Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: 17. 9.2012 Název: VY_32_INOVACE_3.1.15.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MUDr. Martin Kučera Mgr. Kateřina Fritzlová
Advertisements

Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_1.1.1
Název SŠ: Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.107/1.500/ Název projektu: Moderní škola Předmět:Český.
Řeč, jazyk, mluva.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.1.12
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.1.1.
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: dubna 2012
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.3.1.
Dýchací soustava – prověrka VY_52_INOVACE_31 Sada 1
Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.7
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.3.4.
Neverbální komunikace
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_1.2.4.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.1.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Komunikační dovednosti
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.1.8.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_1.1.4.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: ING. EVA ŠÍDOVÁ Název:VY_32_INOVACE_69_DÝCHACÍ SOUSTAVA Téma:ČÁSTI DÝCHACÍ SOUSTAVY,
KOMUNIKACE V..
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Fyzika Zvuk.
Zvuková stránka jazyka
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.2.4.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_1.1.7.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.1.4.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Překlad: PhDr. Jan Kuneš
Fonetika (fóné – hlas, zvuk lidské řeči)
DÝCHACÍ SOUSTAVA.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.3.7.
Dýchací soustava Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci dýchací.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.4.
Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.1.13
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
VY_32_INOVACE_08/3/1 Náměty pro výuku výchovy k občanství v 6. – 9. ročníku Komunikace Mgr. Luboš Horký Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Dýchací soustava.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.2.7.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Přípravná cvičení předchází výuce správné výslovnosti
Přípravná cvičení předchází výuce správné výslovnosti
DÝCHACÍ SOUSTAVA Životodárný kyslík. Dýchání = respirace Hlavní funkce DS RESPIRACE Význam dýchání PŘÍSUN KYSLÍKU DO KRVE ODVÁDĚNÍ OXIDU UHLIČITÉHO Z.
K OMUNIKACE - DIAGNOSTIKA Zimní semestr. K OMUNIKACE Znamená výměnu informací, tj. předávání, zpracování a předávání informací Zahrnuje nejen komunikaci.
Vznik hlasu Radan Havlík AUDIO-Fon centr Brno. Základní podmínka vzniku hlasu Anatomické a funkční propojení 3 systémů: Anatomické a funkční propojení.
KULTURA OSOBNÍHO PROJEVU Střední škola obchodně technická s. r. o. Mgr. Marta Fojtíková.
KOMUNIKACE a JEDNÁNÍ II. 1)Slovní a mimoslovní prostředky 2)Typologie osobnosti – a komunikace.
Anotace Prezentace je určena k seznámení a procvičování učiva „Dýchací soustava“. Žák má možnost názorně vidět systém této soustavy. Funkce jednotlivých.
LJP - Mluvidla 1. část - dechové ústrojí
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Komunikace. Komunikace – neverbální „řeč těla“ zrakový kontakt mimika gesta pohyby doteky oblečení.
LJP Mluvidla 3.část - artikulační ústrojí
Dýchací soustava.
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
anatomie a fyziologie mluvních orgánů
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
  Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Škola: SŠ, ZŠ a MŠ Karviná Autor: Bc.Balonová Soňa
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Téma: Hlasová a jazyková cvičení - prezentace Anotace: Prezentace slouží k zopakování probraného učiva: Hlasová a jazyková cvičení. Žáci si interaktivně, ústně i písemně opakují učivo, pracují analyticky s vlastními čtenářskými dovednostmi a znalostmi, nalézají vztahy mezi verbální a neverbální komunikací.

Verbální a neverbální komunikace v praxi Hlasová a jazyková cvičení - prezentace Autor: Mgr. Dana Vicherková

Základní podmínky k řeči Jak se dorozumíváme? -Verbálně (slovem a písmem) -Neverbálně (posuňky – znaky atd.) Řeč těla – gestika, mimika, haptika(dotyky), olfaktorika, posturika(postoj), proxemika(vzdálenost)…

Schopnost mluvit NENÍ VROZENÁ! Řeči se musíme učit!

Tři stránky řeči MLUVNÍ  SLUCHOVÁ  VÝZNAMOVÁ K dorozumění musíme umět myšlenku: vyjádřit, slyšet (vidět) a porozumět jí.

Mluvení Soustava určitých motorických zvyklostí našeho těla – pohybů, které jsou řízeny z nervového centra. Jedná se o mluvidla.

Co jsou to mluvidla? RTY, JATYK, MĚKKÉ PATRO = HLÁSKOVACÍ ÚSTROJÍ HRTAN S HLASIVKAMI = HLASOVÉ ÚSTROJÍ PLÍCE, DÝCHACÍ SVALY = RESPIRAČNÍ ÚSTROJÍ

Co vzniká v řeči?  Motorický slovní obraz (po volním popudu)  Pohyb trojího svalstva- dýchacího (respiračního), hlasového (fonačního), artikulačního (hláskotvorného)  Koordinace všech tří svalových skupin

Psychické a fyziologické podmínky řeči Mluvní projevy jsou spjaty s duševním životem. Lidská mluva je nástroj myšlení v pojmech.

Co je základem správného užívání řeči? Vzájemná součinnost a dokonalé fungování korových center řeči i spojovacích drah.

Dýchání při mluvení Druhy dýchání: břišní, žeberní a střídavé V řeči jde o správnou spotřebu vzduchu a dechové námahy. V řeči máme dobře hospodařit s dechem!

Hlasivky Jsou bělavé a lesklé. Jsou uloženy v hrtanu, který stojí na křižovatce cesty dýchací a polykací.

Jak vzniká hlas? Zvuk hlasu netvoří hlasivky samy, ale periodické chvění vzdušného sloupce nad hlasivkami.

Vzduchový proud v hrtanu (z průdušnice) Oddálí svým tlakem obě hlasivky, tím se rozevře hlasová štěrbina a jí unikne jisté množství vzduchu. Zmenší se tlak, hlasivky se vrátí pružně do středu.

Tvorba hlasu - shrnutí Střídavým rozvíráním a zavíráním hlasové štěrbiny se vytvoří střídavé zhušťování a zřeďování vzduchu nad hlasivkami – tím zároveň vzniká HLAS.

Cvičení Vytvořte hlasová cvičení: dechová, rytmická, artikulační.

Konec prezentace Název: Hlasová a jazyková cvičení – prezentace Autor: Mgr. Dana Vicherková Zdroje: Čechová, M. a kol.: Český jazyk pro 1. ročník SOŠ, SPN, Praha: 2000 Adámková, Petra a kol.: Český jazyk a komunikace pro střední školy – 1. díl – Učebnice, Brno: Didaktis 2010