Zahájení tvorby ŠVP co nás čeká co je základem kurikulární reformy základní přístup sestavení pracovních týmů časový harmonogram
Znaky kurikulární reformy změna v přístupu ke vzdělávání – dosud především učivo – předávání poznatků nově důraz na cíle – učivo má roli prostředku, pomocí kterého cílů dosahujeme dvoustupňová tvorba dokumentů RVP – na národní úrovni ŠVP – konkrétní škola očekávání – modernizace metod výuky
Některé pojmy školní kurikulum – popis vzdělávání kompetence – schopnost k jednání, popisují se slovesy klíčové kompetence – obecné, definují schopnosti všech maturantů odborné kompetence – vazba na studovaný obor
ŠVP lze vytvořit pouze týmově dvoustupňové sestavení týmů vedoucí koncepční tým dílčí pracovní týmy - sestavení navíc – technický a jazykový redaktor podmínkou elektronická komunikace konzultanti a recenzenti – sociální partneři firmy, rodiče, absolventi, studenti
Zásadní rozhodnutí před tvorbou: ŠVP předmětový nebo modulový počet ŠVP – zavedení zaměření názvy ŠVP i předmětů – motivační volitelné a nepovinné předměty rozsah výukové a odborné praxe forma profilové části maturit
Další postup časový harmonogram – výuka od dokončení – do závěr – na vlastní práci „pouze“ rok příští setkání – únor 2008