Úvod do studia- 3. seminář Definice tématu Robert Zbíral.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽALOBA NA OBNOVU ŘÍZENÍ A ŽALOBA PRO ZMATEČNOST
Advertisements

Název vzdělávacího materiálu
Odborný text: základy Judikáty a jejich struktura
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Administrativně právní metoda regulace společenských vztahů
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Úvod do studia - 4. seminář
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST STRUKTURA PRÁCE. Práce mohou být vyhotoveny v následujících formách: teoretické řešení problému nebo úkolu, jež je zpracováno.
Správní činnosti.
Úvod do studia- 10. seminář Analýza textu, judikát BW (insp. RZ)
Úvod do studia- 1. tutorial
Život na dluh...aneb zadluženost českých domácností, Praxe českých soudů s „hromadnými“ žalobami. JUDr. Stanislav Sviták Okresní soud Chomutov.
IVIG 2005 Informační vzdělávání a informační gramotnost v teorii a praxi vzdělávacích institucí Projekt online systému podpory informačního vzděláván v.
Management a rozvoj obcí
PPíšeme vědecký článek. Jaký článek – domácí úkol o dvou brožurách o jaderné fyzice a zkušenostech z jejich použití (ověření použitelnosti, expertní posouzení)
Volba tématu, výzkumné otázky, osnova Úvod do studia.
Občanské soudní řízení
Chyby v psaní seminárních prací
Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, ph.d.
Úvod do studia.
Úvod do studia- 7. seminář Elektronické informační databáze Robert Zbíral.
Komparativní metoda/metody v politologii
MODERAČNÍ TECHNIKY brainstorming brainwriting free-wheeling
Odborný text Úvod do studia.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
DOVOLÁNÍ jako mimořádný opravný prostředek (§§ 236 – 243d)
Skupinové interview (Focus group)
Vzdělávací moduly  systém prakticky zaměřeného vzdělávání  postihuje široké spektrum dovedností potřebných k úspěšnému předkládání a řízení projektů.
Občanské soudní řízení
Diplomový seminář I – 3. hodina Kontrola domácích úkolů – Úvod do DP 2. Návrh výzkumu: Cíle výzkumné práce a formulace výzkumných otázek.
Úvod do psychologie PhDr. David Kuneš, Ph.D
Občanské právo procesní
Úvod do studia Strategie vyhledávání zdrojů Robert Zbíral.
Projektový cyklus, analýza SWOT
1. SETKÁNÍ Bakalářský seminář. Cíle bakalářského semináře Hlavní cíl: seznámit se strukturou a hlavními požadavky na BP Formální náležitosti zadání a.
Soudní ochrana práva veřejnosti na účast ve veřejné správě 28. dubna 2010.
Úvod do studia- 3. seminář Definice tématu Robert Zbíral.
Troubleshooting Hledání příčin poruch Metody pro určení proč něco nepracuje správně, nebo neposkytuje očekávané výsledky.
Odborný text Úvod do studia.
Struktura bakalářské práce
Úvod do studia- 3. seminář Definice tématu Robert Zbíral.
Úvod do studia- 3. seminář
Psaní právních dokumentů
JUDr. Jana Jurníková, Ph.D. doc. JUDr. Soňa Skulová, Ph.D.
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Úvod do studia Základní informace o předmětu Robert Zbíral Maxim Tomoszek.
2. Správní trestání a správní delikty
Řešení sporů – úvod I. konzultace Naděžda Rozehnalová.
doc. JUDr. Soňa Skulová, Ph.D.
11. Výběr tématu odborného textu, bakalářská práce
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – I.část.
Seminář č. 7 Vyhledávání a práce s judikaturou I..
J AK PSÁT SEMINÁRNÍ PRÁCI. V ÝBĚR TÉMATU, VYHLEDÁNÍ ZDROJŮ Výběr tématu zvolit téma, které mne zajímá zvolit raději užší, specifické téma (příliš široká.
Tvořivost žáka Tvořivost – vymezení pojmu: Tvořivost je činnost, jejímž výsledkem jsou nové, originální, výtvory. DRUHY TVOŘIVOSTI: Objektivní: přináší.
Definice tématu II Robert Zbíral
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
Inspekční a prosazovací přístup
Úvod do odborného stylu pro studenty s poruchami učení
Obecná didaktika ÚVOD.
Seminář 4 – struktura odborného textu
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
6. Seminář Jaroslav Biolek Podzim 2013
Seminář 1 – Téma a úvod odborného textu
Akty aplikace práva a jejich klasifikace
WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí
METODOLOGIE PROJEKTOVÁNÍ
Vzor individuální prezentace
Kurz 1FU191 Metodologický seminář
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
Transkript prezentace:

Úvod do studia- 3. seminář Definice tématu Robert Zbíral

Struktura rozsudků hlavička výrok odůvodnění poučení odlišná stanoviska (v ČR jen Ústavní soud) –nesouhlasné stanovisko (ne výrok) –souběžné stanovisko (výrok ano, odůvodnění ne) struktura odůvodnění (podrobně) –přípustnost návrhu (většinou jen vyšší instance) –rekapitulace návrhu (většinou jen vyšší instance) –rekapitulace skutkového stavu (většinou jen vyšší instance) –rekapitulace předchozích řízení (jen vyšší instance) –právní názor žalobce / stěžovatele –právní názor dalších účastníků –dokazování (většinou jen první instance) –právní názor rozhodujícího soudu –obiter dictum

Účel písemné práce cílem není něco popsat!!! –nepředáváme obecně známé informace –analýza, kritický pohled, hodnocení stavu vědecky pojmout určitý (netriviální) problém –ideálně: přispět ke stavu vědění –akceptovatelné: kompilát, ale: zpracování širokého spektra dostupné literatury logická a srozumitelná struktura textu vysoká informativní hodnota klíč: soustředit se na zvolené téma!!!

Téma: checklist tzv. predeterminanty –zadané téma?:ANO / NE –určení práce?druh textu –délka práce?:X slov / stran subjektivní skutečnosti –chci být nejlepší?ANO / NE –chci začínat od nuly?ANO / NE –mám nějakou zvláštní znalost?ANO / NE –zkušenosti s psaním?ANO/ NE –kolik mám času?X dnů –mohu s někým konzultovat?ANO / NE –najdu potřebné zdroje?ANO / NE

Obecná vs specifická témata obecné: Ústava ČR v proměnách času –výhody něco o tom vím / dokážu si představit, o co jde snadnější fáze přípravy a začátku psaní spousta zdrojů, lehce dohledatelných specifické: Vliv odkazu ústavy ČSR z roku 1920 při přípravě nové ústavy ČR –výhody lze přijít s něčím novým menší hrozba zahlcení autora snazší přistoupit k analýze vztah délky a vymezení tématu pozor na tzv. nezpracovatelná témata –dvě varování viz učebnice –superspecifická: např. „Odvolatelnost poslanců v ČR“

Jak zúžit téma (a neztratit se)? tematicky –kdo co činí, souvislosti, vrstvy –např. Ústavní soud soudci, judikatura, aparát, funkce atd. časově –zachovat logiku výběru i členění –pozor na přítomnost a budoucnost (lépe se vyvarovat) geografické: dle množství případů –jeden subjekt: případová studie (Správa konkurzní podstaty v ČR) –dva subjekty: komparace (Správa konkurzní podstaty v ČR a SR) –více podobných zemí: komparace vysvětlující odlišnosti (Správa konkurzní podstaty v ČR, SR a Maďarsku) –více rozdílných zemí: komparace vysvětlující stejný vývoj (Správa konkurzní podstaty v Rusku, Japonsku a Nigérii) –široké spektrum subjektů: kvantitativní metody (Správa konkurzní podstaty v zemích WTO)