Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Environmentální výchova pro základní školu
Projekt EU Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života CZ 1.07/1.2.33/ Číslo aktivity: 02 ZLEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK.
Klíčové kompetence Kompetence k učení Kompetence k řešení problémů Kompetence komunikativní Kompetence sociální a personální Kompetence.
Představení zajímavých projektů OPVK
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Koordinační centrum EQF Základní a střední vzdělávání PhDr. Jana Kašparová.
Výhody & nevýhody tvorby Projektu podpory zdraví vzhledem k tvorbě Školního vzdělávacího programu Tomáš Blaha SZÚ Praha 2005.
Týmová práce v družstvech v Projektu Já, občan
PROJEKT 5.ročník - anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: Rok – měsíce – dny.
Hodnocení klíčových kompetencí ZŠ Jablunkov 2009/102010/11.
FYZIKA VÝZNAM FYZIKY METODY FYZIKY.
Vyučovací předmět Počítače Seznámit žáky s moderní informační a komunikační technologií a poznat její možnosti - PC, internet, mobilní telefon Umožnit.
Flat shapes - obvod geometrických útvarů - matematika Holasová Alena - ZŠ a MŠ Ostrava - Zábřeh, Kosmonautů 15 Metodické pokyny pro učitele Předmět:
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
Klíčové kompetence Komentovaný přehled v IKT pro 2.st. ZŠ Vladimír Klír.
(komentovaný přehled)
PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Klíčové kompetence, výchovné a vzdělávací strategie Náměty a zkušenosti, jak pracovat s KK a VVS.
2. přednáška Klíčové kompetence. RVP ZV normativně stanovuje pouze obecný rámec základního vzdělávání a umožňuje školám profi1ovat se pomocí školních.
Matematika v předškolním vzdělávání
Průřezová témata klíčových kompetencí
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Katedra didaktiky ekonomických předmětů VŠE v Praze DIDAKTICKÁ SLOŽKA STANDARDU UČITELE ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ Miloslav Rotport Kostelec nad Černými lesy 27.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
RVP pro gymnázia tvorba ŠVP Jiří Tesař. RVP – základní pojmy Klíčové kompetence = základní pojem nikoli učivo Je souhrn vědomostí, dovedností, schopností,
UČENÍ EVA JEŘÁBKOVÁ.
Didaktika přírodopisu 2
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM INFORMAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Trendy ve fyzikálním vzdělávání na základních školách a na gymnáziu Josef Janás Katedra fyziky PdF MU [ Současné trendy našeho základního a středního školství.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 1 Fyzikální vzdělávání
DIDAKTIKA FYZIKY I. 7 Fyzikální učebnice
Teorie a metod. výchovy ke zdraví 2
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Experimentální výuka na I. stupni ZŠ Mgr. Radim Pikner.
KOMPETENCE PRO ŽIVOT versus KLÍČOVÉ KOMPETENCE. Kompetence pro život Soubor vědomostí, dovedností a postojů. To co chce zaměstnavatel od zaměstnance (tedy.
Rámcový vzdělávací program (RVP) školní vzdělávací program (ŠVP) Zpracoval: Bc. Hromčík Adam Fakulta sportovních studii.
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_15 Název materiáluObsah, rozdělení.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
VY_32_INOVACE_110_Fyzika_elektrické_ energie Mgr. Václav Černý ZŠ Speciální, Šafaříkova 991, Litvínov Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Kameny Příroda kolem nás.
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_15
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_13_TEPLO_TEST_VEDOMOSTI Název materiálu:
1. Vyhledej na internetu loga různých firem, zhodnoť je a porovnej
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_07
vložení – obrázek – (vyhledat logo) – vložit
Oheň, jak ho vidí děti. ZDRAVÍ, BEZPEČÍ.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_73
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_11
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_12
Neživá příroda ve výuce přírodopisu
Teorie a metodika výchovy seminář 1
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_19
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_31
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_36
Dělíme se o pizzu Sociabilita .
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková Fyzika na ZŠ Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková

Kompetence k učení Žák: používá správnou fyzikální terminologii a symboliku – značky, vzorce, jednotky samostatně vyhledává a získává informace o nových poznatcích v oblasti fyziky

Kompetence k učení pozoruje vlastnosti těles a látek a jejich změny ve škole i v běžném životě řeší fyzikální úlohy na základě předchozích znalostí a dovedností samostatně pozoruje a experimentuje, získané výsledky experimentů porovnává, kriticky posuzuje a vyvozuje z nich závěry pro využití v budoucnosti

Kompetence k řešení problémů samostatně řeší a vyhledává fyzikální problémy, volí vhodné způsoby řešení a užívá při nich logické, matematické a empirické postupy

Kompetence k řešení problémů při řešení fyzikálních problémů využívá znalosti a dovednosti získané v jiných přírodovědných předmětech pozoruje a chápe souvislost mezi platnými fyzikálními zákony a praktickým životem aplikuje a hodnotí různé postupy práce při fyzikálních pokusech, odhaduje rizika s nimi spojená

Kompetence komunikativní stručně a jednoznačně formuluje výsledky svých měření, experimentů i řešení problémů dokáže obhájit výsledky své práce i svůj názor při řešení fyzikálních problémů

Kompetence komunikativní vyjadřuje své myšlenky a názory v logickém sledu, uvědomuje si zodpovědnost za svá rozhodnutí přijímá názor a kritiku jiných, umí se z nich poučit při řešení fyzikálních problémů využívá informační a komunikační prostředky a technologie

Kompetence sociální a personální chápe vliv různých fyzikálních jevů v okolním prostředí na zdraví své i ostatních lidí a živočichů při řešení problémů respektuje předem daná pravidla, pravidla chování

Kompetence sociální a personální podílí se na pozitivní pracovní atmosféře při práci ve skupině využívá zkušeností získaných při výuce i zkušeností získaných z praktického života toleruje názory a chování jiných, kriticky se staví ke svému chování i k chování jiných efektivně spolupracuje ve skupině při řešení daného úkolu

Kompetence občanské Žák : respektuje pravidla při práci s fyzikálními pomůckami, řád učebny a laboratorní řád vysvětlí vliv vybraných fyzikálních jevů na životní prostředí, vyvodí závěry

Kompetence občanské umí se chovat zodpovědně v krizových situacích – požár, úraz elektrickým proudem, mechanické zranění – které mohou vzniknout ve fyzikálních laboratořích dokáže poskytnout první pomoc při zasažení elektrickým proudem nebo při jiném mechanickým zraněním a přivolat odbornou pomoc

Kompetence pracovní Žák : plánuje postup laboratorních prací, přemýšlí o způsobech práce dodržuje pravidla z hlediska ochrany svého zdraví, zdraví ostatních spolužáků, ochrany životního prostředí získané teoretické poznatky využívá při řešení praktických úloh správně pojmenovává a používá laboratorní pomůcky přemýšlí o způsobech práce

Zdroje: ZŠ A MŠ TĚRLICKO. ŠVP „S přírodou k moudrosti“, Horní Těrlicko: ZŠ A MŠ Těrlicko, 2007. 305 s. JEŘÁBEK, J; LISNEROVÁ R.; SMEJKALOVÁ A.; TUPÝ J. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání s přílohou upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2005. 126 s. ISBN 80-87000-02-1.