EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/34.0496 III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Advertisements

Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_17 Název vzdělávacího materiáluDigitalizace a virtualizace reálných objektů Jméno.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Hard Disk Drive & jeho alternativy
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_18 Název vzdělávacího materiáluMetadata a metainformace Jméno autoraIng. Bulka.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_19 Název vzdělávacího materiáluLicence a registrace software Jméno autoraIng. Bulka.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Paměti – dělení podle činnosti paměťové buňky.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev: Struktura počítače - hardware Autor: Jaroslav.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Paměťová média Jiří Beran Paměťová média Jiří Beran.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_15 Název vzdělávacího materiáluZálohování dat Jméno autoraIng. Bulka Josef Tématická.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
Pevný disk Pevný disk je často nazýván také hard disk (zkratka HDD). Slouží k dlouhodobému uchování dat. Je také úložištěm operačního systému, ze kterého.
Paměťové karty Paměťové karty patří mezi paměti typu flash memory.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_2_1_04 Název vzdělávacího materiáluProcesory Jméno autoraIng. Bulka Josef Tématická.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Záznamová média Obsah: Rozdělení ZM…………………… HDD………………………………
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.4 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Vnější paměti Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT Ročník:
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Flash disk Je to polovodičová paměť EEPROM, která se dnes používá jako náhrada disket. Připojuje se pomocí sběrnice USB a může mít různou podobu. Obr.
„EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg. č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
„EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_ 1 _ 2 _03 Název vzdělávacího materiáluZákladní deska počítače a sběrnice Jméno autoraIng.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_13 Název vzdělávacího materiáluInformační systémy Jméno autoraIng. Bulka Josef.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_02A14 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření duben 2014.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_01 Název vzdělávacího materiáluObecné termíny z oblasti informací Jméno autoraIng.
Ochrana dat Ochrana dat je jednou z nejdůležitějších činností uživatele výpočetní techniky. Data, uložená v počítači, jsou různě důležitá. Od souborů,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_11 Název vzdělávacího materiáluAntivirové programy Jméno autoraIng. Bulka Josef.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Jak pracuje počítač Název školy
MÉDIA.
1 Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastZáklady informatiky a hardware DUMVY_32_INOVACE_ODB_536.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Informatika vnější paměti – paměťové karty, usb disky, ssd
2.2 Flash paměti. princip  podle způsobu zapojení paměťových buněk i principu jejich práce rozlišujeme mžikové paměti typu NAND  karty, USB disky, SSD.
Vnitřní záznamová média. © Mgr. Petr Loskot
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 TÉMATICKÁ OBLAST: Informační a komunikační.
PC základní jednotka.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vnitřek skříně počítače
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Transkript prezentace:

EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_2_0 8 Název vzdělávacího materiálu Vnější paměti – flash paměti Jméno autoraIng. Bulka Josef Tematická oblast Hardware počítačů a operační systémy Vzdělávací oborVšechny obory školy Předmět Informační a komunikační technologie Ročník1. a 2. ročník Rozvíjené klíčové kompetence Kompetence k učení, řešení problému, pracovní, sociální, komunikativní a personální. Průřezové téma Informační a komunikační technologie, Člověk a svět práce, Člověk a životní prostředí, Občan v demokratické společnosti.

Tento výukový materiál je plně v souladu s Autorským zákonem ( jsou zde dodržována všechna autorská práva). Pokud není uvedeno jinak, autorem textů a obrázků je Ing. Josef Bulka. Časový harmonogram1 vyučovací hodina Použitá literatura a zdroje Internet – Wikipedia Klimeš, Skalka, Lovászová, Švec - Informatika pro maturanty a zájemce o studium na vysokých školách. ISBN Pomůcky a prostředky Dataprojektor, výpočetní technika, názorné pomůcky a díly hardware z oblasti výpočetní techniky. Anotace Problematika počítačové gramotnosti, pojmy informační a komunikační technologie (ICT). Způsob využití výukového materiálu ve výuce Výklad a cvičení. Opakování a domácí příprava žáků na vyučování. Datum (období) vytvoření vzdělávacího materiálu Září 2012

Jedná se o rychlejší paměť než u předešlých typů, obecně s ní pracujeme jako s pamětí RAM (čtení/zápis). Důležité je, že po odpojení napájení se informace nevymaže jako u paměti RAM. Vymazání informace provádíme elektrickou cestou a zápis a čtení dat je možné provést přímo v počítači. Paměť typu Flash-ROM, kde je uložen BIOS, tedy není nutné před vymazáním z počítače vyjmout a umístit ji do speciálního programovacího zřízení.

Nejčastější použití těchto typů pamětí je u počítačů k uchování informací o konfiguraci, nebo u přenosných počítačů k uložení dat. Dále u digitálních fotoaparátů, digitálních audio záznamníků, mobilních telefonů, MP3 a MP4 přehrávačů atd. Obvykle se vyrábějí jako externí flash disky pro rozhraní USB, popřípadě jako paměťové karty pro různá zařízení spotřební elektroniky. Podle potřeb a využití existuje několik standardů od různých výrobců.

1.SD karty 2. microSD karty 3. xD card 4. Memory Stick 5. CompactFlash V současné době jsou využívány také v oblasti velkokapacitních pamětí pro trvalé uchování dat jako náhrada pevných disků u přenosných počítačů. Tyto polovodičové pevné disky pak nazýváme SSD disky (Solid State Drive). Dělení flash pamětí podle standardů a jejich použití:

SD - karta Zdroj: microSD karta Zdroj: Autor: Asim18 SDHC (Secure Digital High Capacity) je nástupnickou technologií karet SD třída: 2, 4, 6 a 10 podle rychlosti čtení a záznamu dat využívá se především v oblasti mobilních telefonů v přenosných GPS zařízeních, přenosných přehrávačů médií, digitálních přehrávačů hudby rozšiřitelných USB flash disků

xD karta (především foto) Zdroj: Zdroj: memory Stick karta karta byla vyvinuta společnostmi Olympus a Fujifilm vyrábí se ve variantách H, M a M + od 16 MB do 2 GB ztrácejí na popularitě na úkor platformy SD vyráběla od října 1998 firma Sony verze Memory Stick Duo, Memory Stick Micro (M2), Memory Stick PRO-HG využití fotoaparáty, robotika teoretická velikost až 2 TB

Compact Flash karta Zdroj: Autor: Hans Andersen CF karty se používají v profesionálních digitálních fotoaparátech a kamerách nebo místo pevných disků v počítačích s nízkou spotřebou (alternetiva k SSD)

Zadání 1 Nalezněte a srovnejte vlastnosti SD karet a SDHC karet. Jak dělíme SDHC karet do tříd a pro jaké rychlosti čtení a zápisu jsou jednotlivé karty konstruovány? Zadání 2 Nalezněte a srovnejte vlastnosti technologie SSD disků. Porovnejte SLC a MLC technologie, jaké jsou jejich výhody a nevýhody?

1.V paměti typu FLASH-ROM bývají nejčastěji uloženy: a)pracovní soubory b)BIOS počítače c)grafické soubory a konfigurace 2.Paměť typu FLASH-ROM se svými vlastnostmi nejvíce podobá: a)paměti ROM PROM b)EEPROM c)EPROM

3.xD karta byla určena pro: a)rychlé pevné disky b)fotoaparáty společností Olympus a Fujifilm c)uložení BIOSu 4. Základem disk SSD jsou paměti typu: a)ROM PROM b)Flash c)EPROM

Seznam odkazů a použité literatury: 1.Klimeš, Skalka, Lovászová, Švec - Informatika pro maturanty a zájemce o studium na vysokých školách. ISBN Horst Jansen – Heinrich Rotter a kolektiv – Informační a komunikační technika, Europa – Sobotáles, Praha Jiří Plášil, PC pro školy, nakladatelství KOPP, České Budějovice, ISBN