Makroprostředí firmy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Rovnovážný bod, rovnovážná cena
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Agregátní poptávka a nabídka
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Inflace.
Prostředí marketingu.
Proč slábne spotřeba domácností ? Eva Zamrazilová Členka bankovní rady ČNB Pesimistický spotřebitel: světlo na konci tunelu 17. října 2012 Konferenční.
VY_32_INOVACE_EKO_10 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval : Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
A) Determinanty nabídky
Základy marketingu šestá přednáška
Nástroje makroekonomické politiky státu VY_32_INOVACE_
Členění NH Ukazatelé hodnocení NH
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Vnitřní blízké a vzdálené okolí
Inflace VY_32_INOVACE_ Inflace = všeobecný růst cen, tedy růst tzv. cenové hladiny - inflace se zjišťuje (míra inflace) porovnáním cen vybraných.
Marketingové prostředí
2.Marketingové prostředí
* INFLACE květen 2013VY_32_INOVACE_EKO_ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková.
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_16.
Typ statkuČistý veřejný Smíšený st., Vlastnosti jak veřejného tak soukromého statku St. pod ochranou Čistý soukromý Kdo získává?Všichni členové spol. Spotřebitelé.
KONKURENČNÍ STRATEGIE A VSTUP NOVÝCH FIREM Zpracovaly: L. Petráčková, E. Cézová.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Národohospodářské soustavy a hospodářská politika Ing. Vojtěch Jindra.
Mikroekonomie I Spotřeba a investice
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
NEZISKOVÉ ORGANIZACE VYMEZENÍ, VÝZNAM. 2 Občanská společnost občan Soukromý sektor stát VEŘ. PROSTOR Dána institucemi a organizacemi různého charakteru.
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
Životní úroveň obyvatel v České republice
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_87 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ.
Tržní prostředí.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Trh bydlení EKBY- 4. přednáška 15. března Specifika bydlení heterogenní, komplexní zboží zboží dlouhodobé spotřeby fixace v prostoru ostatní specifika:
Vítejte na marketingu.
1 ÚVOD DO HOSPODÁŘSKÉ POLITIKY 2008 Zdeněk Tomeš Kancelář 612 KH: úterý
1 ÚVOD DO HOSPODÁŘSKÉ POLITIKY Zdeněk Tomeš Kancelář 612 KH: středa
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
TRH (tržní mechanismus)
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_02.
Marketingové prostředí Úloha marketingu v podniku.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Úspory Spotřeba Investice Keynesiánská ekonomie. Spotřeba a úspory Spotřeba C (Consumption)  Statky dlouhodobého užití  Statky krátkodobého užití 
Nové oděvní materiály Další možnosti vývoje materiálů.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_11 Název materiáluInflace.
Sociální politika Definice Objekty sociální politiky Předmět sociální politiky Úrovně sociální politiky osobní rozsah věcný rozsah.
8 EKONOMICKÝ RŮST, VÝKYVY VÝKONU EKONOMIKY. Základy ekonomie 2 Produkce a růst Životní úroveň závisí na schopnosti země produkovat statky a služby Z hlediska.
Podnik Typologie a efektivnost Cíle. Podle právní formy Podniky jednotlivce Obchodní společnosti  Osobní Veřejná obchoní společnost Komanditní společnost.
Dopady demografických změn Autor prezentace Název organizace Název události (mítingu) | Kde se koná | Datum konání.
FINANČNÍ GRAMOTNOST INFLACE ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Hospodářství (ekonomika)
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Nezaměstnanost (a agregátní nabídka)
Marketing neziskových organizací
FISKÁLNÍ A MONETÁRNÍ POLITIKA
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vítejte na marketingu.
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
Podnikatelské koncepce
Transkript prezentace:

Makroprostředí firmy

Makroprostředí DEMOGRAFICKÉ EKONOMICKÉ PŘÍRODNÍ FIRMA POLITICKÉ KULTURNÍ TECHNOLOGICKÉ

Demografické prostředí Firmy sledují demografický vývoj a tomuto vývoji přizpůsobují svůj výrobní program Firmy se soustředí na současný stav populace, na podíl jednotlivých věkových skupin, jejich časový vývoj a na trend v poptávce jednotlivých sociálních a věkových skupin Postupně dochází ke stárnutí populace vlivem prodlužování věku obyvatel a stárnutím silných populačních ročníků Děti – v současné době dochází k porodnímu boomu – pozitivní pro firmy nabízející dětské zboží

Ekonomické prostředí Zahrnuje činitele, kteří ovlivňují kupní sílu spotřebitele a strukturu jeho výdajů Kupní síla závisí na příjmech, cenách, úsporách, dostupnosti úvěrů. Kupní síla je ovlivňována také inflací, daňovou soustavou, nárůstem nutných výdajů – energie, zdravotnictví, školství, bydlení Hlavní položka jsou potraviny a služby Pokud dochází ke zdražování základních potřeb, výrobce ostatního zboží na to reaguje snižováním cen, nebo nabízením levnějšího zboží Stále více dochází k „rozevírání nůžek“ v případě příjmů – někteří výrobci se tak mohou zaměřovat na tuto skupinu obyvatel – značkové prodejny

Struktura spotřebitelských výdajů Potraviny, bydlení, provoz domácnosti a doprava spotřebují 2/3 příjmů domácnosti Výdaje za stravování, ošacení a osobní péči relativně klesají Výdaje za ubytování, dopravu, lékařskou péči relativně rostou Ernest Engel – pokud příjem rodiny roste, dochází k relativnímu snížení výdajů za stravu, podíl výdajů připadající na bydlení a provoz domácností zůstává konstantní a podíl výdajů za rekreaci, volný čas, úspory, zdraví relativně roste

Přírodní prostředí Zhoršující se přírodní podmínky a především snaha odvrátit tento trend přimělo firmy zabývat se ekologií a ekologičností vlastní výroby a výrobků Vytváří se velký prostor pro firmy vyrábějící odlučovače, recyklační zařízení, solární panely, firmy provozující skládky, spalovny Někteří zákazníci nakupují výhradně zboží označené jako ekologicky neškodné, případě ekologicky prospěšné Pepsi – Cola – nevratná láhev, která se později rozloží bez dalších následků Prací prášky – bez fosfátů American Oil – jako první bezolovnatý benzín

Technologické prostředí Zdokonalující se technologie umožňuje stále lepší výrobky a možnosti – vakuová bomba, operace mozku, srdce, počítače, mikročipy Hospodářský růst znamená, že jedno odvětví vytěsní odvětví jiné – auta – železnice, DVD – kino Rozvoj internetu způsobuje možnost práce z domova – snižují se náklady na dopravu, zlepšuje se životní prostředí Nové marketingové příležitosti – nové technologie umožňují stále modernější postupy ve výrobě a úplně nové možnosti výrobků – počítače, přehrávače, pilulky na hubnutí, jídlo po kterém se netloustne,… - budoucnost

Kulturní prostředí Základní kulturní hodnoty - na lidi a spotřebitele působí ve společnosti stále stejné názory a zvyklosti, které formují jejich názor – nutnost práce, manželství, víra, sport, fandovství – tyto názory se dědí a jsou většinou neměnné. Druhotné kulturní hodnoty – jsou proměnlivější a mohou být ovlivňovány marketingovými metodami – např. styly oblékání, účesů, filmoví hrdinové, hudební žánry Marketingoví pracovníci se snaží včas postihnout kulturní a módní trendy a dobře je komerčně zhodnotit. Za účelem zjištění trendů provádí specializovaní firma průzkumy veřejnosti, ve kterých se sledují postoje různých skupin lidí Například: stoupá podíl lidí, kteří dbají na fyzickou kondici – marketing se jim snaží nabídnout vhodnou službu

Politické prostředí Marketingová rozhodnutí jsou silně ovlivňována vývojem v politickém prostředí Toto prostředí zahrnuje zákony, nátlakové skupiny Vzájemná ochrana společností – kartelové dohody, antimonopolní zákony Ochrana spotřebitele – zákon na ochranu spotřebitele: Norsko – zákaz soutěží, prémií, kupónů Thajsko – domácí potravinářské výrobky levnější než dovoz Indie – firma musí mít souhlas, pokud na trh uvádí již existující typ výrobku Ochrana zájmů společnosti – firmy jsou zatěžovány sociálními náklady – sociální a zdravotní pojištění

Politické/Právní, Ekonomické, Sociální, Technologické prostředí ANALÝZA PEST Politické/Právní, Ekonomické, Sociální, Technologické prostředí

Politické/Právní Ekonomické Sociální Technologické Legislativa regulující podnikání HDP, ekonomický růst, výdaje spotřebitelů Rozdělení příjmů Vládní výdaje na výzkum Legislativa určující zdanění Monetární politika Demografické faktory Zaměření průmyslu na zlepšení technologií Předpisy pro mezinárodní obchod Vládní výdaje Pracovní mobilita Nové objevy, patenty, vývoj nových technologií Ochrana spotřebitele Politika proti nezaměstnanosti Změny životního cyklu – práce z domova Míra technologického opotřebení Pracovní právo Zdanění Postoje k práci a volnému času Spotřeba energie a náklady na energii Předpisy a regulace upravující konkurenční prostředí – monopoly Měnové kurzy Vzdělání Vliv změny informačních technologií

Politické/Právní Ekonomické Sociální Technologické Vládní rozhodnutí, ustanovení, nařízení Inflace Móda a záliby, koníčky, módní výstřelky Internet a satelitní Předpisy EU Kulturní faktory mající vliv na způsob užití výrobku Předpisy na ochrannou známku, patenty Regionální rozdíly Předpisy na ochranu prostředí, recyklační nařízení