VÍTEJTE V PEDAGOGICE MÉDIÍ
Na našich rtech má vždy být úsměv. Pro každé dítě, kterému pomáháme, pro každého člověka jemuž sloužíme, nebo mu dáváme lék. Bylo by těžkou chybou podávat jen lék, musíme dávat své srdce. Blahoslavená Matka Tereza
prof. PaedDr. Gabriel ŠVEJDA, CSc., 1958 ZŠ 1961 soustružník 1965 maturita 1969 promoce Pedagogická fakulta ČB 1983 PaedDr CSc docent 2002 profesor prorektor VŠERS v ČB garant studia všeobecné pedagogiky člen SOK PdF UKF v Nitre školitel doktorandského studia ved. katedry UNESCO UKF v Nitře člen senátu PF JU člen senátu JU v ČB člen Vědecké rady PF UKF člen Vědecké rady UHK předseda ediční rady ČVUT Praha
Komunikace s G.Švejdou: (tlf+zázn.)
EDUCATIONAL TECHNOLOGY V EVROPSKÉM VZDĚLÁVÁNÍ
Výklad pojmu: „EDUCATIONAL TECHNOLOGY“ Anglicko-český slovník (Mareš, Gavora): metody racionálního řízení výuky technické prostředky vyučování Anglicko-český slovník (Mareš, Gavora):
PEDAGOGICKÝ SLOVNÍK (Průcha,Walterová, Mareš) „V širším pojetí vyprojektování a objektivování takových technologických postupů, které umožní optimálně řídit žákovo učení k praktickému použití, kdy záleží na učiteli a žákovi, co si z nich vybere, nýbrž o ucelené a do speciálních programů „zabudované“ postupy řízení.“ (kráceno)
v užším pojetí využívání technických prostředků (počítačů, televizní techniky, atd)
DEFINICE UNESCO (F. Mayor, H. Yuskevitchsus) Širší pojetí: „Technologie vzdělávání je vědní obor zabývající se výchovou a vzděláváním, který určuje optimální podmínky vyučování, nejúčinnější metody a prostředky na dosáhnutí cílů vzdělávání.“
Užší pojetí: „Technologii vzdělávání chápeme jako teorii i praxi efektivního používání materiálních didaktických prostředků a součinnosti s využíváním moderních metod vyučování a učení se.“
KYBERNETICKÁ PEDAGOGIKA Prof. Helmar FRANK Em. Prof. RNDr. Miloš LÁNSKÝ Prof. Dr. Hermann STEVER
Pedagogika médií Edukační média Masově komunikační prostředky Pedagogické aspekty software Mediální identita Mediální fascinace a volný čas Racionální přístup k médiím Věkové zvláštnosti mediality
DALŠÍ PŘÍMÁ SPOLUPRÁCE: CONCORDIA UNIVERZITY MONTREAL CANADA UNIVERZITA HADDERSFIELD ANGLIE
DOKTORANDSKÁ STUDIA TECHNOLOGIE VZDĚLÁVÁNÍ
DOPORUČENÁ LITERATURA : Denis Mc QUIL: Úvod do masové komunikace, PORTÁL Yves BERTRAND: Soudobé teorie vzdělávání, PORTAL Jan Průcha: Vzdělávání a školství ve světě, PORTÁL J. Průcha: Učebnice:Teorie a analýzy edukač. média.PAIDO J. Čáp, Jiří Mareš: Psychologie pro učitele,PORTÁL J. de Vito: Základy mezilidské komunikace, GRADA V.Birkenbihlová: Umenie komunikácie,AKTUEL Z.Vybíral: Psychologie lidské komunikace.PORTÁL I.Reifová: Slovník mediální komunikace.PORTÁL N.Peltová: Umenie komunikovať bez zábran.Edice život a zdr Koppelová, Jirák: Mediální komunikace webové stránky - Internet
Požadavky k zápočtu: Aktivní účast na přednáškách a seminářích Zpracování projektové úlohy na vybrané téma z mediální pedagogiky Kladná oponentura projektové úlohy
Požadavky ke zkoušce: Zápočet z předmětu Pedagogika médií Znalost dané problematiky s aktivní orientací (okruhy otázek budou specifikovány na druhé konzultaci v dubnu 2006