavlína Hlaváčová
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
ADHD PORUCHA POZORNOSTI S HYPERAKTIVITOU
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 03 – Psychologie a psychiatrie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
Craving a emoce při léčbě návykových poruch Jana Richterová 4.ročník.
ODKLAD POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_ZV_1_5E_NEC_06_FOBIE.
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
Speciální pedagogika Doc. PaedDr. Olga Zelinková, CSc.
Příčiny neúspěchu žáků Jana Míková. John Holt: „Proč děti neprospívají“ John Holt: „Proč děti neprospívají“ Bojí se, nudí a jsou zmatené Bojí se, nudí.
Osobnost Biologická (tělesná), sociální (společenská) a psychologická (duchovní) jednotka Struktura osobnosti Soubor relativně stálých vlastností.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo v digitálním archivu školy
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Záškoláctví
Neurotické poruchy, poruchy vyvolané stresem
6. Diagnostika sociálních vztahů ve skupině dětí
Speciální psychiatrie – MKN 10 Organické duševní poruchy
Základní pojmy speciální pedagogiky
Eva Smejkalová Klinická psychologie II.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_Základní lidská práva TÉMA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA: zdraví, porucha, úzkost, fobie MÉNĚ ZÁVAŽNÉ EMOČNÍ PORUCHY V DĚTSKÉM VĚKU A DOSPÍVÁNÍ VY-32-INOVACE-PSY-215

duševní zdraví = normalita (optimální stav) porucha = dojde k vybočení od normálu především se jedná o emoční poruchy dříve neurózy, poruchy adaptace týkají se hlavně strachu úzkost i strach jsou běžné reakce úzkost je nevyhraněná, nedefinovaná vůči určitému elementu strach je z konkrétní věci, osoby, děje jde o varující faktory, když riziko pomine ustupují, pokud přetrvávají i po vymizení příčiny, jde o poruchu

Příčiny oslabení CNS ranně získané (v době porodu, ihned po porodu) příčiny v rodině (nedostatečné přijetí a bezpečí do 3 let) infekce, zranění nerovnoměrný vývoj (ADHD)

DRUHY Patologická úzkost nepřiměřená situaci, brzdí a omezuje vývoj příznaky: stažení se do sebe omezení aktivit x hyperaktivita, neklid (častá záměna za LMD, ale tady to není od raného dětství) nepřiměřené reakce (ne všude), někdy zlozvyky

Generalizovaná úzkostná porucha přetrvává do školního věku příznaky: trvalé napětí, nemizí objevují se psychosomatické potíže celková nejistota, strach z chyby malá sebedůvěra, perfekcionismus tendence odkládat úkoly = stresy se kupí v pozadí často výkonná rodina

Vyhýbavá porucha patologický strach z lidí, hlavně neznámých, normální do 3 let někdy se omezuje jen na neznámé dospělé (elektivní mutismus) znak nezralosti upravuje se během 1. stupně školní docházky, maximálně do 13 let problém nastává, když nevymizí

Sociální fobie postihuje i dospělé často až panické záchvaty, ztráta sebekontroly nutná terapie, úprava je možná jen zřídka problém se spíše stupňuje Separační úzkost nadměrná obava z odloučení od rodiny průběh varíruje od mírných forem až po těžké, jde o rizikový stav u šestiletého dítěte vhodný odklad školní docházky (do 3 let normální)

Školní fobie příbuzná porucha, úzkost ze školy nutno rozlišit, zda jde o obecný strach ze školy nebo konkrétní věci (učitel, známky, šikana) hysterie do chvíle, než přijde do školy a usedne do lavice důvod strachu dítě nezná, často porucha z nezralosti, po delším pobytu doma dítě je nutno dostat do školy za každou cenu (i násilím), jinak se porucha fixuje

vhodný je doprovod osobou, kterou dítě tolik nezná = nedovolí si scény hlavně neustupovat pokud je dítě jen líné, nebývá odpor tak silný

POUŽITÉ ZDROJE: NAKONEČNÝ, Milan: Lidské emoce. 1.vyd. Praha: Academia, s. ISBN NAKONEČNÝ, Milan: Psychologie osobnosti. 2.vyd. Praha: Academia, s. ISBN NAKONEČNÝ, Milan: Motivace lidského chování. 1.vyd. Praha: Academia, s. ISBN Obrázková galerie Microsoft Office PowerPoint 2003