Cenová politika v mezinárodním marketingu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zahraniční obchod Platební podmínky.
Advertisements

Tvorba cen.
MARKETING A MANAGEMENT
Zahraniční obchod Dodací podmínky.
Tvorba cen v maloobchodě
Stanovení ceny v marketingu
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Makroekonomické ukazatele
Povinnosti stran podle Vídeňské úmluvy INCOTERMS 2010
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_204.
P12 Mezinárodní marketing Celosvětová proces internacionalizace - významný faktor rozvoje mezinárodního marketingu. Využívání mezinárodního marketingu.
Cenová strategie Eduard Andráši.
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Inflace.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A18 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníúnor 2013.
Cenová strategie Jiří Pixa.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_MARKETINGOVÝ.
MARKETINGOVÝ MIX.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Eva Zamrazilová Členka bankovní rady ČNB Ceny potravin a český spotřebitel Strategie českého zemědělství a potravinářství do roku 2020 Soběstačnost ve.
Řízení zahraničních obchodů
Životní cyklus výrobku
Marketingové prostředí
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
2.Marketingové prostředí
* INFLACE květen 2013VY_32_INOVACE_EKO_ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková.
MARKETING.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Světová ekonomikaOPF1 SVĚTOVÁ EKONOMIKA 5. Světová ekonomikaOPF2 1) Měření světového obchodu 2) Tendence ve světovém obchodě 3) Světové ceny 4) Obchodní.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Celkový a mezní produkt
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
SPACE ANALÝZA.
8. Marketing.
INCOTERMS 2000 Tereza Kyselovská.
Model strategie marketingového mixu
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
Katedra řízení podniku a podnikové ekonomiky ŘÍZENÍ OBCHODU Ing. Pavla Břečková, Ph.D.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovliv ň ující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Ing. Petr Klímaanalýza umístění skladu1 Analýza umístění skladů.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
CENA …a umění. Cena umění a kulturního dědictví Vstupné  Vstup volný  Vstupné dobrovolné  Vstupné podle ceníku Členské a abonentní karty Speciální.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Stanovení ceny v marketingu
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU
Cenová politika – klíčová slova
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Statistické srovnávání
ZÁKLADY EKONOMIE Nabídka 3. přednáška
Cenové strategie.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Cenová politika v mezinárodním marketingu Přednáška č.10 Cenová politika v mezinárodním marketingu

Pojem mezinárodní cenová politika Cena - je peněžní částka účtovaná za výrobek službu nebo jeho hodnotu, kterou zákazníci mění za užitek z užívání nebo z vlastnictví věci. Hlavní činitelé v rozhodování o výši ceny konkurenční prostředí vývoj kurzu elasticita poptávka daně (DPH – není v rámci EU standardizované)DPH Evropa 2013 cla distribuční náklady

Mezinárodní cenová politika 1.celkové náklady FAKTOR 1 výrobní cena 2. kupní síla FAKTOR 2 dostupnost pro potenciální zákazníky 3. sociální hodnoty FAKTOR 3 cena konkurence 4. vztah kvality a ceny 5. původ výrobku cíle podniku optimální prodejní cena

Faktory ovlivňující volbu mezinárodní cenové strategie vnější faktory: ekonomické a právní prostředí – fiskální politika obchodně-politické faktory stabilita devizových kurzů inflace četnost a síla konkurence poptávka a její vývoj chování spotřebitelů ceny surovin vnitřní faktory: celková strategie mezinárodního podnikání firemní a marketingové cíle positioning zvolená forma vstupu na zahraniční trhy výrobní náklady náklady na mezinárodní logistiku

Stanovení strategických cenových cílů podniku Základní struktura cílů bývá obvykle následující: 1. Zisk – zaplacení úplných nákladů plus jistá marže. 2. Maximalizace zisku - maximální celkové tržby z prodeje ve vztahu k vynaloženým nákladům. 3. Tržní podíl - při stanovení relativně nižší ceny výrobku. 4. Návratnost investic –porovnává se návratnost vložených investic na výrobu tohoto výrobku s alternativami jiných alokací těchto investic. 5. Růst objemů prodeje – výprodej nadbytečných zásob (povánoční a posezónní výprodeje). 6. Špičková kvalita výrobku - vyšší cena výrobků a budování jejich image.

Mezinárodní cenové strategie nákladové metody strategie cenového zužitkování – klouzání po poptávkové křivce strategie prémiové ceny - skimming strategie cenového pronikání na trh - penetrace strategie využívání transferových cen

Strategie využívání transferových cen

Cenové taktiky na mezinárodních trzích Taktika následování ceny konkurence Taktika určení ceny pomocí cenových nabídek Taktika stanovení cen výrobkové řady Taktika cen výrobního sortimentu Taktika cen „vázaných výrobků“

Cena v mezinárodním prostředí Faktory ovlivňující rozhodování o cenové standardizaci nebo diferenciaci Cenová diferenciace Cenová standardizace odlišnosti ve spotřebním chování, odlišnosti v kupní síle spotřebitelů tendence k homogenizaci potřeb rostoucí konkurence na světových trzích, snaha o odlišení od konkurence nákupní centrály, elektronická tržiště, další formy centralizovaných nákupů různorodost zahraničněobchodních nákladů snižování nákladů na mezinárodní logistiku různé míry inflace na zahraničních trzích rozvoj informačních technologií, snadná dostupnost informací nestabilita devizových kurzů zavedení eura obchodně politické nástroje liberalizace světového obchodu, odstraňování obchodně-politických překážek

Cenová politika v rámci životního cyklu výrobku zavádění nového výrobku – strategie cenového pronikání nebo strategie cenového zužitkování fáze růstu – není důvod cenu snižovat fáze zralosti – firmy musí reagovat na rostoucí konkurenci a snaží se zároveň vyhnout výraznému snížení ceny, pro udržení rentability proto hledají cesty ke snížení nákladů závěrečné fáze – hlavním cílem je minimalizace nákladů – a hlavními nástroji cenové politiky slevy výprodeje Zavádění produktu   vysoká propagace   nízká propagace    vysoká cena   strategie rychlého sbírání smetany     strategie pomalého sbírání   smetany   nízká cena   strategie rychlého pronikání   strategie pomalého   pronikání

Strategie poměr cena/kvalita   Vysoká Cena Střední Nízká 1.    Strategie získání mimořádné ceny 2.   Strategie vysoké hodnoty 3.     Strategie mimořádně vysoké hodnoty Kvalita Střední 4.     Strategie předražování 5.     Strategie střední hodnoty 6.     Strategie odpovídající hodnoty 7.     Strategie okrádání 8.     Neúsporná strategie 9.     Úsporná strategie

Proces tvorby ceny -pricing Stanovení ceny přirážkou Poptávkově orientované ceny Konkurenčně orientované ceny Podle hodnoty vnímané zákazníkem Stanovení ceny „smlouváním“

Dodací podmínky EXW (Ex Works) – ze závodu FCA (Free Carrier) – vyplaceně dopravci FAS (Free Alongside Ship) – vyplaceně k boku lodi FOB (Free On Board) – vyplaceně loď CFR (Cost and Freight) – náklady a přepravné CIF (Cost, Insurance and Freight) – náklady, pojištění a přepravné CPT (Carriage Paid To) – přeprava placena do CIP (Carriage and Insurance Paid to) DDP (Delivered Duty Paid) – s dodáním clo placeno DAT (Delivered at terminal) – s dodáním na terminál DAP (Delivered at place) – s dodáním na místo

Platební podmínky Platba v hotovosti předem (cash in advance) Platby bankovním převodem Dokumentární inkaso Documents against payment Documents against acceptance Dokumentární akreditiv (letter of credit)

Reciproční obchod (Counter Trade) Barter – výměna zboží za zboží Barter-clearing – výměna zboží na určitý časový interval Paralelní barter(Counter Purchase) – povinnost utratit získané peníze v exportní zemi Mnohostranné obchody(Switch Trading) – země získané zboží prodá do třetí země Zpětná koupě(Product buy back) – návratnost investice pomocí zpětného dodávání zboží Offset – vládni nákupy s možností zpětné zakázky

Inflace - Index spotřebitelských cen Inflace - 2013 Měření inflace pomocí cenových indexů: Deflátor HDP Index spotřebitelských cen Index cen výrobců Potraviny a nealkoholické nápoje Alkoholické nápoje a tabák Odívání a obuv Bydlení, voda, energie, paliva 5. Bytové vybavení, zařízení domácnosti, opravy 6. Zdraví 7. Doprava 8. Pošty a telekomunikace 9. Rekreace a kultura 10. Vzdělávání 11. Stravování a ubytování 12. Ostatní zboží a služby Složení spotřebního koše

Děkuji za pozornost