Význam místa Přímé a nepřímé distribuční cesty Cena

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen v maloobchodě
Advertisements

Stanovení ceny v marketingu
Koncept bodu rozpojení a TOC
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Distribuční politika Petra Krajníková.
Vybrané problémy z distribuční logistiky
SYSTÉMY ŘÍZENÍ ZÁSOB Jana Burešová Kateřina Cimická
Cena v pojetí marketingu
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Specifika formování poptávky firem po práci a kapitálu
Place – místo prodeje (distribuce)
Distribuční strategie
Cenová strategie Eduard Andráši.
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A18 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníúnor 2013.
MARKETINGOVÝ MIX.
LOGISTICKÉ ŘETĚZCE OSNOVA 1.POJEM LOGISTICKÝ ŘETĚZEC
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Nabídka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
LOGISTICKÉ ŘETĚZCE OSNOVA 1.POJEM LOGISTICKÝ ŘETĚZEC
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
3 Simulace řízení informačního a materiálového toku - logistická hra
 Práce patří mezi výrobní faktory. Na trhu v roli poptávajícího vystupují firmy a v roli nabízejícího domácnosti. Pro většinu domácností představují.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Náklady, příjmy, ekonomický zisk
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Proč výzkum trhu? „Kdo zná svého zákazníka, ten mu umí nabídnout zboží,
DISTRIBUCE.
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Distribuční logistika Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu  Definice distribuční logistiky  Základní činnosti, které se realizují při distribuci.
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
Ing. Petr Klímaanalýza umístění skladu1 Analýza umístění skladů.
LOGISTIKA LOGISTIKA LOGISTIKA - vychází (z logis, ubytování) znamená původně přechodné ubytování a zásobování vojska - nauka, která se zabývá fyzickými.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Cenová politika 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Stanovení ceny v marketingu
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO členění podle forem činnosti
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Distribuční politika klíčová slova
ZÁKLADY EKONOMIE Nabídka 3. přednáška
Cenové strategie.
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Tržní síly nabídky a poptávky, elasticita a její aplikace TNH 1 (S-3)
Transkript prezentace:

Význam místa Přímé a nepřímé distribuční cesty Cena PLACE A CENA Význam místa Přímé a nepřímé distribuční cesty Cena

Place – místo dosahování cíle úkolem je dostat správný výrobek na místo cílového trhu výrobek je k ničemu, jestliže není dostupný tehdy a tam, kde je o něj zájem Výrobek se dostane k zákazníkům prostřednictvím distribučního kanálu, což je jakýkoli řetězec firem nebo jedinců, kteří se podílejí na toku zboží a služeb od výrobce ke konečnému uživateli

Tyto disproporce se vyrovnávají mezičlánky v distribučním kanálu tj. Existuje rozpor (disproporce) mezi množstvím výrobků, které se produkují a které zákazníci chtějí. Tyto disproporce se vyrovnávají mezičlánky v distribučním kanálu tj. Velkoobchodníky Maloobchodníky a to přeskupováním výrobků.

Činnosti při přeskupování Akumulace – shromažďování výrobků od výrobců Rozdělení výrobků o velkém počtu kusů pro prodej v malém – v závislosti jak se výrobek blíží po distribuční ose k finálnímu trhu Roztřídění a sestavení sortimentu – rozdělení a umístění výrobků dle kvality a jakosti a požadavků cílových trhů

Přímé a nepřímé distribuční cesty Přímé – firma je v kontaktu se zákazníky – zná jejich názory – může lépe (pružněji) upravovat marketingový mix Nepřímé – využívají se mezičlánky – informace nejsou tak pružné, přesné…

Intenzivní, selektivní, výhradní distribuce Intenzivní – prodej produktu pomocí maximálního počtu maloobchodů i velkoobchodů Selektivní – realizována prostřednictvím článků, které budou věnovat danému výrobku zvláštní pozornost Výhradní – určitý výrobek v určitém regionu prodává pouze jeden článek (má na prodej licenci) (pozor na monopol)

4.TYPY LOGISTICKÝCH ŘETĚZCŮ TRADIČNÍ TYP LOGISTICKÉHO ŘETĚZCE S PŘETRŽITÝMI TOKY Na základě vyhodnocení prodeje a predikce prodeje jsou uzavírány kontrakty s dodavateli ( surovin, materiálů, dílů atd.) Tyto dodávky jsou uskutečňovány v velkých dávkách (výhody – rabaty, nižší náklady na dopravu) Dodávané suroviny, díly apod. se skladují.

Výrobky jsou vyráběny ve velkých sériích a jsou skladovány Sklad hotových výrobků se stává článkem logistického řetězce – rozhodující pro pružnost při uspokojování zákazníka.Rozhodující článek Materiálové toky fungují na principu – push (tlačného) Odesílající článek reguluje množství a čas důsledkem jsou nadměrné zásoby. Činnosti článků nejsou vzájemně sladěny(přerušení jednoho článku se projeví přerušením v ostatních článcích Tok informací má sériový charakter

B.LOGISTICKÝ ŘETĚZEC S KONTINUÁLNÍMI TOKY Má zjednodušenou strukturu – schází sklad surovin mezi dodavateli a výrobci Sklad hotových výrobků je redukován pouze na článek vyrovnávající tok z výroby k zákazníkovi Využíván princip JIT – tím se zpružní výroba a distribuce Frekvence toku materiálů i informací se zrychluje – tok je plynulý Články předávají menší dávky – tím se zmenšují zásoby

Materiálový tok – uplatňuje se pull princip (tažný) tzn. předcházející článek odesílá dávku odebírajícímu článku až v okamžiku kdy odebírající článek avizoval připravenost jí zpracovat(dát do montáže, uskladnit, zkompletovat)

Skladové kapacity se redukují u hotových výrobků Skladové zásoby surovin jsou ve výši pojistných zásob Do řetězce je vložen článek „Kompletace konsolidace“ zásilek (sdružování) Rozhodující článek řetězce je výroba Toky informací mají sériový charakter

C.LOGISTICKÝ ŘETĚZEC ZE SYNCHRONÍMI TOKY Sestává z: výroby, kompletace a konsolidace, zákazníků, dodavatelů Strukturní a procesní stránka je plně adaptována na pružnost reakcí na straně změn poptávky

Tok materiálů je plynulý bez přerušení a bez zásob(vyjma pojistných zásob) V řetězci se pohybuje pouze takové množství materiálů(surovin, hotových výrobků) které je požadováno tzv, Pipeline princip Tok informací je paralelní

Rozhodující článek logistického řetězce je Logistický útvar-oddělení které: Vyřizuje objednávky zákazníků Koordinuje,synchronizuje a optimalizuje všechny procesy v řetězci Informace ze všech článků řetězce jsou v reálném čase Pro rozhodování využívá podpůrné programy – simulace apod.

CENA Klíčové faktory ceny Cíle ceny Postup stanovení ceny

Price - Cena Cena je peněžní částka, za kterou může být zboží či služba prodána či koupena; vzniká na trhu působením nabídky a poptávky Jediný prvek marketingového mixu, který přináší peníze Rozhodnutí o cenové hladině je důležité, protože ovlivňuje: Velikost prodeje firmy Výdělky firmy

Klíčové faktory ovlivňující cenu

Cíle cen - orientace na zisk (cílený či maximální) - orientace na prodej (růst podílů na trhu hodnotově či hmotně) - status quo (čelit konkurenci či necenová konkurence = ceny bez velkých výkyvů)

Trojí význam ceny Cena jako výraz marketingové strategie - nabídka špičkových výrobků za vysoké ceny Cena jako odraz cenové hladiny – podnik se chce udržet na určité cenové hladině C) Cena jako taktický prvek - výprodeje apod.

Postup stanovení ceny Stanovení cíle cenové politiky Určení poptávky Určení nákladů Analýza konkurenčních cen a nabídek Určení definitivní ceny

1. Cíle cenové politiky Přežití Maximalizace běžného zisku Maximalizace běžných příjmů Maximalizace růstu prodeje Maximalizace využití trhu Vedoucí postavení v kvalitě výrobků

Cenové politiky Politika cenové hladiny Politika jedné ceny – stejná cena pro všechny zákazníky Politika flexibilní ceny – stejný výrobek a množství různým zákazníkům za různé ceny Politika cenové hladiny – dle životního cyklu výrobku Politika slízávání smetany Politika průniku na trh (dosáhnout objemu.. Politika zaváděcích cen (úvodní ceny nižší.. Politika „vyhovět“ konkurenci

2. Určení poptávky Určuje kolik výrobků požaduje trh za danou cenu Každá cena, kterou firma určí, vede k jiné úrovni poptávky Určuje kolik výrobků požaduje trh za danou cenu Nepřímá závislost: čím vyšší cena, tím nižší poptávka -

Cenová pružnost (elasticita) Popisuje vztah mezi změnou ceny a změnou prodaného množství % změny množství e = ---------------------------------- % změny ceny e>1 – pružná (elastická) poptávka e<1 – nepružná (neelastická) poptávka

3. Určování nákladů Poptávka určuje cenový strop Nabídka určuje cenové dno Náklady dělíme na: Fixní Variabilní celkové

4. Analýza konkurenčních cen.. Konkurenční ceny mohou firmě pomoci při rozhodování o ceně. Pokud získá informace o cenách konkurence, tyto mohou sloužit jako výchozí bod pro vlastní tvorbu

5. Určování definitivní ceny Pokud zná firma potřebné údaje, je připravena stanovit cenu: Nízká --------- Vhodná ----- Vysoká (dno náklady) (jako konk.) (strop popt.) Tvorba cen může vznikat těmito metodami: Pomocí cenové přirážka Pomocí cenové návratnosti Dle běžných cen Prostřednictvím cenových nabídek

Ceník Většina cen je udávaná cenovým rozpisem neboli tzv. ceníkem v něm jsou uvedeny ceny za výrobky či služby, za které platí zákazníci či uživatelé Odlišnosti od ceníků: mohou to být různé slevy, srážky, rabaty, výprodeje… Ceník může záviset na geografické cenové politice