Redoxní reakce. Výroba železa a oceli. OPAKOVÁNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠABLONY: INOVACE V CHEMII 52/CH21/ , VRTIŠKOVÁ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: ČLOVĚK A PŘÍRODA NÁZEV VÝUKOVÉHO MATERIÁLU: CHEMICKÉ DĚJE A REAKCE AUTOR:
Z ZAČÍNÁME Zdeňka Šetková ZŠ Masarykova, Ostrov.
Výroba železa Železné rudy : Magnetovec(magnetit) až 70% Fe
Redoxní reakce = Oxidačně-redukční reakce (učebnice str. 60???)
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
REDOXNÍ DĚJ RZ
Číslo a název šablony klíčové aktivity
VIII. OXIDAČNĚ - REDUKČNÍ (REDOX) REAKCE
Při výrobě železa se využívají také redoxní reakce
Výroba železa a oceli.
Vyčíslení chem. rovnic.
REDOXNÍ DĚJ.
Výroba železa.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
OPAKOVÁNÍ: b) SO2 + H2O → H2SO3 c) Fe + H2SO4 → H2 + Fe2SO4
PaedDr. Ivana Töpferová
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 26 Autor: Lenka Poláková
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Řešení otázek na železo
Hliník Stříbrolesklý měkký kov III.A skupiny Vodič tepla, elektřiny
Redoxní reakce.
Železo Richard Horký.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Výroba oceli (zkujňování surového železa)
Základy chemických technologií 2009
ZÍSKÁVÁNÍ KOVŮ Chemie 9. ročník
Výroba surového železa
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Elektrolýza ZŠ Velké Březno.
REDOXNÍ REAKCE Chemie 9. ročník
Chemické rovnováhy (část 2.4.)
Výroba kovů.
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák REDOXNÍ REAKCE.
KOVY I ŽELEZO, HLINÍK. ŽELEZO latinský název Ferrum značka Fe vlastnosti: šedý, lesklý, pevný, magnetický kov, vysoká hustota, nesloučené se v přírodě.
KOVY Výroba kovů redukcí ze sloučenin. KOVY  významná skupina látek využívaná od starověku  většina kovů se v přírodě vyskytuje vázaná ve sloučeninách.
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Zapiš, nebo nalep do sešitu!!! „K O V“ Používání kovů lze právem považovat za velmi důležitý mezník v lidských dějinách. Pomocí kovů člověk mnohonásobně.
Výroba kovů. Kovy se vyskytují převážně ve sloučeninách – rudách (magnetit, hematit, sfalerit…). Z těchto rud se získávají technologiemi, které jsou založené.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: leden 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
Železo Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_CHE_1_57 Název.
Redoxní reakce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Úpravy redoxních rovnic
VÝROBA ŽELEZA A OCELI - VYSOKÁ PEC
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výroba železa Chemie pro 9. ročník ZŠ.
Výroba kovů.
Ocel Vypracoval. Lukáš Karlík
Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy Jesenická 11, Plzeň
Redoxní reakce.
RISK Chemie 9 I. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
… aneb oxidace a redukce dohromady
Redoxní reakce 1.
REDOXNÍ VLASTNOSTI KOVŮ A NEKOVŮ
Název vzdělávacího materiálu Železo
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
Obecná a anorganická chemie
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Kateřina Wernerová Název materiálu: VY_52_INOVACE_Ch.8.We.02_Kovy_priklady_vlastnosti_vyuziti.
Redoxní reakce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Redoxní reakce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-05
CHEMICKÝ KUFR Redoxní děje
VY_52_INOVACE_12 Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod cz. 1.07/1.4.00/ „Blíže k přírodním vědám“ Mgr. Markéta Ulrychová ŽELEZO.
Výroba železa a oceli - opakování
Transkript prezentace:

Redoxní reakce. Výroba železa a oceli. OPAKOVÁNÍ

1) Vysvětli, co je to oxidace a co je to redukce. 3) Vysvětli, co to jsou redoxní reakce. 4) Vyčísli chemické rovnice a urči, která z reakcí je redoxní: a) C + Fe2O3 → CO + Fe b) KOH + HCl → KCl + H2O c) CuO → Cu + O2 5) Urči u redoxních reakcí z minulého cvičení, který prvek se oxiduje a který se redukuje.

6) Popiš z jakých surovin a v jakém zařízení se vyrábí surové železo. 7) Vysvětli, jak souvisí následující chemická rovnice s výrobou železa: Fe2O3 + 3CO → 2Fe + 3CO2 8) Co je to litina a k čemu se používá? Co je to struska a k čemu slouží? 9) Jakým postupem a z čeho se vyrábí ocel?

10) Proč se železný šrot nechává před použitím v nístějových pecích co nejvíce zrezavět? 11) Na čem závisí vlastnosti vyrobené oceli? 12) Uveď dva příklady, k čemu se používá litina a dva příklady, k čemu se používá ocel.