 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického jazyka s interaktivní tabulí a e-learningem
Advertisements

Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Systém vzdělávání vzdělavatelů dospělých
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Městská poliklinika Praha Městská nemocnice následné péče Název projektu Celoživotní.
INOVACE STUDIJNÍHO PROGRAMU FARMACIE NA FAF UK. Základní údaje o projektu Název projektuInovace studijního programu Farmacie na Farmaceutické fakultě.
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
1 Projekt Akademie distančního vzdělávání Monika Všetulová, Miroslava Dvořáková Olomouc 2007.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Projekt „Další vzdělávání pedagogických pracovníků v environmentálním vzdělávání, výchovy a osvětě (EVVO )“ CZ.1.07/1.3.45/
PREZENČNÍ INFORMAČNÍ SEMINÁŘ PRO VEDOUCÍ ZAMĚSTNANCE.
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Cesta ke kvalitě AUTOEVALUACE - Vytváření systému a podpora škol v oblasti vlastního hodnocení aneb Cesta ke kvalitě PhDr. Ivana Shánilová, manažerka aktivity.
Standardy pro onkologické pregraduální vzdělávání: cesta ke zkvalitnění vzdělávání i lepší uplatnitelnosti absolventů lékařských fakult na trhu práce.
Reagují fakulty připravující učitele na vznik RVP? Jana Coufalová.
KULATÝ STŮL PRO STUDENTY FBI VŠB-TUO “Safety AGENT“ Posilování partnerství v oblasti bezpečnosti průmyslu r.č. CZ.1.07/2.4.00/ , Podnikatelský.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Výchovné problémy ZŠ Prezentace projektu č. CZ.1.07/1.3.03/
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
Zavedení výuky programování hradlových polí FPGA ve VHDL
CZ / /0037 Přímá komunikace mezi fakultami a průmyslem – Brána k výzkumu Žadatel: MEDICOMP s.r.o. Partneři: PřF UK Praha, MFF UK Praha,
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ Michal Sedláček.
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
AKTION Česká republika – Rakousko, spolupráce ve vědě a vzdělávání Helena Hanžlová.
Systém vzdělávání v komunitní péči a zajištění kvality poskytované zdravotní péče Michaela Hofštetrová Knotková.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
PROJEKT ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY V ELEKTROTECHNICKÝCH OBORECH Realizátor projektu: Střední škola technická Žďár nad Sázavou od Vyšší odborná.
TUL H32 Představení projektu OPVK: „Inovace mezioborového studijního programu Ekonomika a Management se zaměřením na znalostní ekonomiku”
Lucie Rohlíková Jana Vejvodová ZČU v Plzni
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS (OP RLZ 3.2) ( RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. PaedDr. Jiří Mezuláník, CSc. Vysoká.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Ústav profesionálního rozvoje pracovníků ve školství (od října 2001) ředitelka: PhDr. Jana Kohnová Ústav.
Evropský sociální fond - jedinečná příležitost k financování rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Projekt Centrum manažerských dovedností ve vědě.
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Anglické standardy při psaní projektu Osnova kurzu
Fakulta zdravotnických studií
H. Hanžlová AKTION Česká republika – Rakousko spolupráce ve vědě a vzdělávání Katarína Rašovcová.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
ZÁSADY PRO TVORBU PŘÍRUČKY DOPORUČENÍ PRO AUTORY PILOTNÍ KURZ PRO PEDAGOGY MUDR. IVETA MATĚJOVSKÁ, CSC.
Novinky ve specializačním vzdělávání
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Profil manažera vzdělávání EGON centra VS Benešov,
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
Podpora vzdělávání na vysokých školách: Mezinárodní zkušenosti a doporučení Petr Pabian, Univerzita Pardubice, Telč, Podpora.
Za akademický rok 2011/2012 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Klinická hodnocení a farmakologie pro 3.tisíciletí – multimodální edukační platforma CZ.1.07/2.4.00/
INOVACE STUDIJNÍHO PROGRAMU FARMACIE NA FAF UK. Základní údaje o projektu Název projektuInovace studijního programu Farmacie na Farmaceutické fakultě.
Projekt IVOŠ Inovace a modernizace vzdělávacích programů VOŠ Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory: Vyšší odborné vzdělávání.
Název projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE CZ.1.07/2.1.00/ Zahájení projektu: Ukončení projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Vzdělávání v laboratorní medicíně – prezenčně i virtuálně Marie Karlíková, Daniel Rajdl, Ondřej Topolčan Lékařská fakulta UK Plzeň.
Stabilizace sektoru vyššího odborného vzdělávání MŠMT Odbor vyššího odborného a dalšího vzdělávání.
Klíčová aktivita 3 Profesní portfolio Ing. Aleš Jurečka Praha,
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulta Katedra ošetřovatelství březen 2009.
Příjemce Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Multimediální podpora výuky klinických oborů RITM a MEFANET: Přehled aktivit a návrh meziuniverzitní spolupráce při vytváření vzdělávací sítě lékařských.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
E-learningový kurz e-learningu
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Studijní program Ošetřovatelství
Databáze projektových výstupů OP VK
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních, středních školách CZ.1.07/1.1.07/ CZ.1.07/1.1.07/
Transkript prezentace:

 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.

 Projekt z operačního programu Operační program Praha – Adaptabilita  Název je Základy lékařských věd pro studenty z nelékařských oborů a přípravný kurz pro doktorandy na 3.LF UK  Veden pod číslem CZ.2.17/3.1.00/34148  Doba trvání 21 měsíců (2012 – 2014)  Realizace projektu byla zahájena  Termín ukončení projektu je

 1 - Inovace vzdělávání studentů vzhledem k rozšiřujícím se nárokům na jejich pregraduální přípravu  2 - Inovace vzdělávání pedagogů vzhledem k novým nárokům na jejich celoživotní profesní rozvoj  3 - Zvýšení efektivity vysokoškolské výuky - nové obsahy, metody a organizační formy práce jak pedagogů tak studentů  4 – Využití nových možností vzdělávání: PC, internet, domácí příprava, on-line výuka

 Zaměření studijního oboru na proces učení studenta, nikoli na počet hodin strávených ve škole  Snížení stávající studijní zátěže studentů – sladění s Evropským systémem převodu a sběru kreditů (ECTS)  Vytvoření moderní struktury studia s novými učebními výstupy  Vytvoření elektronických studijních materiálů pro samostudium a příprava na zavedení elektronických metod hodnocení dosažené úrovně znalostí a dovedností  Vytvoření okamžité zpětné vazby pro studenty (příprava on-line hodnocení testů, kontaktu s učitelem)  Celkové zvýšení kvality výuky a přípravy absolventů pro praxi

 Seznam předmětů vhodných k inovaci a úprava jejich průběhu a výstupů  Vytvoření obecných zásad výuky k jednotlivým předmětům v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků  Příprava nových studijních materiálů, které budou provázány navzájem o Příprava tištěné příručky obsahující preklinické předměty o Vytvoření e-learningových kurzů  Evaluace a ověření vytvořených materiálů  Výuka dle inovovaných materiálů

 Vytvoření souborů studijních materiálů pro výuku: o Přednášky - ppt prezentace o Samostudium - učebnice (příručka) o Distanční studium - e-learning  Zajištění volného přístupu dotčených studentů ke studijním materiálům na internetu  Realizace kurzu pro postgraduální studenty  Publikace odborné knihy – učebnice Úvod do preklinické medicíny  Realizace inovované výuky

 Manažer projektu  Zástupce manažera projektu – odborný vedoucí projektu  Ekonom projektu  Tvůrci příručky  Školitelé  Odborný asistent školitele  Specialisté na grafickou úpravu textů a e-learningové texty  Garant pilotních kurzů  Oponent a odborný recenzent  Jazykový recenzent

 Studenti pregraduálního studia z oboru o Všeobecná sestra – prezenční studium o Všeobecná sestra – kombinované studium o Fyzioterapie o Veřejné zdravotnictví – prezenční studium o Veřejné zdravotnictví – kombinované studium o Dentální hygienistka  Studenti postgraduálního studia  Pedagogové – akademičtí pracovníci

 Anatomie  Fyziologie  Patologická anatomie  Patologická fyziologie  Základy lékařské terminologie

 Výběr a vyškolení pedagogů  Zásady vytváření přednášek a prezentací  Zásady vytváření e-learningových kurzů  Zásady vytváření učebnice (příručky)  Podpora při realizaci inovovaných kurzů v praxi

 Příprava podmínek realizace projektu  Vytvoření inovovaného obsahu jednotlivých předmětů  Vytvoření nových studijních materiálů a doprovodných textů  Vytvoření nových elektronických studijních materiálů dostupných na internetu  Vytvoření nového e-learningového kurzu  Ověření kurzu a inovované výuky

 Sestavení odborného lektorského týmu  Proškolení pedagogických pracovníků  Nové e-learningové kurzy (dle inovovaných předmětů)  Nové studijní materiály ke kurzům a k vyučovaným předmětům  Zapojení studentů do inovované výuky  Zavedení nového kurzu pro postgraduální studenty  Uznání tohoto kurzu jednotlivými oborovými radami  Vytvoření specializovaných www stránek a on-line kontakt se studenty