CESTOVNÍ RUCH Přednáška Perspektivní produkty cestovního ruchu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Venkovská turistika a certifikace
Advertisements

Aktualizace Rozvojového konceptu CR na Šumavě Regionální marketing Vimperk
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
1 Produkty cestovního ruchu (Vztah ke klientům z města) Ing. Marie Stříbrná.
Plán akcí oddělení cestovního ruchu odboru regionálního rozvoje krajského úřadu pro rok 2002.
Dotační příležitosti.
Jak podnikat v cestovním ruchu ?
MAS Lužnice, o.s. Příprava strategie MAS Lužnice na období
Projekty ve sportu Brigita Stloukalová. „Pobytová“ – „rekreační“ akce 1.CO? 2.PROČ? 3.PRO KOHO? 4.KDE? 5.KDY? 6.S KÝM? 7.S ČÍM? 8.JAK? 9.ČÍM SE LIŠÍM?
Česká centrála cestovního ruchu
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Udržitelný rozvoj služeb cestovního ruchu Zpráva o průběhu projektu v období leden – červen 2006 Valná hromada Mikroregionu Hranicko Spolufinancováno.
Vymezení Fiche Podpora podnikání v oblasti cestovního ruchu.
Odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu Oddělení cestovního ruchu
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Moravskoslezský kraj: Tradice, rozvoj, kvalita
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
Program rozvoje venkova ČR na období Olomouc Šumperk
AKTUÁLNÍ VÝZVY PROGRAMOVÉHO OBDOBÍ Horizont
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
Opatření (Fiche) SPL Budoucnost založená na tradici Návrh opatření pro Výzvy roku 2009 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova Evropa investuje do.
Volnočasové projekty a EU financování
Mgr. Alena Lehmannová Nýrsko PROGRAMY PODPORY EKOLOGICKY ŠETRNÝ CESTOVNÍ RUCH, OCHRANA ŽP.
1 Pro koho je venkovská turistika a agroturistika největší příležitostí ? Ing. Marie Stříbrná.
Územní a hmotné podmínky rozvoje cestovního ruchu ČR - DSO Tato distanční studijní opora vznikla v roce 2005 z velké většiny jako praktický dílčí výstup.
Destinační management turistické oblasti Jeseníky (Jeseníky-východ)
CESTOVNÍ RUCH.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Management cestovního ruchu
MAS Šluknovsko MAS Šluknovsko Hlavní motto: „Šluknovsko návštěvníkům i sobě !“ Projekty spolupráce.
Školení: vhodné fungování a zapojení nástrojů územních politik Ostrava,Hotel Brioni
Program rozvoje venkova ČESKÉ REPUBLIKY na období 2007 – 2013.
CESTOVNÍ RUCH.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
1 Region á ln í operačn í program regionu soudržnosti Středn í Morava 2007 – 2013 (ROP)
Venkovská turistika podnikatelské minimum
Ing. Jaromír BERÁNEK MAKROEKONOMICKÉ SOUVISLOSTI V CESTOVNÍM RUCHU.
„Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Investuje do venkovských oblastí"
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Návrh CHKO Český les Cílená stimulace hospodářského rozvoje území RNDr. Emil Chochole vedoucí Odboru regionálního rozvoje KÚPK Babylon,
PROJEKTY SPOLUPRÁCE Velichovky, 22. června 2009 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Číslo materiálu klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Fórum podnikatelů cestovního ruchu Liberec – Krkonoše – svazek měst a obcí Josef Nosek – manažer, regionální rozvoj.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Cestovní ruch.
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
OSTATNÍ FORMY CESTOVNÍHO RUCHU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_19.
Greenway Jizera Seminář Greenway Jizera Mladá Boleslav,
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
9. Přednáška Ing. Ida Vajčnerová, Ph.D.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
12/04/2010 Zámek Loučeň Ing. Pavel Vinohradník Oblast cestovního ruchu v ROP Střední Čechy.
Cestovní ruch I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Agroturistika a venkovská turistika
Venkovská turistika 2017 Spolupráce SVTA a ATIC.
- CESKY SEVER FLE Chřibská 2017.
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Svaz měst a obcí ČR Základní informace o činnosti
ZÁKLADNÍ KLASIFIKAČNÍ SCHÉMA TURISMU
ČLENĚNÍ CESTOVNÍHO RUCHU
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Transkript prezentace:

CESTOVNÍ RUCH Přednáška Perspektivní produkty cestovního ruchu Kateřina Ryglová, Ústav marketingu a obchodu, email : katkag@mendelu.cz, http://akela.mendelu.cz/~katkag/

PERSPEKTIVNÍ FORMY CESTOVNÍHO RUCHU Kongresový cestovní ruch Incentivní turistika Agroturistika Lázeňství Cykloturistika Hipoturistika……

KONGRESOVÝ CESTOVNÍ RUCH Rysy kombinace: práce + zážitek vysoké útraty (6000Kč-den) náročné na infrastrukturu, mat.-tech. základnu) potlačení sezónnosti (květen, červen, září, říjen, listopad) upevňuje státní prestiž málo citlivý k ekonomickým tlakům změnám devizových kurzů apod.

KONGRESOVÝ CESTOVNÍ RUCH Statistiky (ročně více než 9 tis.) minimální počet účastníků je 300 40 % cizinců z minimálně 5 různých zemí doba konání alespoň 3 dny

KONGRESOVÝ CESTOVNÍ RUCH Podíl kontinentů na kongresovém cestovním ruchu v %

INCENTIVNÍ CR forma motivace či odměny nejlepším zaměstnancům např. zájezd, motivační semináře, Team Building vysoké nároky na kvalitu, luxusní a rozmanité služby Incentive houses

LÁZEŇSTVÍ „Souhrn aktivit, specifické infrastruktury a lidských zdrojů v oblasti poznání a praxe zaměřený na znalost přírodních léčivých zdrojů a realizaci technik a procedur pro léčení somatických, psychosomatických i psychických problémů.“ (Slovník CR) Typy Klasické léčebné pobyty Preventivně-udržovací pobyty (wellness, rekondiční pobyty,…)

LÁZEŇSTVÍ Rysy cílem: prevence a léčení lidských chorob, regenerace sil a relaxace v souvislosti s využíváním síly přírodních léčivých zdrojů i kompozice kulturního prostředí návštěvníci lázní jsou účastníky cestovního ruchu dlouhodobé pobyty (2-3 týdny) regionální přínosy nejrozvinutější lázeňství v Evropě: Německo, Francie, Itálie ČR: zdrojová země – Německo Největší konkurent ČR - Maďarsko

VENKOVSKÁ TURISTIKA / RURÁLNÍ TURISTIKA / TURISTIKA NA VENKOVĚ - forma cestovního ruchu spjatá s přírodou, krajinou či venkovským prostředím 1. Opakované rekreační pobyty: chataření a chalupaření 2. Jednorázové turistické a rekreační pobyty: vesnická turistika se svými subprodukty agroturistika, ekoturistika, ekoagroturistika hipoturistika, cykloturistika, pěší turistika a další.

VENKOVSKÁ TURISTIKA / RURÁLNÍ TURISTIKA / TURISTIKA NA VENKOVĚ Rysy decentralizace ubytovacích zařízení / eliminace negativních dopadů „organizované turistiky“ nižší kvalita ubytovacích a stravovacích zařízení ubytování a) v soukromí (kapacita 10–12 lůžek na jeden objekt, volná živnost) b) v hromadných zařízeních (kapacita max. 50 lůžek na objekt, koncesovaná živnost)

AGROTURISTIKA - produkt cestovního ruchu vázaný na zemědělskou farmu či hospodářství Rysy ohleduplný vztah k přírodě a krajině decentralizované ubytování s omezenou kapacitou provozována podnikateli v zemědělské výrobě dodatečný finanční zdroj k udržení či rozšíření hlavní zemědělské činnosti pobyt a strava na venkovských statcích rodinné zázemí, osobní vztah ke klientovi možnost účasti na aktivitách souvisejících se zemědělskou výrobou, chovem zvířat, především koní nabídka speciálních služeb pro individuální aktivity turistů

AGROTURISTIKA Nabídka speciálních služeb pro individuální aktivity turistů: projížďky na koních, lov zvěře a rybaření, letní a zimní sporty, ostatní doprovodné programy ve vazbě na okolní krajinu (kulturní bohatství venkova), folklór, místní pamětihodnosti, staré vesnice, kostely, hrady, zámky, lidové umění či tradiční řemesla apod. ideální typ rodinné dovolené

AGROTURISTIKA V současné době v ČR 90 subjektů nejvíce Východočeský kraj - cca 30 Jihomoravský kraj - cca 15 farem 30 000 turistů / 8 000 ze zahraničí (nejvíce z Německa, Polska a z Nizozemí) kolem 5-7 dnů

EKOAGROTURISTIKA - turistika na ekologicky hospodařících farmách, hosté chtějí jíst zdravé potraviny, pocházející z ekologického zemědělství (biopotraviny)

EKOTURISTIKA - forma cestovního ruchu zaměřená na přírodní krásy (zejména CHKO, národní parky apod.), vymezována jako putování přírodou a jejího pozorování

- forma venkovské sportovní turistiky CYKLOTURISTIKA - forma venkovské sportovní turistiky V ČR velký potenciál zdravý (pohyb v přírodě) ekologický (neznečišťujeme okolí skleníkovými plyny) bezpečný (50-krát bezpečnější než jízda v automobilu) Jantarová stezka (Euro Velo) Green Ways Praha Vídeň Vinařské cyklotrasy, Santiniho cyklotrasa www.eurobeds.cz

„Dovolená na selském dvoře“ Příklad Rakouska Jednotná propagace produktu agroturistiky v Rakousku Pomoc podnikatelům od regionálních spolků a zemských svazů Finanční podpora Informace Vzdělávání Zastupuje zájmy členů Poradenství Zajištění rezervačního systému Podpora při přípravě produktu, jeho prodeji, propagaci, marketingu, organizace reklamy

Význam venkovské turistiky zachování, obnova a rozvoj venkovského prostoru zdroj příjmů jak pro zemědělce, tak i pro daný region mírní důsledky nepříliš efektivní zemědělské výroby přispívá k omezování migrace obyvatel do měst působí na zvyšování pracovních příležitostí v regionálním pohledu stimuluje rozvoj dalších podnikatelských aktivit příjmy obce plynoucí z daní z nemovitostí pomáhá růstu ekonomické i kulturní úrovně obce napomáhá k rovnoměrnému rozvoji infrastruktury

KONZULTAČNÍ A PORADENSKÉ ORGANIZACE ECEAT (Evropské centrum pro ekoagroturistiku) Amsterdam nevládní nadace, nezisková organizace podporující ekologické zemědělství a oživení venkova pomocí šetrné turistiky národní koordinační centrum je v Brně metodická pomoc začínajícím podnikatelům pomoc při zprostředkovávání klientely propagační kampaň o ekoagroturistice, vydává brožurku členem ECEAT: pokud zemědělská činnost činí více jak 50 % příjmů a ekologicky hospodaří, či k tomu směřuje

Sdružení podnikatelů v agroturistice v ČR dobrovolné nepolitické sdružení, člen ECEAT zastupuje podnikatele v agroturistice spolupracuje s dalšími odbornými organizacemi ze státního, neziskového či podnikatelského sektoru jednotný certifikační systém venkovských ubyt. zařízení jednotné propagace, prezentace venkovské turistiky v ČR s názvem „Prázdniny na venkově“, „Zelené prázdniny! jednotný zdroj kvalifikovaných informací pro veřejnost (www.eceat.cz,) účast na výstavách a veletrzích poradenský servis zejména v oblasti práva (pro drobné podnikatele, ubytovatele apod.)

EUROGITES Evropský svaz turistiky a dovolené na venkově, Štrasburk vzájemná spolupráce v oblasti poradenství, informatiky, vzdělávání pro všechny země Evropy v rámci agroturistiky

CZECHTOURISM dříve Česká centrála cestovního ruchu (ČCCR) příspěvková organizace zřízená státem (MMR) koordinuje státní propagaci cestovního ruchu na domácím i zahraničním trhu pobočky v zahraničí

Nadnárodní regiony – EUROREGIONY spolupráce zúčastněných regionů na ochraně životního prostředí, podpoře cestovního ruchu, rozvoji společenských, kulturních a sportovních styků, rozvoji hospodářství, dopravy, zvyšování vzdělávání a podpora evropských integračních procesů podpora z EU Např. Šumava – Bavorský les Krušnohoří Nisa

Programy na oživení vybraných venkovských oblastí podpora EU, ECEAT, Czechtourism, MMR Stezky dědictví (Haritage Trails) GREENWAYS (Zelené stezky) Produkt: „Vinařské stezky na jižní Moravě“ Produkt Prázdniny na venkově Produkt Zelené prázdniny Pivní cesty (turistika)