Tento digitální u č ební materiál (DUM) vznikl na základ ě ř ešení projektu OPVK, registra č ní č íslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

Digitální učební materiál
7. SKLÁDÁNÍ RYCHLOSTÍ VE STR
Pravopis ú/ů Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ1r0109 Název sady:
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0116 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_738_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Procvičujeme větné členy 2
Gramatika Přídavná jména II
Slovesa Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Základní škola a mateřská škola T.G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Digitální učební materiál
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základ ě ř ešení projektu OPVK, registra č ní č íslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Digitální učební materiál
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Tento digitální u č ební materiál (DUM) vznikl na základ ě ř ešení projektu OPVK, registra č ní č íslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento digitální u č ební materiál (DUM) vznikl na základ ě ř ešení projektu OPVK, registra č ní č íslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu.
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0109 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální u č ební materiál (DUM) vznikl na základ ě ř ešení projektu OPVK, registra č ní č íslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu.
Vzdálenost přímky od roviny, vzdálenost rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento digitální u č ební materiál (DUM) vznikl na základ ě ř ešení projektu OPVK, registra č ní č íslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu.
SYNTAX RISKUJ Autor: Mgr. Monika Dudová
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_321_Větné členy AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM:
PŘÍSUDEK Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-28
Větné členy PŘÍSUDEK.
Odchylka přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
Tento digitální u č ební materiál (DUM) vznikl na základ ě ř ešení projektu OPVK, registra č ní č íslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Odchylka rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Slovesa (verba) Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ2r0111 Název sady:
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Odchylka přímek Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Přísudek. Přísudek = predikát  základem věty  slovo nebo spojení ve funkci přísudku vyjadřuje  děj (Učitel bedlivě zkoumal výrazy studentů.)  stav.
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 7 - slovesa Mluvnice pro 2. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
KOMPLEXNÍ VĚTNÝ ROZBOR
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Autor: Mgr. Hana Novotná Název : VY_32_INOVACE_02_3A02Čj9_Větné členy
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Tento digitální u č ební materiál (DUM) vznikl na základ ě ř ešení projektu OPVK, registra č ní č íslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpo č tem Č eské republiky. Zpracováno 20. března 2013 Autor: Mgr. Eva Do č kalová

Hurá na víkend!

Chceš vyrazit s partou kamarádů na víkend, ale musíš obměkčit rodiče, kteří mají pro tebe jinou zábavu: hlídání sourozenců. Jelikož jsou oba češtináři, předložili ti následující věty, k nimž se pojí úkoly. Pouze znalost češtiny ti zaručí pohodový víkend. Tak do toho!

? BOJ O PRVNÍHO ZE SOUROZENCŮ

Známý fotbalový trenér sice mířil k šatnám hráčů ale dnes byl velmi smutný protože musel celému týmu oznámit že byl odvolán s konečnou platností z funkce a proto je dnešní trénink poslední který společně všichni zažijí. 1. Doplň veškerou interpunkci. 2. Vypiš všechny přísudky a urči, jedná-li se přísudek slovesný, jmenný se sponou nebo beze spony 3.Vyhledej a) v 1. větě přívlastek/přívlastky a urči jejich druh b) ve 3. větě předmět c) první poměr a urči jeho druh d) v 6. větě podmět

ŘEŠENÍ 1. Známý fotbalový trenér sice mířil k šatnám hráčů, ale dnes byl velmi smutný, protože musel celému týmu oznámit, že byl odvolán s konečnou platností z funkce, a proto je dnešní trénink poslední, který společně všichni zažijí. 5/ 2. mířil – slovesný byl smutný – jmenný se sponou musel oznámit – slovesný složený byl odvolán – slovesný je poslední – jmenný se sponou zažijí – slovesný (za každé správné vypsání a určení druhu 1 bod) 6/ 3. a) známý, fotbalový – oba Pk sh, postupně rovzíjející, hráčů – Pk nesh 4/ b) týmu 1/ c) sice – ale – odporovací 1/ d) všichni 1/

VYHODNOCENÍ Pokud tvá úspěšnost dosáhla minimálně 60 % (11 bodů), nemusíš hlídat prvního ze sourozenců. V tom horším případě tě čeká...

? BOJ O DRUHÉHO ZE SOUROZENCŮ

Onoho sychravého večera se věrný pes zuřivě rozštěkal na neznámého, který se nejprve skrýval a po sléze se neobyčejně lechce přehoupl přes plůtek, aby neslyšně zamířil ke dveřím domu. Psí varování zachránilo večer, jež se zatím vyvíjel nadmíru příjemně. 1. Najdi v textu 3 chyby. 2. Vazbu věrný pes převeď do tvaru: 7. pád, plurál, 3. stupeň příd. jména 3. Změň slovní druh slova neznámého na jiný slovní druh a použij ho v krátké větě. Nezapomeň napsat, o jaký slovní druh se jednalo nejprve v textu a jaký slovní druh máš v nové větě. 4. Vypiš všechny spojky. 5. Urči všechny slovesné kategorie slovesa zamířil. 6. Od slovesa skrýval utvoř příčestí trpné a následně přídavné jméno slovesné. 7. Vypiš všechna zájmena z 1. věty 1 souvětí a urči jejich druh.

ŘEŠENÍ 1. posléze, lehce, jenž 3/ 2. s nejvěrnějšími psy 1/ 3. původně podstatné jméno, Rozkřičeli se na neznámého muže. V nové větě přídavné jméno. 3/ 4. 2 – (a, aby) 2/ 5. zamíříl – 3. osoba, singulár, oznamovací způsob, čas minulý, vid dokonavý, rod činný (za jakoukoli chybu bod dolů) 2/ 6. skrýván – skrývání 2/ 7. onoho – ukazovací, se – osobní zvratné 2/

VYHODNOCENÍ Pokud tvá úspěšnost dosáhla minimálně 70 % (11 bodů), nemusíš hlídat ani druhého ze s ourozenců. V opačném případě tě bude doprovázet...

? BOJ O TŘETÍHO ZE SOUROZENCŮ

Zřejmě díky přítomnosti Matěje jenž se tam téhož dne objevil zcela nečekaně se rozhovor kterého se bála tak že předchozí noc nezamhouřila ani oko začal vyvíjet sice krkolomně ale výsledek se zdál nad očekávání příznivý. 1. Doplň interpunkci. 2. OČI – patří do gramaticky párových podstatných jmen. Ve zbýbajících možnostech je jedna špatná. Která? ramena – paže – uši – kolena – prsa 3....že předchozí noc... – Vh x Vv? (poměr, případně druh VV) 4. Vypiš 1 Vh. 5. Ke slovu rozhovor uveď antonymum cizím slovem. 6. Vypiš přísudek slovesný složený a popiš jeho části. 7. Vymysli 2 příbuzná slova ke slovu noc, která vznikla různým slovotvorným postupem. Pojmenuj tento slovotvorný postup. 8. Vypiš větu z větného celku, kde je nejvíce příslovečných určení.

ŘEŠENÍ 1. Zřejmě díky přítomnosti Matěje, jenž se tam téhož dne objevil zcela nečekaně, se rozhovor, kterého se bála tak, že předchozí noc nezamhouřila ani oko, začal vyvíjet sice krkolomně, ale výsledek se zdál nad očekávání příznivý. 6/ 2. paže 1/ 3. Vv – příslovečná měrová 1/ 4. Zřejmě díky přítomnosti Matějese rozhovor začal vyvíjet sice krkolomně... 2/ 5. monolog 1/ 6. začal se vyvíjet – sloveso fázové + sloveso plnovýznamové 3/ 7. půlnoc – skládání (kompozice) noční – odvozování (derivace) 4/ 8....jenž se tam téhož dne objevil zcela nečekaně... 1/

VYHODNOCENÍ Pokud tvá úspěšnost dosáhla minimálně 80 % (16 bodů), nemusíš hlídat posledního sourozence. V opačném případě ti bude dělat společnost... Teď už víš, jaký bude tvůj víkendový program.

Literatura a zdroje obrázků MARTINEC, Ivo, Jana Marie TUŠKOVÁ a Ludmila ZIMOVÁ. Mluvnice: učebnice českého jazyka pro střední školy. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2009, 264 s. ISBN MAŠKOVÁ, Drahuše. Český jazyk: přehled středoškolského učiva. 1. vyd. Třebíč: Petra Velanová, 2005, 175 s. Maturita. ISBN Girl w clown. [online] [cit ]. Dostupné z: Boy and turtle. [online] [cit ]. Dostupné z: Rude Girl. [online] [cit ]. Dostupné z: Football player. [online] [cit ]. Dostupné z: Golden retriever playing. [online] [cit ]. Dostupné z: Reading teenager. [online] [cit ]. Dostupné z: