ČLOVĚK odlišnosti od ostatních savců.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název SŠ: Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.107/1.500/ Název projektu: Moderní škola Předmět:Český.
Advertisements

Řeč, jazyk, mluva.
1. DO KTERÉHO ŘÁDU SAVCŮ PATŘÍ ZÁSTUPCI NA OBRÁZCÍCH?
Krev, její složení a funkce
KOŽNÍ SYSTÉM.
Úvod do biologie člověka
Primáti = nehetnatci (Primates)
O třech jazykových neznámých…
KROUŽKOVCI Rozhodni o pravdivosti následujících tvrzení.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VÝVOJ ČLOVĚKA Během čtvrtohor vyvrcholil vývojový proces, který začal u primitivních primátů a skončil vznikem moderního člověka. Člověk vyvinut z úzkonosých.
VÝVOJ JEDINCE.
VY_52_INOVACE_PŘ.9.27 –VÝVOJ ČLOVĚKA– pracovní list
Neverbální komunikace
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
Číslo v digitálním archivu školy VY_52_INOVACE_P8_03 Sada DUMPřírodopis 8 Předmět Přírodopis Název materiálu Člověk – odlišnosti od ostatních savců Anotace.
ČLOVĚK STAVBA TĚLA.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
ANTIKONCEPCE.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Původ a vývoj člověka II Autor: Mgr. Irena Hudcová Přírodopis Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Číslo v digitálním archivu školy
TRÁVICÍ ÚSTROJÍ.
KOSTRA Prvouka 3.ročník. KOSTRA Prvouka 3.ročník.
Číslo v digitálním archivu školy
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_05_Lidské rasy
Člověk Člověk je společně s živými organizmy součástí živé přírody.
SVALOVÝ SYSTÉM I. část.
POHLAVNÍ SYSTÉM ŽENY.
Původ a vývoj člověka – pojmy VY_52_INOVACE_02 Sada 1
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Svaly člověka – doplňovačka VY_52_INOVACE_20 Sada 1
Jaký je naše tělo Kontrola
VYLUČOVACÍ SOUSTAVA.
DÝCHACÍ SYSTÉM.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, zástupci a typickými.
KOSTERNÍ SYSTÉM ČLOVĚKA
Kostra - skládá se přibližně z 233 kostí.
PRIMÁTI OD ČEHO JE ODVOZEN NÁZEV SKUPINY PRIMÁTI? od slova primates = první mají nejdokonaleji vyvinutý mozek ze všech skupin živočichů jsou vývojově nejpokročilejší.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Prvouka Člověk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Renata Bachtíková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Znáš se? Hráč nebo skupina si vyberou oblast a odpoví na otázku. Za správnou odpověď si body připočítají, pokud odpoví špatně, mají šanci další. Vyhrává.
Člověk Korunování krále v Edinburgu ve Skotsku. Homo sapiens - člověk moudrý pohybuje se vzpřímeně dorozumívá se řečí charakteristická je rozumová inteligence.
Lidské tělo - kostra.
Člověk-kostra Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_12_Člověk-kostra
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_01_KOSTRA TÉMA: KOSTRA
Tolerance k národnostním menšinám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
STAVBA A ČINNOST NERVOVÉ SOUSTAVY.
PRIMÁTI od slova primates = první mají nejdokonaleji vyvinutý mozek
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Člověk je součástí přírody
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
ANTROPOMOTORIKA.
Základní škola, Hradec Králové
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Původ a vývoj člověka Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Škola: SŠ, ZŠ a MŠ Karviná Autor: Bc.Balonová Soňa
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Transkript prezentace:

ČLOVĚK odlišnosti od ostatních savců

ODLIŠNOSTI ČLOVĚKA OD OSTATNÍCH SAVCŮ Člověka řadíme k savcům, do skupiny nehetnatců Nejvíce společných znaků máme s lidoopy Člověk je nejvyšším článkem vývoje živé přírody Lidský mozek dosáhl nejvyššího vývoje S tím souvisí značné zdokonalování duševních schopností Člověk je schopen artikulované řeči a mimikou obličeje vyjádřit emoce, city, bolest a radost Jednání člověka je řízeno rozumem Člověk je schopen pracovat, zkoumat, objevovat a vynalézat

ODLIŠNOSTI ČLOVĚKA OD OSTATNÍCH SAVCŮ Kůže člověka je téměř lysá, porostlá jen řídkými chloupky Kůže hlavy je pokryta vlasy Pánev člověka je mísovitá a široká Páteř dvojím prohnutím umožňuje vzpřímené postavení celého těla Ruce mají schopnost uchopit předmět, palec je v opozici Člověk žije ve společnosti ostatních lidí, při soužití se řídí určitými pravidly

ZDE VIDÍŠ NĚKTERÉ Z TYPICKÝCH ODLIŠNOSTÍ Hledej odlišnosti

NĚKTERÉ VĚCI MÁME ZASE SPOLEČNÉ

ZDE VIDÍŠ NĚKTERÉ Z TYPICKÝCH ODLIŠNOSTÍ Lidská páteř esovitě prohnutá Páteř kočky, bez prohnutí

ZDE VIDÍŠ NĚKTERÉ Z TYPICKÝCH ODLIŠNOSTÍ Lidská pánev je široká, mísovitá Pánev kočky je úzká

Použitá literatura a zdroj obrázků Kroulíková, Kroulík: Přírodopis pro osmý ročník zvláštní školy SEPTIMA 1995, 93 stran. Obrázky: www.GOOGLE.com