Marketingové prostředí (mikro, makro)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Hodnocení konkurenčního postavení produktu. 2 Agregační hodnocení konkurenčního postavení KS = a * TZ + b * EZ + c * MZ PT = a*TP + b*EP + c*MP PT KS.
Zahraniční obchod.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Systémové pojetí manažerské práce
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
Prostředí marketingu.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Vybrané metody analýzy
Základy marketingu šestá přednáška
Analýza makro a mikroprostředí
MARKETINGOVÝ MIX.
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Analýza vlastního podniku
Marketingové prostředí
úvod pojetí a obsah marketingu
2.Marketingové prostředí
Marketingový mix Produkt.
Struktura stavebního trhu Obr. č. 1:. Interakce stavebního trhu s vnějším okolím Obr. č. 2:
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Tržní cílení – hodnocení tržních segmentů
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
Marketingové prostředí obce
Důvody vstupu na zahraniční trhy
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Tržní prostředí.
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Př.MPO 2: strategie podniku a růst hodnoty podniku Strategie Růst výkonnosti podniku Růst hodnoty podniku.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Marketingové prostředí Úloha marketingu v podniku.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Model struktury strategického managementu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Strategie.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podklady pro zpracování semestrální práce
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Marketing neziskových organizací
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Marketingový systém řízení
Vítejte na marketingu.
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
Ekonomika malých a středních podniků
Transkript prezentace:

Marketingové prostředí (mikro, makro) Úspěšný marketing sleduje okolní prostředí a přizpůsobuje nabídku tak, aby s ním byla v souladu

Jaký je chemický podnik? Průmysl ropy a petrochemie Pohonné hmoty Suroviny etylen, propylen, benzen, toluen,… Velké objemy – doprava Základní anorganické chemikálie – kyseliny, dusičnany, technické plyny Chemické meziprodukty – polotovary pro barviva, léčiva, prostředky na ochranu rostlin Pomocné prostředky - barvy, laky, plasty pro výrobu obuvi, textilu, lepidla, tmely, plasty

Míra ovlivnění podnikem Úrovně marketingového prostředí Míra ovlivnění podnikem 100% Úroveň 1 Vnitřní prostředí Úroveň 2 Trhy podniku Úroveň 3 Soubor stakeholderů Úroveň 4 Makropro-středí Konkurence

Makroprostředí Politicko-právní: systém norem ovlivňujících podnikatelskou činnost Ekonomické: komplex globál. a lokálních vlivů, které formují tržní potenciál firem Sociální: kulturní - soubor prvků vyjadřujících lidské hodnoty, postoje, vnímání demografické – charakteristiky populace Technické a technologické: každá nová technologie s sebou nese důsledky (růst efektivity x tvůrčí destrukce) Přírodní: nedostatek surovin, rostoucí náklady na energii, zvyšující se stupeň znečištění

e-commerce Dostupnost rozšíření internetu v podnicích je vysoká, téměř 90% podniků v ČR Bezpečnost informací a plateb na B2B má mnohem menší význam než na B2C Počet zakázek uzavíraných pomocí internetu roste řádově v desítkách %

Míra ovlivnění podnikem Úrovně marketingového prostředí Míra ovlivnění podnikem 100% Úroveň 1 Vnitřní prostředí Úroveň 2 Trhy podniku Úroveň 3 Soubor stakeholderů Úroveň 4 Makropro-středí Konkurence

Vnitřní marketingové prostředí kvalitní výkon marketingových činností koordinace a úzké pracovní vztahy s V&V, prodejem, ... zřetelný náhled na silné a slabé stránky, tvorba konkurenční výhody

Trhy podniku Průmyslové Spotřební Státní (armáda, státní rezervy, …)

Průmyslový trh (Bussines to bussines ) B2B tvoří ho podniky, které nakupují nebo pronajímají si „hodnotu“ od nás proto, aby mohli vyrábět, prodávat dalším členům hodnotového řetězce a vydělávat

Hodnotový řetězec Podnik je součástí mnoha hodnotových řetězců. Jeho produkt „přidává“ hodnotu pro dalšího odběratele v řetězci. Spolana – celulóza – textilní fabrika – tkanina – výrobci oděvů - zákazník

Spotřební trh B2C tvoří ho jednotlivci nebo jejich rodiny Nakupují za účelem uspokojení individuálních (rodinných) potřeb

Vlastnosti Spotřební trh Průmyslový trh Čas strávený Kupující: · Počet Relativně mnoho Re lativně jen několik málo Geografická koncentrace Relativně nízká Relativně vysoká Akční rádius Relativně malý Relativně velký Znalosti kupujícího Relativně malé Relativně značné Motiv nákupu Potřeby , často emoc ionální Zisk, vhodnost pro VZ, racionální Orientace L okální Mezinárodní Čas strávený nákupem Relativně krátký Relativně dlouhý Nakupované množství Relativně velké Hodnota transakce Typ po ptáv ky K onečná Odvozená Požadované balení variant Často specifické Vliv kupujícího na produkt Trh: Citlivost na ekonomickou situaci Vztah: Komplexnost R elativně velký

Veřejnost (stakeholders) = zájmové a vlivové skupiny Příklad – výrobce léčiv

Soubor stakeholderů Akcioná ři Konkurenti Výzkumné organizace Kontrolní org. SÚKL Nemocnice Prakti čtí léka Lékárníci Zdravotní pojiš ťovny Dodavatelé surovin Zam ěstnan- ci Banky a finan ční instituce Velkoobchod s léky ( ZZ) Vláda, parlament Podnik (výrobce lé čiv)

Konkurenční prostředí Marketingově řízené firmy musí věnovat pozornost nejen zákazníkům, ale i konkurenci - setkáváme se s ním na všech typech trhů - struktura konkurence (Porter – pět sil, které ovlivňují přitažlivost trhu, Kotler – strategie přístupu k trhu)

Na B2C má zákazník (téměř) vždy volbu Podnik Konkurence

Porter (1980) Konkurence uvnitř odvětví Vyjednávací síla dodavatelů Vyjednávací síla zákazníků Hrozba nově vstupujících firem Hrozba substitučních produktů

Analýza konkurentů

Tři zdroje, které přináší konkurenční výhody Inovace výrobků Zlepšení procesů Nástroje marketingového mixu a služby

Vysvětlete pojem hodnotový řetězec. Popište složky marketingového prostředí. Vysvětlete vlivy působící v makroprostředí. Popište Porterův model.