Partnerství pro Liberecký kraj představení projektu pro SROP opatření 3.3 představení projektu pro SROP opatření 3.3.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Doporučení pro přípravu žádosti;
Advertisements

Partnerství v rámci v rámci Společného regionálního operačního programu Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán Společného regionálního operačního.
Podpora mikroregionů v Královéhradeckém kraji Ing. Pavlína Trpkošová Krajský úřad Královéhradeckého kraje Odbor regionálního rozvoje, cestovního ruchu.
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Podpora meziobecní spolupráce Prohlubování meziobecní spolupráce David Bohadlo Vedoucí právního týmu.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
1 Grantové schéma Podpora konkurenceschopnosti podniků Národní vzdělávací fond.
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
Celostátní síť pro venkov
 SROP 3.3 = příprava na čerpání fin.zdrojů EU v programovém období – absorpční a administrativní kapacita Budování rozvojového partnerství za.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY VZDĚLÁVÁNÍ V OBLASTI KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
Vytvoření a podpora Lokálního partnerství pro sociálně vyloučenou lokalitu Přichystalova 70 Sdružení Podané ruce, o.s.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Projekt „Zvyšování projektové absorpční kapacity Jihomoravského kraje“ realizovaný v rámci opatření 3.3. Společného regionálního operačního programu Konference.
Pomáháme neziskovkám Významný projekt Olomouckého kraje
„Budování rozvojového partnerství za účelem posílení kapacity při plánování a realizaci programů v kraji Vysočina“
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Celostátní síť pro venkov. Obsah  Cíle, nástroje a zásady Sítě  Organizační zajištění Sítě  Tématické pracovní skupiny  Kontaktní místa Sítě  Informační.
AGENTURA V ROCE Agentura pro sociální začleňování v romských lokalitách  schválen usnesením vlády č. 85/2008  pilotní fáze 2008 – 2010  odbor.
1 Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST října 2008 Mgr. Kateřina Bučková.
Šíření povědomí o Evropské strategii zaměstnanosti Národní vzdělávací fond PhDr. Miroslava Kopicová.
PROJEKT Zvyšování projektové absorpční kapacity Jihomoravského kraje, Opatření 3.3 SROP IV. Regionální sympozium, Lázně Hodonín
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Datum,místo. Národní program Phare část II Zaměření programu:  podpora podnikatelské infrastruktury (MMR) 
„Místní partnerství ve Vsetíně“ Seminář Knihovny a strukturální fondy EU II – využití prostředků EU na podporu rozvoje knihoven.
Aktivity v oblasti regionálního rozvoje Česko-Polská konference Partnerství LEADER , Bouzov.
Způsoby podávání projektů na úrovni krajů Příprava financování projektů internetizace knihoven ze strukturálních fondů Havlíčkův Brod, 18. –
SEMINÁŘ Možnosti podpory podnikatelského sektoru a jeho dalšího rozvoje v Libereckém kraji Příprava projektu vědecko technického parku v Liberci Mgr. Tomáš.
Projekt SROP 3.3 – „Posílení kapacity místních a regionálních orgánů při plánování a realizaci programů v Karlovarském kraji“ Pedagogické a vzdělávací.
0350 – Podpora nových vzdělávacích metod v systému vzdělávání ČMKOS Žadatel: ČMKOS Partner: AIVD Mgr. Dušan Martinek
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
1KÚKK, ORR Krajský úřad Karlovarského kraje odbor regionálního rozvoje Ing. Jana Bělohoubková „Internetizace knihoven Karlovarského kraje“
Jak připravit town- twinningový projekt v rámci programu Evropa pro občany Gabriela Hermannová.
1 Opatření 4.1 JPD3 Zvýšení adaptability zaměstnavatelů a zaměstnanců na změny ekonomických a technologických podmínek jako podpora konkurenceschopnosti.
OEF/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor evropských fondů.
Sekretariát Regionální Rady NUTS II Severovýchod Implementační jednotka Společného regionálního operačního programu.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Setkání s ASZ a NNO
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Společná strategie - projektové aktivity JMK a TTSK Seminář pro žadatele z JMK , Hodonín.
UKONČENÍ ADMINISTRACE Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Tisková konference
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Neziskový sektor jako partner. Národní úroveň Pracovní skupina „NNO a regionální rozvoj“ - otevřená platforma NNO na národní úrovni - téma: regionální.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Operační program Rozvoj venkova a multifunkční zemědělství Podopatření Rozvoj venkova (podopatření typu LEADER+) Ing. Lucie Lopatová.
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
FSS MU 2. dubna 2012 Neziskový sektor v České republice a partnerství.
Společný regionální operační program Budování rozvojového partnerství
5 POTŘEBNÝCH SOUČÁSTÍ místní Agendy 21
Individuální projekt OP VVV
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Závěrečná konference projektu
Jednání PS Vzdělávání Mgr. Barbora Ledlová
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Program švýcarsko-české spolupráce Zlín
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
V rámci Operačního programu Zaměstnanost
Transkript prezentace:

Partnerství pro Liberecký kraj představení projektu pro SROP opatření 3.3 představení projektu pro SROP opatření 3.3

Oč běží … Projekt Partnerství pro Liberecký kraj je novou příležitostí pro území Libereckého kraje Projekt Partnerství pro Liberecký kraj je novou příležitostí pro území Libereckého kraje  Jak připravit subjekty na tomto území pro budoucí lepší využití strukturálních fondů  Jak se naučit budovat vzájemná partnerství, a to v rovině technické, etické, vztahové  Jak společně připravit vlastní Operační program(ROP) v rámci kraje a NUTS II.

Příležitost Opatřením 3.3 SROP se může překonat dosavadní praxe, kdy žadatelé a další subjekty (kraj, podniky, obce, neziskové organizace aj.) vystupují většinou izolovaně a málo využívají přednosti vzájemné spolupráce.

Důraz je kladen na zvyšování -administrativní kapacity (tj. pro implementaci programů) -absorpční kapacity (tj. kapacity a schopností pro zpracování projektů) na regionální úrovni. Jde tedy o schopnosti jak kraje (jako vyhlašovatele grantových schémat a konečného příjemce), tak všech typů konečných příjemců a konečných uživatelů ve všech opatřeních všech operačních programů.

Posílení kapacity místních a regionálních orgánů při plánování a realizaci programů v rámci strukturálních fondů.Posílení kapacity místních a regionálních orgánů při plánování a realizaci programů v rámci strukturálních fondů. Posílení kapacity potenciálních příjemců podpory při přípravě a realizaci projektů spolufinancovaných ze strukturálních fondů EU.Posílení kapacity potenciálních příjemců podpory při přípravě a realizaci projektů spolufinancovaných ze strukturálních fondů EU. Specifické cíle programu

Plánování a realizace programů mohou v Libereckém kraji vyhlašovat pouze samotný kraj a ve velmi malé míře také skupiny pro místní akce, které vznikají v některých venkovských regionech a vyhlašují své programy financování v rámci opatření typu LEADER. Jako zprostředkující a poradenské struktury se při plánování a realizaci mohou uplatnit i další - Agentura regionálního rozvoje, různá poradenské, informační a vzdělávací střediska a agentury, zájmová sdružení právnických a fyzických osob jako Hospodářská komora apod.

Příprava a realizace projektů do těchto programů mohou předkládat do těchto programů mohou předkládat -obce, -svazky obcí, -nestátní neziskové organizace (NNO), -malé a střední podniky, -organizace zřízené krajem, městem nebo obcí -další organizace a instituce (podle úpravy jednotlivých opatření operačních programů). (podle úpravy jednotlivých opatření operačních programů). Jde tedy o velmi rozmanité cílové skupiny s širokým spektrem aktivit i právních forem, řádově o tisíce subjektů – potenciálních příjemců pomoci ze strukturálních fondů.

Partnerství Rozvojové partnerství v rámci kraje je v opatření 3.3 nejdůležitější podmínkou.Rozvojové partnerství v rámci kraje je v opatření 3.3 nejdůležitější podmínkou. Je jádrem celého projektu. Je jádrem celého projektu. Nejde o novou organizaci ve smyslu dodavatele služeb, nýbrž o sdružení všech klíčových institucí a organizací, které mohou ve vzájemné spolupráci připravit kraj na lepší využívání strukturálních fondů.Nejde o novou organizaci ve smyslu dodavatele služeb, nýbrž o sdružení všech klíčových institucí a organizací, které mohou ve vzájemné spolupráci připravit kraj na lepší využívání strukturálních fondů. Podobná partnerství fungují ve většině členských zemí EU.Podobná partnerství fungují ve většině členských zemí EU.

Partneři projektu Mohou se aktivně podílet na projektu - zapojení do jednotlivých aktivit formou nabídky svých dovedností, služeb atd.( viz uznatelné náklady projektu)Mohou se aktivně podílet na projektu - zapojení do jednotlivých aktivit formou nabídky svých dovedností, služeb atd.( viz uznatelné náklady projektu) Mohou využívat nabídnutých aktivit z projektu (školení, semináře,workshopy)Mohou využívat nabídnutých aktivit z projektu (školení, semináře,workshopy)

Partneři projektu V projektu rozlišujeme dvě skupiny spolupracujících subjektů:V projektu rozlišujeme dvě skupiny spolupracujících subjektů: hlavní partneři, kteří hrají klíčovou roli v přípravě a v realizaci projektu po celé období , vyjadřují se k této koncepci a k výsledné podobě projektu; jde většinou o subjekty s celokrajskou působností.hlavní partneři, kteří hrají klíčovou roli v přípravě a v realizaci projektu po celé období , vyjadřují se k této koncepci a k výsledné podobě projektu; jde většinou o subjekty s celokrajskou působností. ostatní subjekty, kteří z hlediska opatření 3.3 nejsou v pozici hlavních partnerů, avšak spolupracují s krajem, resp. s jeho rozvojovým partnerstvím jako subdodavatelé, konzultační orgány apod.; tyto organizace jsou partnerem při realizaci.ostatní subjekty, kteří z hlediska opatření 3.3 nejsou v pozici hlavních partnerů, avšak spolupracují s krajem, resp. s jeho rozvojovým partnerstvím jako subdodavatelé, konzultační orgány apod.; tyto organizace jsou partnerem při realizaci.

Hlavní partneři –Obce s rozšířenou působností III. stupně –Asociace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů - jako zástupce malých a středních podniků –Asociace nestátních neziskových organizací Libereckého kraje (ANNOLK) - jako zástupce nestátních neziskových organizací –Technická univerzita Liberec (TUL) - jako zástupce vzdělávacích kapacit kraje –Sdružení obcí Libereckého kraje (SOLK) - jako zástupce měst a obcí –Agrární komora

Partneři při realizaci Euroregion Niesse-Nisa-NysaEuroregion Niesse-Nisa-Nysa –Úřady práce –svazky obcí –soukromé poradenské a vzdělávací agentury(Agentura regionálního rozvoje ) –CzechInvest –skupiny pro místní akce (venkovská mezisektorová partnerství) –bankovní sektor ( Česká spořitelna) - další

Partnerské smlouvy V průběhu projektu( ) budou vznikat dvoustranné partnerské smlouvy, jasně deklarující vzájemné vztahy partnerů v projektu,a to mezi Libereckým krajem a partneremV průběhu projektu( ) budou vznikat dvoustranné partnerské smlouvy, jasně deklarující vzájemné vztahy partnerů v projektu,a to mezi Libereckým krajem a partnerem Ve smlouvách bude zakotven způsob spolupráce v průběhu projektu, jednotlivé pravomoce a odpovědnostiVe smlouvách bude zakotven způsob spolupráce v průběhu projektu, jednotlivé pravomoce a odpovědnosti

Řízení projektu Projekt bude řízen Řídícím týmem – tým bude sestaven v poměru 50:50 ze zástupců Libereckého kraje a partnerůProjekt bude řízen Řídícím týmem – tým bude sestaven v poměru 50:50 ze zástupců Libereckého kraje a partnerů Projekt bude administrovánProjekt bude administrován -2 manažery projektu -1 právník -1 finanční manažer -budou vytvořena 2 nová pracovní místa pro administraci projektu

Finanční rámec projektu Celková alokace Kč 100%Celková alokace Kč 100% Vlastní zdroje(Lbc kraj) Kč 12,5 %Vlastní zdroje(Lbc kraj) Kč 12,5 % Státní rozpočet Kč 12,5%Státní rozpočet Kč 12,5% Evropské zdroje Kč 75%Evropské zdroje Kč 75%

Časový rámec Projektová žádost bude předložena Projektová žádost bude předložena Realizace 1. čtvrtletí 2005 – 4.čtvrtletí 2007Realizace 1. čtvrtletí 2005 – 4.čtvrtletí 2007

Aktivity projektu Aktivita 1 – PartnerstvíAktivita 1 – Partnerství Aktivita 2 – Příprava na plánovací období (ROP)Aktivita 2 – Příprava na plánovací období (ROP) Aktivita 3 – Zvyšování absorpční kapacity Aktivita 4 – ŠkoleníAktivita 3 – Zvyšování absorpční kapacity Aktivita 4 – Školení Aktivita 5 – Vytvoření nových pracovních míst Aktivita 6 – Zpracování podpůrných analýz a dokumentůAktivita 5 – Vytvoření nových pracovních míst Aktivita 6 – Zpracování podpůrných analýz a dokumentů

1.Partnerství období IV/2004-IV/2007období IV/2004-IV/2007 Tvorba územních (min.10, napříč cíl. Skupinami) a sektorových partnerství ( občanské, profesní svazy, experti, veřejná správa) a vytvoření jejich organizačních strukturTvorba územních (min.10, napříč cíl. Skupinami) a sektorových partnerství ( občanské, profesní svazy, experti, veřejná správa) a vytvoření jejich organizačních struktur Uzavírání partnerských smluv – v průběhu celého projektuUzavírání partnerských smluv – v průběhu celého projektu Stanovení programové náplně partnerstvíStanovení programové náplně partnerství Finanční rámec cca 550 tis. KčFinanční rámec cca 550 tis. Kč

2.Příprava na nové program.období ROP Tvorba místních akčních plánůTvorba místních akčních plánů Tvorba ROP LKTvorba ROP LK Tvorba ROP NUTS II.Tvorba ROP NUTS II. Sběr, aktualizace a konzultace k přípravě projektů pro Sběr, aktualizace a konzultace k přípravě projektů pro Finanční rámec tis. KčFinanční rámec tis. Kč

3.Zvyšování absorpční kapacity Informační a osvětová kampaň s cílem zvýšit informovanost o problematice: -Projektového řízení -Strategického plánování -MA21 -Přípravy projektů -Komunikace a zapojování veřejnosti -atd. Twinningový program – přenos zkušeností Finanční rámec tis.Kč

4.Školení Příprava odborníků v území, schopných poskytovat odborné konzultace a poradenství. Účastníci této aktivity budou vybíráni na základě již existujících zkušeností Předpokládaný počet 100 expertů ( kurzy Euromanažer, Programování pro SF, Monitoring, evaluace, audit) Finanční rámec tis.Kč

5. Nová pracovní místa 2 nová pracovní místa pro administraci projektu2 nová pracovní místa pro administraci projektu Nákup techniky a vybaveníNákup techniky a vybavení Finanční rámec tis.KčFinanční rámec tis.Kč

6. Zpracování podpůrných analýz a dokumentů Plán komunikacePlán komunikace Vzdělávací program pro místní akční skupinyVzdělávací program pro místní akční skupiny Analýzy potřeb a zdrojů v jednotlivých aktivitáchAnalýzy potřeb a zdrojů v jednotlivých aktivitách DalšíDalší Finanční rámec tis.KčFinanční rámec tis.Kč

Očekávané výstupy osob, které absolvovaly vzdělávací kurzy- z toho 70 tvůrců projektů,- 30 osob pro tvorbu programů, monitoring, evaluaci a audit1 300 osob, které absolvovaly vzdělávací kurzy- z toho 70 tvůrců projektů,- 30 osob pro tvorbu programů, monitoring, evaluaci a audit Efektivní a vzájemně přínosná partnerstvíEfektivní a vzájemně přínosná partnerství Vypracované místní akční plány, ROP LK a ROP NUTS II.Vypracované místní akční plány, ROP LK a ROP NUTS II. Uspořádané semináře, workshopy,konference – min 40Uspořádané semináře, workshopy,konference – min 40 Zřízeny webové stránky projektuZřízeny webové stránky projektu cca70 subjektů zapojeno do partnerstvícca70 subjektů zapojeno do partnerství

Rizika Zvolení vhodných postupů v řízení projektuZvolení vhodných postupů v řízení projektu Oslovení všech cílových skupinOslovení všech cílových skupin Zajištění aktivního přístupu partnerůZajištění aktivního přístupu partnerů Výběr vhodných dodavatelů služebVýběr vhodných dodavatelů služeb

Děkuji Vám za pozornostDěkuji Vám za pozornost