Editace - globální úpravy - tonalita obrazu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Multimediální systémy Přednáška VII
Advertisements

Grafický editor GIMP (4) a zase vrstvy - režimy krytí Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk „Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Základy úprav fotografií
Tónování barev Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Nicol Stavělová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT.
Úprava fotografie na počítači
Soustava zařízení, kterými se obraz přeměňuje na elektrický obrazový signál.
Optické klamy a teorie barevného vidění
GWEB2 MGR. VLASTISLAV KUČERA 3. PŘEDNÁŠKA. Obsah přednášky  CSS3  barvy  border-radius  box-shadow  text-shadow.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.06/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Úprava fotografie v ZME Mgr. Ivana Pechová. Úvod do grafiky Úvod do grafiky Úvod do grafiky Úvod do grafiky Parametry ovlivňující kvalitu fotografie Parametry.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Referát č. 18 Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti.
Digitální učební materiál
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo-název šablony a klíčové aktivity.
jak vylepšit barevnost
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_02 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Mgr. Ivana Pechová Mimimum fotografa Mgr. Ivana Pechová
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 2.
Rozlišujeme dva základní
VY_32_INOVACE_E3-02 POČÍTAČOVÝ TISK AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU: POČÍTAČOVÝ TISK Časová náročnost:
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.05/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Počítačové zobrazování. Vektor Křivky Malá velikost souboru Při zvětšení zůstává kvalita.
Počítačová grafika.
Prosinec 2008Úprava jasu, světlosti, kontrastu a gamakorekce 1 Úprava jasu, světlosti, kontrastu a gamma korekce PGC3 Vypracoval: Martin Matouš obor S.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tato prezentace byla vytvořena
Začínáme v GIMPu Pracujeme s barvou ….
Vliv osvětlení a jasu na člověka
Teorie barevného vidění
Barva popředí a pozadí Nastavení barev popředí/pozadí najdeme v Panelu nástrojů. Barvu popředí používáme především při kresleni s nástroji jako Tužka,
Barevné modely Název školy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní pojmy Grafiky
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Barvy VY_32_INOVACE_GR_788. BARVY Barva popředí a pozadí - jejich nastavení Barva popředí a pozadí slouží k nastavení barev nástrojů, které ji používají.
Převod na černobílou fotografii VY_32_INOVACE_GR_792.
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (2) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.
Grafický editor GIMP (4) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk  režimy krytí vrstev Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Počítačová grafika.
Světlo a barva Obrazová část. Vjem barvy Digitální fotografie – Světlo Světlo je elektromagnetické záření Šíří se vakuem rychlostí c = 3  10 8 m  s.
Převod do ČB v Adobe Photoshop Základní převod fotografie do škály šedi Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lukáš Veverka a.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
RNDr. Jana Štanclová, Ph.D. ZS 2/0 Z Obrázky (popř. slajdy) převzaty od RNDr. Josef Pelikán, CSc., KSVI MFF UK B_PPG PRINCIPY.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu vy_32_INOVACE_inf3_web16 Označení materiálu web16_barvy.pptx Název školy Gymnázium Kladno Autor.
Počítačová grafika VY_32_INOVACE _GRAF_18.  přidáním barevného odstínu vznikne tmavší barva, tento způsob používají například tiskárny.
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (1) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.
Základy úpravy digitální fotografie Úprava vyvážení bílé.
Barva těles. Barva neprůhledného tělesa je určena tím, jakou složku bílého světla těleso odráží a jakou pohlcuje. Žlutý citrón odráží žluté světlo, ostatní.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy
Charakteristika videomateriálů
Základní úpravy barev v Adobe Photoshopu
Grafický editor GIMP (8)
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rastrová grafika Základní termíny – prezentace barev, barevné modely.
Základy úpravy digitální fotografie
Základní pojmy z počítačové grafiky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Barevné modely Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Digitální učební materiál
Základní úpravy barev v Adobe Photoshopu
BARVA.
Histogram VY_32_INOVACE_GR_787.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Transkript prezentace:

Editace - globální úpravy - tonalita obrazu rozložení jasů, kontrast realizace 1.: Zoner: Shift+L, Alt+Shift+Ctrl+L

Editace - globální úpravy - tonalita obrazu rozložení jasů, kontrast realizace 1.: Zoner: Shift+L, Alt+Shift+Ctrl+L Princip: 1. nejtmavší kanál na doraz 2. ostatní o stejnou hodnotu 3. totéž se světly Důsledek: využit celý rozsah histogramu - žádný kanál nepřeexponován - všechny kanály vždy o stejnou hodnotu: nezmění se barvy Čím méně se obraz změní, tím lépe byl exponován (nikoliv podexpozice nebo přeexpozice)

Editace - globální úpravy - tonalita obrazu rozložení jasů, kontrast realizace 1.: Zoner: Shift+L, Alt+Shift+Ctrl+L rozsah pokryt / nepokryt Princip: nejsvětlejší bod pouze jako světle šedá zesvětlit natažením jasového histogramu vpravo tj. jezdec A (označuje nejsvětlejší bod) přesunut pod skutečně nejsvětlejší bod histogram se natáhne (jako na gumě) ve směru červené šipky využit celý dynamický rozsah a obraz logicky zesvětlá (ztmavne) Princip: nejsvětlejší bod pouze jako světle šedá zesvětlit natažením jasového histogramu vpravo tj. jezdec A (označuje nejsvětlejší bod) přesunut pod skutečně nejsvětlejší bod histogram se natáhne (jako na gumě) ve směru červené šipky využit celý dynamický rozsah a obraz logicky zesvětlá

Editace - globální úpravy - barevnost obrazu teplota, nádechy, změna - teorie:

Editace - globální úpravy - barevnost obrazu teplota, nádechy, změna - teorie: modrá: - žlutá: + červ. a zel.: +

Editace - globální úpravy - barevnost obrazu teplota, nádechy, změna - teorie: modrá: - žlutá: + červ. a zel.: + zelená: - purpur.: + modrá a červ.: +

Editace - globální úpravy - barevnost obrazu teplota, nádechy, změna - teorie: modrá: - žlutá: + červ. a zel.: + zelená: - purpur.: + modrá a červ.: + modrá: + žlutá: - červ. a zel.: -

Editace - globální úpravy - barevnost obrazu teplota, nádechy, změna - teorie: modrá: - žlutá: + červ. a zel.: + zelená: - purpur.: + modrá a červ.: + modrá: + žlutá: - červ. a zel.: - červená: + azurová: - modrá a zelená: -

Editace - globální úpravy - barevnost obrazu teplota, nádechy, změna - teorie: Cíl: vyvážit bílou – tj. aby: a. bílá byla bílou b. neutrální (šedá) byla bez barvy c. zmizel bar. nádech Princip: označená barva se neutralizuje sníží se její podíl v obraze zvýší se její protějšek (tzv. komparativní barva) Důsledek: barevné posuny Rada: - nikoliv podle zcela bílé/černé

Editace - globální úpravy - barevnost obrazu teplota, nádechy, změna - realizace: Zoner CTRL+2 Většinou: a. modrý nádech: nastavena nižší než skutečnost b. žlutý nádech: nastavena vyšší než skutečnost aktuální teplota scény nastavená teplota obrazu

Definování barev - barevné modely - HSB HSB - (Hue, Saturation, Brightness - odstín, sytost, jas) odpovídá klasickému míchání barev (nádechy, stíny a tóny) používaný u „malířských“ programů pro barevný tisk nutná konverze do CMYKu barvy se vytvářejí: odstín: určen hodnotou v Hue (specifikuje čistou barvu, probíhá v kruhu) sytost je mírou sytosti (intenzity) barvy: určen hodnotou v Saturation (čím nižší, tím je více bílé a barva je méně sytější) jas - světlost nebo tmavost barvy, je stupněm zářivosti barvy, tj. kolik světla barva vyzařuje: určen hodnotou v Brightness (nižší hodnota rovná se tmavší barva) při konstantním jasu a sytosti lze měnit barvy! Systém HLS (Hue, Lightness, Saturation - podobný HSB DTP - Barvy...

Definování barev - barevné modely - HSB DTP - Barvy...