Autor výukového materiálu: Adéla Fišerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:19. září 2012 Číslo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor výukového materiálu:
Advertisements

Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Řazení událostí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Autor výukového materiálu: Mgr. Klára Viznerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:Září 2012 Číslo.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.17 II
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Autor výukového materiálu: Adéla Fišerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:17. září 2012 Číslo.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
České peníze 1 Finanční gramotnost I. stupeň Jaroslava Pavlatová, , Finanční gramotnost I. stupeň, České peníze 1.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Autor výukového materiálu:
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_33_04 NázevRozpočet partnerů Druh učebního materiálu Pracovní list – příklad rozpočtu PředmětEkonomika Ročník4 Tématický.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_05 NázevRozpočet domácnosti Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekFinanční.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Autor výukového materiálu: Adéla Fišerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:14. září 2012 Číslo.
Inflace Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Autor výukového materiálu:
Autor výukového materiálu: Dagmar Mikulová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu: Číslo klíčové aktivity:III/2.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Najdi ve větách volně žijící zvířata Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Autor výukového materiálu: Adéla Fišerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu: 21. září 2012 Číslo.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
ANOTACE CZ. 1.07/1.5.00/ Já a moje rodina VY_52_INOVACE_87_96
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_33_03 NázevRozpočet Druh učebního materiálu Pracovní list – Rozpočet studenta PředmětEkonomika Ročník4 Tématický.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_110.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_765.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Křížovka – příbuzenské vztahy
Rodokmen Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Autor výukového materiálu:
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_16 NázevBankovní pojmy Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekBankovnictví.
Hodnota peněz Kde mohou děti přijít k penězům? - kapesné - odměna od rodičů nebo prarodičů.
Půjčka Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_.
 Název školy: Základní škola Název Název školy: ZŠ speciální Litvínov, Šafaříkova 991, okres Most Autor: Mgr. Helena Trnková Název materiálu: VY_32_INOVACE_59_Hospodaření.
Anotace Finanční gramotnost –Kvíz Hospodaření s penězi na svačinu AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Hospodaření s kapesným na svačinu.
EU peníze školám VI. Finanční gramotnost Koordinátor: Luboš Zajíc VI/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti VI/3 Vzdělávání.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_07_01_slovní úloha Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou českých mincí Autor Čekalová Sylva Jazyk Čeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů.
Mgr. Romana Vítková ZŠ a MŠ Nedašov
Platební karta Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti.
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Příjmy a výdaje rodiny Nováků
Výpis z účtu Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_06 Vztahy mezi lidmi
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
EU_62_A_sada 1_16_M_Výdaje_Pol
hospodaření domácnosti.
Anotace Vysvětlit, jak správně hospodařit s penězi. Popsat, co je rozpočet a objasnit žákům, jak sestavit svůj měsíční rozpočet a rozpočet rodiny. Objasnit.
Transkript prezentace:

Autor výukového materiálu: Adéla Fišerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:19. září 2012 Číslo klíčové aktivity:VI/2VYS_62_INOVACE_ZSV.1.04 Typ vzdělávání, ročník: Střední vzdělávání 1. ročník Praktické školy dvouleté Vzdělávací oblast, vzdělávací obor, tématický okruh, téma: Člověk a společnost Základy společenských věd Člověk jako občan Trh práce Druh učebního materiálu:Prezentace Očekávaný výstup: Žák by měl: dokázat vyhledávat informace na trhu práce orientovat se v pracovně právních vztazích Anotace/metodický list: Trh práce Prezentace je určena k pochopení důležitost i hospodaření s penězi.

Je neděle a u rodiny Penízkových je neděle dnem, kdy tatínek dětem pravidelně rozděluje kapesné na další týden. Ondra i Barunka dostávají každou neděli 50 Kč.

Tatínek: „Děti, tady máte týdenní kapesné.“ Ondra: „Děkuju, tati!“ A jde si peníze uložit do peněženky. Barunka: „Děkuju, tatínku. Penízky si schovám do pokladničky.“ Tatínek: „A hlavně to všechno hned neutraťte!! Víte, že další dostanete zase až příští neděli!!“

 Proč ale tatínek dětem říká, že jim dává kapesné? Ani Ondra ani Bára si přeci žádné peníze do kapsy nedávají!  Penízky, které od tatínka dostanou si hned uloží do peněženky nebo do pokladničky.

 Dokázal bys vysvětlit co to znamená dostávat kapesné?  Ty kapesné dostáváš? Jak pravidelně?

„Do kapsy si kapesné samozřejmě nedávám. Jak se znám, tak by mi z kapsy určitě vypadlo. Raději si peníze uložím hned do peněženky. Moje mladší sestřička si však penízky ukládá do pokladničky. Někteří kluci ve třídě ale kapesné vůbec. Rodiče jim peníze dají až když si něco chtějí koupit.“

 Proč tedy děti Penízkovi dostávají kapesné každou neděli???

„Kapesné dostávám od 3.třídy. Nejdříve mi maminka také kupovala jen když jsem něco chtěl. Jednou však taťka řekl: „Je na čase, aby se ten náš kluk taky naučil hospodařit s penězi! Co na to říkáš maminko?“ a maminka dodala: „pravda, pravda tatínku!“ S tatínkem jsme se domluvili, že kapesné budu dostávat každou neděli 50 Kč na týden.

„Několik prvních týdnů se mi stávalo, že jsem celé kapesné utratil za žvýkačky, bonbóny a sušenky hned v pondělí. Teď už vím, že s kapesným musím vystačit opravdu celý týden a víc nedostanu. Každý týden se snažím část kapesného ušetřit a později si koupit nějakou věc, která se mi líbí a kterou potřebuji.“

Dostáváš kapesné pravidelně? Proč si myslíš, že kapesné dostáváš? ________________________________________ ____________________________________ Nedostáváš kapesné? Proč si myslíš, že ne? ________________________________________ ____________________________________

Kam si své penízky ukládáš? ________________________________________ ____________________________________ Utratíš všechny peníze? Myslíš, že je to správně? ________________________________________ _______________________________________ _______________________________________

Ukládáš si nějaké peníze stranou? Spoříš si je? ________________________________________ ____________________________________ Víš na co? ________________________________________ ____________________________________ Myslíš, že si spoří všichni lidé? _______________________________________

SKOŘEPOVÁ, Eva. O penězích a hospodaření: s Kačkou a Filipem. 1. vyd. Ilustrace Lukáš Fibrich. Praha: Fragment, 2010, 63 s. Finanční gramotnost. ISBN