Zemědělství ČR Název školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Advertisements

Zemědělství – 1. část.
Zpráva o stavu zemědělství. Stav zemědělství  Podíl ekologicky obhospodařované plochy na celkové výměře zemědělské půdy byl k cca 7,2%. 
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ČR – PŘÍRODNÍ PODMÍNKY K/41, M/01
Zemědělství ČR.
Vznik a složení půdy Vznik půdy
Zemědělství České republiky.
Česká republika-3 Zemědělství
ZEMĚDĚLSTVÍ ČR ZEMĚPIS 8. ročník
Společenské a hospodářské prostředí
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školy: Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_72_ČR – zemědělství AUTOR: Mgr. Marek Bury ROČNÍK, DATUM:
PŮDA, ZEMĚDĚLSTVÍ, LESNICTVÍ
Zemědělství.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.7.51 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Monzuny Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Zelená revoluce Název školy
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Národy světa Název školy
Zemědělství ČR Rostlinná výroba
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Zem ě d ě lství a potraviná ř ský pr ů mysl Č R Adéla Svejkovská 3.C.
Zemědělství.
Socioekonomická geografie
Krajiny ČR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Zemědělství Seznámení s živočišnou výrobou
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vodstvo ČR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Autor: Mgr. Miluše Šafářová
Kraje ČR - shrnutí Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Jedna ze základních hospodářských činností člověka Není zcela ovlivnitelná člověkem ( závisí na přírodních podmínkách a sociálně-ekonomických podmínkách)
Primární sektor hospodářství
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Socioekonomická geografie - opakování
Administrativní členění ČR
Karlovarský kraj Název školy
AGROCENZUS 2010 Strukturální šetření v zemědělství
Poznávání krajů českých
Poznávání krajů moravských
Vývoj administrativního členění čr
SUCHOZEMSKÉ EKOSYSTÉMY I
Zemědělství ČR. Živočišná výroba Chov skotu Rozhodující odvětví v živočišné výrobě Mléko, hovězí maso, trus jako hnojivo Po celém území, zejména východní.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě9 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Zemědělství TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Petra Hejlová ČísloVY_32_Inovace_3420 NázevPůdy a zemědělství ČR Téma hodinyZemědělství ČR PředmětVlastivěda.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Martin Klepl Autor: Martin Klepl Číslo.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV AUTOR: MGR. VĚRA BLAŽÍČKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_ZEMĚPIS TEMA: ÚRODNÉ KRAJINY ČR ČÍSLO PROJEKTU:
  Autor: Mgr. Pavla Jeníková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_JIHOMORAVSKY_KRAJ.
Česko - zemědělství AUTOR: Mgr. Aleš Skála
VY_32_ INOVACE_ 17_ VLASTIVĚDA 4
zpracovaný v rámci projektu
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
Sada 3 Rozmanitost přírody ZŠ a MŠ Dešná
AGROCENZUS 2010 Strukturální šetření v zemědělství
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZEM Ě D Ě LSKÝ PR Ů MYSL Karafiátová Jana. Zemědělství je nedílnou součástí hospodářství Důležité nejen ve výrobě potravin a zemědělských produktů, ale.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VY_32_INOVACE_07_Olomoucký kraj
Transkript prezentace:

Zemědělství ČR www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Zemědělství ČR Označení DUM VY_32_INOVACE_13_2_18 Autor Mgr. Pavla Fuchsová Datum 16. 02. 2013 Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Zeměpis Tematický okruh Fyzická a socioekonomická geografie ČR Ročník Tercie osmiletého gymnázia www.zlinskedumy.cz

Zemědělství ČR Jaké faktory nejvíce ovlivňují zemědělství? Jaké jsou podmínky u nás ? Jak se podílí na HDP? Zemědělskou výrobu, její objem a strukturu ovlivňují přírodní podmínky. - přírodní podmínky mohou sehrávat limitující roli pro zemědělské využívání daného území, zaměření a účinnost výroby. Naše přírodní předpoklady lze označit za průměrné až horší. V zemědělství pracuje asi 5 až 6 % obyvatel, a na celkové tvorbě HDP se podílí jen asi 5%.  

Po roce 1989 transformační proces Jak si představuješ tento proces? útlum v oblastech zhoršených přírodních podmínek úbytek orné půdy a rozšíření trvalých travních porostů pokles zaměstnanců změny vlastnických poměrů snížení velikosti farem pokles užívání umělých hnojiv vznik nových forem hospodaření - eko a bio, agroturistika

Zemědělství Co nejvíce ovlivňuje zemědělskou výrobu? Přírodní podmínky jako jsou reliéf (nadmořská výška) Podnebí Půda Jak velkou část zaujímá z celkové plochy ČR? pro zemědělské využití je určeno asi 54% 38% orná půda, 12% louky a pastviny , zbytek připadá na vinice, chmelnice, sady

Jaký je dnešní stav? Realita V současné době má zemědělský sektor hospodářství problémy. V minulosti byly příčinami špatně provedené restituce a také neprůhledná privatizace. V rámci privatizace se úplně změnil ráz a chod dané zemědělské usedlosti. Realita malá provázanost mezi prvovýrobou a druhovýrobou malá ochrana domácího trhu v porovnání s ostatními zeměmi EU levnější dovoz než domácí produkce Investice by byly obrovské, do revitalizace starých budov nejsme schopni vyhovět evropským normám domácí produkt je dražší jak dovezený

Zemědělské oblasti ÚKOL: Pracuj s atlasem ČR str. 21, a doplň zemědělské oblasti: 1. KUKUŘIČNÁ OBLAST Nejlepší podmínky - kukuřice na zrno, cukrovka, zelenina, ovoce a vinná réva. Kde?: Dolnomoravský a Dyjskosvratecký úval 2. ŘEPAŘSKÁ OBLAST pěstování cukrové řepy, obilnin (potravinářská pšenice) a raných brambor. Kde?: Polabí, Hornomoravský úval 3. OBILNÁŘSKÁ OBLAST Méně náročné obilniny, mírně zvlněná krajina Kde?: Středočeská pahorkatina, střední Čechy, jižní Morava 4. BRAMBORÁŘSKÁ OBLAST Chladnější oblasti - brambory, krmných obilnin a řepky, louky na pastviny. Kde?: Vysočina, pahorkatiny, vrchoviny 5. PÍCNINÁŘSKÁ OBLAST Je větší zastoupení luk, pastvin a lesních ploch. Kde?: louky, pastviny, lesní plochy, Beskydy, Šumava, Krkonoše, Jeseníky, Krušky

Rostlinná výroba Jak velký podíl na zem. produkci má rostlinná výroba? podílí se asi 45% a mírně stoupá. Jaké základní produkty tvoří rostlinnou výrobu? obiloviny asi 55% orné půdy, hl. pšenice a ječmen, v menším množství žito a oves. Řepka olejka (stoupá její podíl) kukuřice (na zrno i siláž) Pícniny (krmivo pro zvířata) K poklesu dochází u pěstování brambor (levný dovoz) a cukrové řepy (přebytek cukru na evropském trhu). V teplých oblastech se též pěstuje vinná réva, chmel, ovoce a zelenina. ÚKOL: Pomocí atlasu ČR vyhledej oblasti kde se dané plodiny pěstují a zaznač do mapy.

Řešení Pšenice: Pěstuje se skoro po celém území ČR. Ječmen: Na Hané se pěstuje sladovnický. Kukuřice: Na Jižní Moravě v nejteplejších oblastech. Brambory: Českomoravská vrchovina. Cukrovka: Vázaná ne řepařskou a kukuřičnou oblast, má klesající tendenci Olejniny: došlo ke značnému nárůstu, hlavně řepky Ovocné sady: Na celém území ČR, hlavně na Litoměřicku a Kolínsku. Vinné révy: Znojemsko, Břeclavsko, Hodonínsko Zelenina: Její intenzita pěstování je nízká. V nejteplejších oblastech Moravy. Chmel: Žatec, Louny, Olomouc, Přerov

Živočišná výroba Co tvoří živočišnou výrobu? Podílí se na celkové hodnotě zemědělské produkce 55%. Její podíl však soustavně klesá. Výrazně se snížily stavy hospodářského zvířectva hlavně skotu. Pokles souvisí se snížením spotřeby hovězího masa, mléka a mléčných výrobků. Co tvoří živočišnou výrobu? Chov prasat: je soustředěn do velkovýkrmen. Chov ovcí: neustále klesá. Chov drůbeže: zaznamenává rozmach. Chov hus a kachen v rybníkářských oblastech. Chov ryb a včelařství Lesnictví http://eagri.cz/public/web/mze/lesy/rybarstvi-a-rybnikarstvi/ http://eagri.cz/public/web/mze/lesy/vcelarstvi/ http://eagri.cz/public/web/mze/lesy/myslivost/