INTEGRACE DĚTÍ S VÝCHOVNÝMI PROBLÉMY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Advertisements

Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/2.4.00/ NÁZEV PROJEKTU: VZNIK A ROZVOJ PARTNERSKÉ SÍTĚ PRO REALIZACI STÁŽÍ A APLIKOVANÉHO VÝZKUMU KATEDRY PSYCHOLOGIE.
PŘÍPRAVNÉ TŘÍDY ZÁKLADNÍCH ŠKOL v Městské části Praha 9 MOST MEZI ŠKOLKOU A ŠKOLOU.
Poradenství jako specifický druh psychologické pomoci
PhDr. Zuzana Hadj Moussová
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
Taneční a pohybová výchova
Školní poradenské pracoviště
Inkluzivní škola Předpoklad rovných příležitostí ve vzdělávání
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Školní poradenské pracoviště
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Středisko integrace menšin Opava Husova
METODICKÁ DOPORUČENÍ K ZAČLEŇOVÁNÍ ŽÁKŮ-CIZINCŮ DO VÝUKY
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Komunikace mezi generacemi
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
PŘÍPRAVNÉ TŘÍDY ZÁKLADNÍCH ŠKOL v Městské části Praha 9
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Specifické vývojové poruchy učení
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Minimální preventivní program školy
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
Prevence sociálně patologických jevů a MŠMT
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Hyperkinetické poruchy chování PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Předškolní vzdělávání v Evropských školách PhDr. Dana Musilová Inspektorka pro předškolní a primární cyklus Evropských škol
Riziko: Chybí ochranné prostředí, které nevyhovuje individuálním potřebám dítěte. klíčové: uzpůsobit prostředí patří mezi první úkoly + Náročnější prostředí.
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami a změny v legislativě.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
OBLASTNÍ CHARITA MOST NÍZKOPRAHOVÉ ZAŘÍZENÍ PRO DĚTI A MLÁDEŽ ZASTÁVKA DUCHCOV.
ADHD PORUCHA POZORNOSTI S HYPERAKTIVITOU
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
ZÁŠKOLÁCTVÍ.  Záškoláctví je jedním ze závažných problémů, které musí školství řešit.
Příčiny neúspěchu žáků Jana Míková. John Holt: „Proč děti neprospívají“ John Holt: „Proč děti neprospívají“ Bojí se, nudí a jsou zmatené Bojí se, nudí.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
Metodická schůzka RŠPP – VIP II Dr. Anna Kucharská, Ph.D.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
Škola pro všechny Setkání koordinátorů inkluze ZŠ Jeseník, Fučíkova
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
9. Tvorba individuálního plánu
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Seminář ke speciální pedagogice 1
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
9. Tvorba individuálního plánu
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Mgr. Et Mgr. Veronika Boussag, dipl. um.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Příprava pěstounů a sociální zabezpečení
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

INTEGRACE DĚTÍ S VÝCHOVNÝMI PROBLÉMY

VÝCHOVNÉ PROBLÉMY vliv jiného postižení – nesprávná diagnostika výukové selhávání – specifické poruchy učení specifické poruchy chování ADHD, LMD, hyperaktivita výukové selhávání – emoční problémy dětí vývojově podmíněné poruchy chování – nezralost, přechodné poruchy vliv sociokulturního prostředí minority poruchy chování

ADHD ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorders - hyperaktivita s poruchou pozornosti) a ADD (Attention Deficif Disorders - porucha pozornosti) Děti, které trpí hyperkinetickým syndromem s poruchou pozornosti jsou nepozorné, aktivní a impulzivní v míře, která není přiměřená jejich mentálnímu věku a pohlaví. Jednotlivé symptomy vystupují do popředí v situacích, které kladou požadavky na udržení pozornosti a sebekontrolu. deficit pozornosti impulsivnost hyperaktivita

OBECNÉ ZÁSADY PRÁCE S ŽÁKEM S ADHD žák by neměl sedět přímo u okna na stole by měl mít pouze to, s čím se pracuje kontakt s učitelem by měl být co nejpřímější učitel by měl znát způsob, jak dítě uklidnit, např. pohledem očí, položením ruky na rameno učitel musí používat přímé a výstižné věty nepřiměřené chování by učitel neměl přehlédnout, měl by však reagovat tiše a klidně žákovu nekázeň nelze považovat za projevy schválnosti. důležité je snažit se podchytit snahu žáka je vhodné pracovat v co nejmenších skupinách a umožnit, aby žák alespoň část práce udělal správně učitel by neměl odměňovat jen výsledek práce, ale i zájem a pohotovost důležitý je řád a pravidelnost žák potřebuje k uvolnění mnoho pohybu a někdy i bezúčelnou činnost, aby zregeneroval své síly vhodné je umožnit těmto dětem pohyb i v průběhu hodiny důležité je tyto žáky nepodceňovat nezbytné je trpělivě vysvětlovat, co je správné chování a co ne důležitá je neustálá tolerance a také naděje, že se dítě zlepší

EMOČNÍ PROBLÉMY odkaz na psychologa medikace častější absence – důvod hospitalizace sociální problémy – oběť šikany

NEZRALOST rozhovor s rodiči porozumění, podpora někdy návrat do MŠ kontakt s PPP

PORUCHY CHOVÁNÍ metodik prevence minimální preventivní program cílená a nespecifická prevence pohovor s rodiči diagnostický ústav zpětné začlenění – nestigmatizovat

MINORITY legislativní kroky: celospolečenská mediální kampaň zaměřená na změnu předsudečných postojů majoritní veřejnosti k romské minoritě okamžité moratorium na přeřazování romských dětí do rámcového vzdělávacího programu pro děti s lehkým mentálním postižením etický kodex bezodkladně adresovaný soustavě psychologicko-poradenských pracovišť zopakování šetření Ústavu pro informace ve vzdělávání v první polovině roku 2010 a prokázání pozitivní změny v meziročním srovnání.

ZÁKLADNÍ PŘÍSTUPY VE VÝCHOVĚ DĚTÍ RŮZNÝCH MINORIT zohlednit kulturní odlišnost vhodné je využití vyučovacích předmětů jako zeměpis, občanská výchova, JČ-sloh, na 1. stupni vlastivěda, k představení nejen kultury země, odkud dítě pochází, zvyků a tradic, ale také české kultury, regionu, města třídní učitel může dítěti stanovit tzv. patrony z řad spolužáků, kteří by je doprovázeli ve školním životě, vysvětlovali kulturu české školy z pohledu dítěte (známkování, systém odměn, trestů,.. .) začlenit dítě do volnočasových skupinových aktivit ve škole, tím přirozeně rozvíjet jeho sociálně komunikační dovednosti v případě, že se vyskytuje ve škole více dětí cizinců, mít databázi studentů či důchodců, ochotných doučovat především český jazyk udržovat a rozvíjet pravidelné kontakty s rodiči nebo zákonnými zástupci, k tomu je nutná znalost kulturního prostředí a hodnoty vzdělání vůbec, zvážit jazykové kompetence rodičů, kdo vede komunikaci, kdo tlumočí